Toon posts:

Nieuwe HDD op 1 PC schijfleesfout bij boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de search optie ben ik een aantal soortgelijke problemen tegen gekomen, maar geen enkele gaf een oplossing die bij mijn probleem ook van toepassing is.

Ik zal zo kort en bondig mogelijk mijn probleem proberen uit te leggen:

Specs:
P 3 500MHz
128 MB-RAM
Maxtor 541 DX / 2B020H1 --> 20 GB 5400 rpm
Win XP Pro SP1

Deze schijf geeft na de boot van Win XP CD en de install ervan, zodra deze schijf wordt aangesproken: schijfleesfout (is als NTFS gepartitioneerd).
Het is een gloednieuwe (van maxtor omgeruild voor een oudere defecte), maar de vorige schijf (die uiteraard wel in de PC werkte) was ook 20GB, alleen een iets ouder model dus ik denk niet dat het aan bepaalde BIOS ondersteuning kan liggen.

Nou heb ik de schijf in mijn eigen PC gezet (ook als primairy master) en ik heb hem volledig kunnen installeren en kunnen gebruiken (dus ook in windows etc..) alles werkte prima.
Nou ik hem weer terug heb gezet in de andere PC waar hij in hoort, krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Misschien belangrijk: voor ik de PC (waar de HDD in hoort) het eerst opstartte met deze schijf erin had ik in alle haast op dat moment de floppy drive verkeerd aangesloten waardoor deze een beetje knetterde en rookte :/ Maar de schijf kan dus niet kapot zijn, omdat hij het daarna in mijn eigen PC prima deed.

De floppy drive heb ik er nu ook uit gehaald en floppy A en B op disable gezet (ook boot up floppy seek etc) in de bios. Ook staat de C schijf als primairy boot device, en bij de standaard setup heb ik de primairy master zowel op auto als manueel geconfigureerd ingesteld, en ook de IDE HDD CHECK (zoekt-ie schijf op) uit de bios gedraaid.

Het enige apparaat wat nu aangesloten is, is deze HDD, heb ook al een andere IDE kabel gebruikt.
Ook de optie BACK TO DEFAULT BIOS SETTINGS is gebruikt, maar dat mocht ook niet baten...

Zijn er nog tips over?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je IDE controller mischien beschadigt door je floppy grapje,

even een Powermax Floppy/CDtje maken en die runnen op die p3?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op 22 mei 2004 @ 21:00:
je IDE controller mischien beschadigt door je floppy grapje,

even een Powermax Floppy/CDtje maken en die runnen op die p3?
wel een goeie he? :*)

zal het wel ff proberen, maar denk dat het niet veel gaat opleveren gezien hij het wel deed in mij eigen PC...

Verwijderd

Topicstarter
heb er nu een nieuwe floppy drive in gezet, en als ik powermax probeer te draaien krijg ik de melding: Cannot load DOS! Any key to retry

wtf?!?! :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 00:33:
heb er nu een nieuwe floppy drive in gezet, en als ik powermax probeer te draaien krijg ik de melding: Cannot load DOS! Any key to retry

wtf?!?! :/
Heb BIOS update gedraaid, en nou krijg ik geen van alle bovenstaande meldingen meer.
Probleem wat zich nu voor doet: zodra het windows XP boot screen hoort te komen wordt de PC opnieuw opgestart, als je dan weer wacht krijg je het windows XP pre-boot opstart keuze menu (windows normaal starten, veilige modus, blabla). Dus hij ziet dat winXP op de HDD staat, maar welke van de opties ik ook kies, hij blijft direct na het kiezen ervan rebooten.

Heb de bios batt. van mn mobo er al uit gehad, en opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds zelfde probleem :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij een BIOS update worden alle instellingen normaliter gereset. Wellicht moet je even de BIOS settings opnieuw nagaan? :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 24 mei 2004 @ 12:13:
Bij een BIOS update worden alle instellingen normaliter gereset. Wellicht moet je even de BIOS settings opnieuw nagaan? :)
buech :D ik blijf bezig :P

Ga ff kijken! O-)
Pagina: 1