Toon posts:

[XP]Opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net vanochtends xp opnieuw geinstaleerd. Het ging de eerste keer mis omdat er een of ander bestand beschadigd was.

Maar nu als ik hem opstart krijg ik eerst een zwart scherm, waar 2 opties in staan (alle 2 windows xp profesional opstarten). Als ik de eerste kies dan gaat hij gewoon naar deze xp, maar als ik de 2e kies krijg ik weer de melding van de bestand wat beschadigd is. Hoe kan ik dit weghalen (of er voor zorgen) dat hij automatisch optie 1 kiest!!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat je nu 2 Windows installaties hebt op je pc, 1 nieuwe en 1 oude.

edit: Ohja hoe los je dat op :P Geen idee eigenlijk, als Windows in een nieuwe map geinstalleerd is, zou je denken dat je de oude weg kan halen. Ik zou persoonlijk weer een format + herinstall doen, maar wacht even op reacties van anderen :)

[ Voor 62% gewijzigd door Mike Jarod op 22-05-2004 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt... maar ik kan met geen mogelijkheid de oude er af zien te krijgen.. de map windows die deze heeft aangemaakt heb ik al verwijderd maar tervergeefs het lukt niet

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Je moet het bestand boot.ini aanpassen en de verkeerde eruit halen.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 11:35
als ik mij niet vergis:
config panel --> system --> advanced --> settings nemen bij startup and recovery

als je daar op edit klikt, kun je de file editen die windows gebruikt voor dit startmenu bij het opstarten weer te geven.

bij mij staat er bv:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

jij gaat er 2 hebben staan, gewoon de verkeerde hier weghalen

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
Mjah, en dan zou ik meteen ook even kijken waar die andere naartoe verwijst, en als daar nog wat restantjes XP crap staat dat ook ff verwijderen. Staat wat netter en het scheelt wat schijfruimte.

Verwijderd

Topicstarter
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

dit staat e.... dus ik neem aan dat optie 1 als windows opstart heir ook optie 1 is?? dus moet ik opdie 2 verwijderen??

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uhm zo te zien heb je de verse installatie op een andere partitie gezet, was dat wel je bedoeling :?

Verwijderd

Topicstarter
haha nee maar die andere partitie werkte niet meer... maar zo doet de computer het igg....
maar nu moet er dus gaan staan

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Pagina: 1