Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23
Ik ga binnenkort een pda kopen. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een aantal modellen. Dit is de eerste keer dat ik een PDA koop en ben er niet heel erg in thuis. Daarom roep ik jullie hulp even in. :)

Waar ga ik hem het meeste voor gebruiken:

- Agenda
- Adresboek
- Email
- Route Planning
- Muziek eventueel
- Tekstverwerken

Wat mag het kosten?
Niet meer als 450 euro als het kan.
Dat is dan zonder route planner uiteraard. Dat komt er bovenop.

Volgens mij kunnen ze allemaal hetzelfde ongeveer. De verschillen zitten volgens mij in batterijduur en OS en de programma's die je daar op kan draaien.
Ook kun je niet alle soorten Navigatie software op alle drie de modellen draaien ofwel?
Zit daar nog veel verschil in?

Graag hoor ik de ervaringen van mensen die een van de 3 modellen hebben. :)

Ik zit te twijfelen tussen de volgende modellen:
Misschien dat er nog andere modellen zijn die hetzelfde kunnen, dat hoor ik graag.
Alvast bedankt iedereen. :)

iPAQ H4150

Specificaties iPAQ H4150:

Operating System (OS)
Microsoft® Windows® voor Pocket PC 2003 Professional edition

Processor
400MHz Intel XScale

Secure Digital slot
SDIO

Resolutie
240 x 320 pixels

Bluetooth
WLAN
Infrarood (IrDA)

Gewicht
132 gram

Afmetingen (l x b x d)
113,6 x 70,6 x 13,5 mm

Batterijlevensduur
8 uur (maximaal)

ASUS MyPal A716

Specificaties ASUS MyPal A716:

Operating System (OS)
Microsoft Windows Mobile 2003

Processor
Intel PXA255 400MHz CPU

Secure Digital slot
CompactFlash slot

Resolutie
240 x 320 pixels

Bluetooth ingebouwd
WLAN ingebouwd
Infrarood (IrDA)

Gewicht
197 gram

Afmetingen (l x b x d)
135 x 78 x 17.6 mm

Batterijlevensduur
19 uur (maximaal)

Tungsten T3

Specificaties Palm Tungsten T3:

Operating System (OS)
Palm OS® 5.2.1

Processor
Texas Instruments OMAP™ 400 MHz ARM processor

Secure Digital slot
SDIO

Resolutie
320x480 pixels

Bluetooth ingebouwd
Infrarood (IrDA)

Gewicht
153 gram

Afmetingen (l x b x d)
108 x 76 x 16 mm

Batterijlevensduur
9 uur (maximaal)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Zelf zat ik ook met die keuze en ik heb hem inmiddels gemaakt. Ik ga voor de iPAQ 4150. Bij de mediamarkt even in mijn handen gehouden en hij is O+ ; klein en licht. Met WiFi en BT ingebouwd zonder nare antenne's. Nu nog ergens een mooie aanbieding op de kop tikken.

Ook hoor ik redelijk goede berichten over de HP klantenservice mocht er wat mee wezen. Voor de HP zijn ook zeer veel accesoires beschikbaar.

De T3 heb ik ook nog over gedacht, vanwege het grote scherm. Alleen is daarvan de accu niet verwisselbaar. En zeker na een aantal jaartjes zal het geheugen effect toch wel zijn intrede doen. Dus dan kan je dat bij de iPAQ iig snel vervangen. Of er 1 als reserve meenemen.

De Asus heeft wat minder dingetjes om erbij te kopen en is een stuk lomper.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

(jarig!)
Kijk ook eens naar de Sony Clie TH-55 , PalmOS , insane lang battery life, WiFi, BlueTooth, 320x480 (NICE!) , en TomTom draait erop. prijs is ong. hetzelfde als de T3 (400 euri). Enige nadeel is het gebruik van memory sticks, die zijn iets duurder dan SD kaartjes.

Groot voordeel t.o.v. de T3 is het battery life, en (imho) Clie Organizer wat net iets fancier is dan de standaard software van palm (die er trouwens ook op zit).

Verder kan ik je aanraden eens naar de mediamarkt oid te gaan en es met wat PocketPC's en Palm's te spelen om te zien welk OS je het beste bevalt, ikzelf geeft de voorkeur aan PalmOS.

[ Voor 75% gewijzigd door Aaargh! op 22-05-2004 16:38 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 12:58
Ik heb een Mitac Mio 339 Ben ik zeer tevreden over. ik mis alleen het bluetooth./

Verwijderd

ik heb zelf de qtek 2020 en ben daar heel tevreden mee. Maar dit is zeker te ver buiten je budget? Hou er wel rekening mee dat je dan geen aparte GSM meer moeten kopen.

Verwijderd

En die aanbiedingen van Medion, diek wel eens in de folder van de Lidle gezien heb, en laatst ook in die van de AH, is dat ook wat, of moeten we btr uitkijken naar een andere set?

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 16:42:
ik heb zelf de qtek 2020 en ben daar heel tevreden mee. Maar dit is zeker te ver buiten je budget? Hou er wel rekening mee dat je dan geen aparte GSM meer moeten kopen.
Heb al een GSM. Dus heb ik niet meer nodig. :)
Aaargh! schreef op 22 mei 2004 @ 16:35:
Kijk ook eens naar de Sony Clie TH-55 , PalmOS , insane lang battery life, WiFi, BlueTooth, 320x480 (NICE!) , en TomTom draait erop. prijs is ong. hetzelfde als de T3 (400 euri). Enige nadeel is het gebruik van memory sticks, die zijn iets duurder dan SD kaartjes.

Groot voordeel t.o.v. de T3 is het battery life, en (imho) Clie Organizer wat net iets fancier is dan de standaard software van palm (die er trouwens ook op zit).

Verder kan ik je aanraden eens naar de mediamarkt oid te gaan en es met wat PocketPC's en Palm's te spelen om te zien welk OS je het beste bevalt, ikzelf geeft de voorkeur aan PalmOS.
Enige nadeel hier weer van is is dat ik nergens een TH-55 met Tom Tom BT erbij kan vinden. Is allemaal los. Maar dat scheelt volgens mij niet zo veel. Of wel.
Ik moet inderdaad ook maar eens naar de Mediamarkt gaan om er naar te kijken. Memory sticks moet ik maar eens naar kijken hoeveel dat scheelt, maar dat is volgens mij ook maar eenmalig.
mkampstra schreef op 22 mei 2004 @ 16:40:
Ik heb een Mitac Mio 339 Ben ik zeer tevreden over. ik mis alleen het bluetooth./
Waar ben je dan precies tevreden over? Dat is wel handig. Zo heb je er niet zo veel aan. ;)
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 16:52:
En die aanbiedingen van Medion, diek wel eens in de folder van de Lidle gezien heb, en laatst ook in die van de AH, is dat ook wat, of moeten we btr uitkijken naar een andere set?
Hoor wel goede dingen over die van de Lidl maar ben zelf meestal wel een beetje huiverig voor dat soort merken.

[ Voor 74% gewijzigd door MADG0BLIN op 22-05-2004 17:04 ]

• Aaargh!

Aaargh!

(jarig!)
MADG0BLIN schreef op 22 mei 2004 @ 16:56:
Enige nadeel hier weer van is is dat ik nergens een TH-55 met Tom Tom BT erbij kan vinden. Is allemaal los. Maar dat scheelt volgens mij niet zo veel. Of wel.
Kweenie wat een BT GPS unit kost, ik heb er eentje met kabel gehaald en die was 82 euri, voordeel van een GPS met kabel is dat je Palm dan oplaad in de auto verder moet je idd nog ff de tomtom software aanschaffen en een autohouder (heb ik 19,50 voor betaald).
En dan heb je wel een TH-55 , vet veel mooier dan welke Palm of PPC dan ook op de markt :)
Ik moet inderdaad ook maar eens naar de Mediamarkt gaan om er naar te kijken. Memory sticks moet ik maar eens naar kijken hoeveel dat scheelt, maar dat is volgens mij ook maar eenmalig.
Dat is idd eenmalig, en de prijzen daarvan zijn imho best te doen.

• MADG0BLIN
Alleen heeft de TH-55 een langzamere processor. Maakt dat veel verschil in programma's en dergelijke?
En op de site van TomTom staat dat alleen de Tungsten T3 geschikt is voor hun software.
Maar jij hebt het ook werkend op je TH-55?

Verwijderd

hp 2210??

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De Clie TH55 werkt op PalmOS, een veel efficientere besturingssysteem als Windows Mobile. Bij Windows Mobile is het haast noodzakelijk om 400 MHz Xscale te draaien om een beetje vlotte prestaties te kunnen zien, met PalmOS kun je < 200 MHz al zeer goed uit de voeten. Herberekenen van de route (stel je neemt een fout afslag) gaat ook op de TH55 razendsnel.

Met de nieuwe update voor Tomtom voor PalmOS (gratis te downloaden) werkt Tomtom ook op andere devices dan de Tungsten T3 of Tungsten C.

Kijk ook eens op http://www.palmclub.nl/forums en http://www.palmclub.nl/reviews voor de review van Tomtom voor PalmOS.

Grootste voordeel is het 320x480 scherm waarmee de Tungsten T3 en TH55 zijn uitgerust, in tegenstelling tot de schamele 240x320 van PocketPC. Op je desktop draai je toch ook geen 800x600 meer? :( Met 320x480 is veel meer te zien, en vooral bij Navigatie is dat makkelijk (diepere horizon mogelijk). De PocketPC's met VGA schermen zijn op het moment nog onbetaalbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 22-05-2004 20:14 ]

Alors.

• MADG0BLIN
Nee, dan zou ik nog eerder gaan voor de T3. :)

Verwijderd

die nieuwe axim x30i? :9~

Ooepsss niet goed gelezen |:(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 16:03 ]

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10
MADG0BLIN schreef op 23 mei 2004 @ 15:57:
[...]

Nee, dan zou ik nog eerder gaan voor de T3. :)
Waarom zou je dat doen? De 2210 heeft op WlAN alles wat je zoekt. En twee uitbreidingssloten compactflash en SD..

Ikzelf ben er erg tevreden over.

En wil je eigenlijk PocketPC of Palm?

• MADG0BLIN
sander_dr schreef op 23 mei 2004 @ 16:32:
[...]

Waarom zou je dat doen? De 2210 heeft op WlAN alles wat je zoekt. En twee uitbreidingssloten compactflash en SD..

Ikzelf ben er erg tevreden over.

En wil je eigenlijk PocketPC of Palm?
Op het moment liever een palm om eerlijk te zijn. :)

• Aaargh!

Aaargh!

(jarig!)
MADG0BLIN schreef op 22 mei 2004 @ 17:47:
Alleen heeft de TH-55 een langzamere processor. Maakt dat veel verschil in programma's en dergelijke?
Ik merk geen echte vertraging oid, zelfs Warfare Inc. draait zonder problemen.
En op de site van TomTom staat dat alleen de Tungsten T3 geschikt is voor hun software.
Maar jij hebt het ook werkend op je TH-55?
Yep, update 4.1 doet het op (alle?) PalmOS 5 palm's, heb een werkende installatie in mijn auto (Met kabel GPS, bluetooth niet geprobeert)

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Kijk bij je keuze vooral naar het besturingssysteem - voor Pocket PC zijn nagenoeg geen goede gratis toepassingen te verkrijgen die stabiel werken. Ik heb zelf een Pocket PC met de 2002 versie van het OS, ik kan je dit niet bepaald aanraden, omdat je totaal geen keuze hebt qua software. Synchronisen gaat alleen met Outlook onder Windows, een groot struikelblok voor mij als Linux gebruiker.

Sharp had vroeger zijn Zaurus lijn, waar volgens mij laatst een nieuw model van is uitgekomen. Deze apparaatjes draaien een op QT gebaseerde omgeving onder Linux. Dit was voor mij een betere keuze geweest.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sharp had vroeger zijn Zaurus lijn, waar volgens mij laatst een nieuw model van is uitgekomen. Deze apparaatjes draaien een op QT gebaseerde omgeving onder Linux. Dit was voor mij een betere keuze geweest.
PalmOS synchroniseert prima onder Linux, dat weet je he. :)

Alors.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 20:09

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb zelf een Palm Tungsten E. Werkt heerlijk, goede kwaliteit, voldoet aan jouw eisen (alleen van de route planner ben ik niet zeker), is licht, klein en werkt als een speer. Batterij leven is alleen iets minder dan dat van een Sony Clie. Nadeel is ook dat je, wanneer dit zou moeten, de accu niet kunt wisselen, maar dat kan via Palm service zelf vast wel.

Het mooiste is misschien zelfs dat de prijs zeer interessant is, hij is in de meeste winkels €249,-

[ Voor 13% gewijzigd door Godjira op 25-05-2004 17:30 ]

Profile

Verwijderd

Tekstverwerken op een PDA kun je vergeten.

Verder is Exchange ActiveSync het grootste voordeel van PocketPC boven de Palm. Je kunt dus gewoon via bijv. GPRS of WLAN 2 mailboxen en agenda's gesynchroniseerd houden. Voor zover ik weet is dit bij Palm niet mogelijk, wel vanaf de volgende versie syncsoftware, schijnt.

Ikzelf heb de iPAQ 2215 en ik ben er zeer tevreden over. Enige nadeel is dat de rubberen randjes vrij snel gaar zijn, ik moet nu in 6 maanden tijd voor de 2e keer een nieuw rubber randje kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:34 ]

Verwijderd

doe je toch iets fout

ik heb al mn 3e setje versleten (ook al zijn ze nog niet echt versleten) maar krijg ze iedere keer gratis van de HP support

Misschien eens proberen

Verwijderd

raoulduke schreef op 23 mei 2004 @ 18:46:
voor Pocket PC zijn nagenoeg geen goede gratis toepassingen te verkrijgen die stabiel werken.
.
:D

doe jij ook iets fout

kijk eens op pocketpc-club.nl, gratis software in overvloed.

• MADG0BLIN
Godjira schreef op 25 mei 2004 @ 17:29:
Ik heb zelf een Palm Tungsten E. Werkt heerlijk, goede kwaliteit, voldoet aan jouw eisen (alleen van de route planner ben ik niet zeker), is licht, klein en werkt als een speer.
Kan volgens mij geen routeplanner op. Kan het zo in ieder geval niet vinden.
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 17:33:

Verder is Exchange ActiveSync het grootste voordeel van PocketPC boven de Palm. Je kunt dus gewoon via bijv. GPRS of WLAN 2 mailboxen en agenda's gesynchroniseerd houden. Voor zover ik weet is dit bij Palm niet mogelijk, wel vanaf de volgende versie syncsoftware, schijnt.

Ikzelf heb de iPAQ 2215 en ik ben er zeer tevreden over. Enige nadeel is dat de rubberen randjes vrij snel gaar zijn, ik moet nu in 6 maanden tijd voor de 2e keer een nieuw rubber randje kopen.
Heb eigenlijk maar 1 agenda nodig en mailbox nodig. :) Maar misschien dat ik wat anders bedoel. Werkt Exchange ActiveSync alleen met Microsoft Excange?
En welke rubberen randjes bedoel je precies? Degene die erom heen zit?

Als iemand trouwens nog ergens goede aanbiedingen hoort met een van deze modellen hoor ik graag. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MADG0BLIN op 25-05-2004 19:24 ]

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 18:54:
[...]
doe jij ook iets fout

kijk eens op pocketpc-club.nl, gratis software in overvloed.
PocketTV crasht bij mij af en toe als ik een video stop en opnieuw start. Ik heb verschillende metronoom applicaties getest en allemaal crashen ze na een tijdje als ik ze probeer in te stellen. Worms klapt na een wedstrijdje ongeveer 30% van de tijd terug naar de desktop (dit is commerciele software).

Mijn ervaring met 3rd party software op PPC is toch negatief. Misschien dat jij toepassingen hebt die niet crashen, maar de software waar ik plezier aan beleef is uiterst instabiel en er zijn vrijwel geen alternatieven.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 17:33:

Tekstverwerken op een PalmOS PDA zoals de Tungsten|E gaat prima met de bijgeleverde Documents to Go en een uitklaptoetsenbordje.

Ik weet niet wat er zo bijzonder is aan 2 mailboxen en agenda's up to date houden via GPRS of WLAN maar dat kan ik met mijn Palm ook. En ik ben niet gebonden aan een Exchange Server of Outlook.

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kan volgens mij geen routeplanner op. Kan het zo in ieder geval niet vinden.
http://www.palmclub.nl/reviews/software/mapsonic/

met

http://www.viamichelin.co...l/pdt/prod/htm/Patchs.htm ook 3D view. GPS ontvanger van Kirro is iets moeilijker aan te komen, maar routeplannen gaat zondermeer.

Alors.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

misschien kan deze ook in je lijstje:
Dell Axim X30

zie ook dit topic voor specificaties:
Dell Axim X30

• MADG0BLIN
Iedereen heel hartelijk bedankt voor alle tips en dergelijke. Ik heb besloten om toch de Tungsten T3 te kopen met Tom Tom 3.
Heb via iemand die ik ken een mooie prijs kunnen regelen. :)
Nogmaals bedankt voor alle tips. _/-\o_

Verwijderd

Ik heb zelf de Ipaq 5550, die werkt perfect en heeft echt alles wat je maar kan wensen...

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 14:03:
Ik heb zelf de Ipaq 5550, die werkt perfect en heeft echt alles wat je maar kan wensen...
En is 2x zo duur. ;)

• Aaargh!

Aaargh!

(jarig!)
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 14:03:
Zoals PalmOS ? :P

Verwijderd

Iemand al ervaring met deze combi?

iPAQ H2210 & Route66 navigatie bundel compleet (TPG Rembours) Afbeeldingslocatie: http://www.buyitdirect.com//images/5jaar/ipaq_actie/Ipaq.gif

Subtotaal: 359,00
Verzendkosten: 15,00
BTW: 71,06

Totaal: 445,06

• MADG0BLIN
Iemand die ik ken heeft de 4150 met route 66 en die is er erg tevreden over. De 2210 is opzich ook een mooi ding.
Mijn Tungsten T3 is alleen mooier. :P

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En mijn TH55 ook :Y)

Alors.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 18:53:
doe je toch iets fout

ik heb al mn 3e setje versleten (ook al zijn ze nog niet echt versleten) maar krijg ze iedere keer gratis van de HP support

Misschien eens proberen
Hoe ben je eigenlijk aan die rubberen randjes van de HP iPAQ 2215 gekomen? Ik kan ze op de HP support site niet vinden.
Pagina: 1