Defecte Xelo 1702 TFT revisited

Pagina: 1
Acties:

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend betreffende een defecte Xelo 1702 WiseView TFT (zie http://gathering.tweakers...essages/870613///xelo,tft). Hierin legde ik uit dat de monitor geen duidelijk beeld toonde, maar beeld alsof de brightness/contrast extreem laag zou staan (wat niet het geval is).

Ik heb eindelijk een vervangende monitor ontvangen (excl. adapter), maar heb nu hetzelfde probleem: weer nauwelijks zichtbaar beeld.

Aan de monitor zit vast:
1) een kabel welke direct op de videokaart aangesloten kan worden voor beeld;
2) een "halve stroomkabel" waarop aan het uiteinde de adapter kan worden aangesloten.

Aangezien ik met twee verschillende monitoren hetzelfde probleem heb, heb ik het vermoeden dat de adapter de dader is. De adapter is gecheckt of deze de spanning kan leveren wat op het etiketje van de adapter staat, de adapter is goed. Nu vraag ik me af of het wel de goede adapter is (lang verhaal)... Ik kan echter geen info geven over spanning e.d. die de monitor nodig heeft/de adapter moet kunnen bieden.

Weet iemand wat voor spanning de monitor nodig heeft/wat de adapter moet bieden, of een andere mogelijke oplossing voor mijn probleem?