Toon posts:

[PHP/SQL] Bepaalde periode selecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Opzich snap ik SQL wel... Maar k'zit echt te kloten met het selecteren van alle ingevoerde data van de afgelopen 7 dagen.
Kan de juiste MySQL functies daar niet voor vinden.

Na wat zoeken dacht ik dat dit het zou zijn, maar dit werkt niet =]

$query = "SELECT site_news.post_id, site_news.post_title, site_news.poster_id, site_news.post_time, site_news.post_date, site_news.post_content, site_users.user_nick FROM site_news, site_users WHERE site_news.post_date<DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 1 WEEK)";

Daarnaast nog een ander vraagje =]
De datum wordt opgeslagen in het veld post_date, type date. Dit komt er dan als 2004-05-22 in bv... Hoe kan ik dit als 22-05-2004 uitlezen ? SQL heb daar ook een functie voor.

tia =]

[p.s] ik zet dit voor een vriend hierneer. Ik heb geen flauw idee wat er allemaal staat :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 15:22 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56
Gebruik BETWEEN oid om een periode te selecteren.

In je 'presentatie-laag' moet je het formatten v/d data verzorgen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 22 mei 2004 @ 15:26:
Gebruik BETWEEN oid om een periode te selecteren.

In je 'presentatie-laag' moet je het formatten v/d data verzorgen.
K'weet idd ook dat het iets met BETWEEN zou moeten zijn... Echter zou ik ff geen flauw idee hebben hoe ik moet zorgen dat ie elke dag weer 7 dagen terugkijkt.
SQL heb daar een "functie" voor zeg maar... Zoals bijvoorbeeld CURRENT_DATE. Dus als je een voorbeeld zou hebben

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:20:
[p.s] ik zet dit voor een vriend hierneer. Ik heb geen flauw idee wat er allemaal staat :P
Laat je vriend dan even zelf een account registreren, accountsharing is op GoT niet toegestaan.

En als ie toch achter de browser zit, laat 'm even een SQL tutorial op Google zoeken, dit is nogal basic :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.