Beste mede-tweakers,
Ik ben op het moment bezig met een prijsvraag systeem. Er is bijvoorbeeld een website "www.test.nl" die een prijsvraag heeft. Die website heeft een aantal edities. Je kunt dus elke maand een andere prijsvraag hebben. Het probleem nu is , hoe kom ik er achter welke prijsvraag ik op welk moment moet opvragen?
Dit is de structuur van de tabel waarin de edities staan:
CREATE TABLE `ceditions` (
`id` smallint(5) unsigned NOT NULL auto_increment,
`contest` smallint(5) unsigned NOT NULL default '0',
`date` date NOT NULL default '0000-00-00',
`title` varchar(100) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
)
Zoals je ziet sla ik er dus ook een datum in op. (logisch). Als ik bijvoorbeeld in de database een editie heb op 2004-22-05 en een editie op 2004-29-05 en ik bezoek op 24-05-2004 de webpagina. Hoe kan ik de code laten weten dat op dat moment 2004-22-05 op de pagina weergegeven moet worden?
Alvast bedankt,
Michel
Ik ben op het moment bezig met een prijsvraag systeem. Er is bijvoorbeeld een website "www.test.nl" die een prijsvraag heeft. Die website heeft een aantal edities. Je kunt dus elke maand een andere prijsvraag hebben. Het probleem nu is , hoe kom ik er achter welke prijsvraag ik op welk moment moet opvragen?
Dit is de structuur van de tabel waarin de edities staan:
CREATE TABLE `ceditions` (
`id` smallint(5) unsigned NOT NULL auto_increment,
`contest` smallint(5) unsigned NOT NULL default '0',
`date` date NOT NULL default '0000-00-00',
`title` varchar(100) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
)
Zoals je ziet sla ik er dus ook een datum in op. (logisch). Als ik bijvoorbeeld in de database een editie heb op 2004-22-05 en een editie op 2004-29-05 en ik bezoek op 24-05-2004 de webpagina. Hoe kan ik de code laten weten dat op dat moment 2004-22-05 op de pagina weergegeven moet worden?
Alvast bedankt,
Michel