[java] Applicaties met GUI's werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Laat ik maar gewoon onderstaand screenshot posten, dat maakt het wel duidelijk denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31886/full.jpg

Zo zien bijna alle java programma's met een GUI eruit die ik probeer te draaien. Zoals duidelijk moge zijn mist de inhoud van GUI bijna helemaal. Vreemd genoeg hebben niet alle java programma's hier last van, eclipse kan ik bijvoorbeeld wel goed draaien.

Ik heb geprobeerd het te fixen door alle java spullen van mij pc te gooien en weer opnieuw te installeren, maar dat lost het probleem niet op. Iemand enig idee wat wel de oplossing is?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Welke java virtual machines heb je allemaal geinstalleerd?

• Hielko
Alleen de Java 2 Runtime Environment, SE v1.4.2_04 volgens het configuratiescherm.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 22:38

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Om daar zeker van te zijn kun je misschien even zoeken naar java.exe, en alle gevonden items hernoemen, behalve die in de officiele java-directory (als je de sdk geïnstalleerd heb is dat waarschijnlijk c:\j2sdk1.4.2_04). Je kunt ze ook allemaal hernoemen, en java opnieuw installeren, dan weet je zeker dat je de goede vm hebt

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Hielko
De enige java.exe die op mijn systeem staat is te vinden in C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin, dus dat zal het probleem niet zijn lijkt me.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

In overleg met elevator wordt dit topic maar Software Algemeen gegooid. :) Het probleem ligt voornamelijk met de installatie van de VM, niet bij het programmeren zelf. :)

>> SA

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Hielko
Even een update voor mensen die de search gebruiken.

Het probleem wordt veroorzaakt door de Ati drivers icm met de java vm. De oplossing is om de 3d beeld kwaliteit op balanced te zetten ipv van bijv. high quality.
Pagina: 1