1GB dualchannel werkt niet - afzonderlijk wel?

Pagina: 1
Acties:

• dieene
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo,

Heb een gigabyte 7n400pro2 met amd 3200 proc.
Weten jullie hier geheugen voor dat werkt! Heb namelijk 2x 512 mb in dual channel
gebruikt (VDATA geheugen) maar dit werkte niet. (blauw windows scherm)
de 2 afzonderlijke reepjes elk apart in eerste slot werkte wel????
Weet iemand hoe dit komt en welk geheugen ik het beste voor dit mobo kan gebruiken (vind algemene prestaties belangrijker dan overclocken)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:47
2e slot naar de maan? :?

Verwijderd

Mischien even proberen wanneer je een ander reepje in het tweede slot stopt of het dan wel werkt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:59

Thandor

SilverStreak

Is VDATA wel goed geheugen, heb er nl. nog nooit van gehoord.
Kingston heb ik zelf ook, in meerdere pc's (de PC waar ik nu op typ zit 2x512 ingston in)
De dimmetjes laten zich perfect oc'en :)

Het zijn 333MHz dimmetjes, ze kunnen op 340 draaien, met 11-2-2-2 timings.
Momenteel draaien ze 370MHz, 11-3-3-2,5.

Merken waarmee ik goede ervaringen heb : Kingston, Infineon, Major 3rd, SamSung en Dane-Elec. (Major 3rd 266MHz dimm, alleen op 200MHz getest, zit in een Duron)

[ Voor 44% gewijzigd door Thandor op 22-05-2004 14:24 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dieene
cls schreef op 22 mei 2004 @ 14:14:
2e slot naar de maan? :?
Het is een vrij nieuw moederbord en ik gebruik alleen het 1e en 3e slot (dual channel) Eerder had ik 2x 256 mb in dezelfde slots en dit functioneerde prima

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

nee, ik heb zelfde bordje+proc, en zelfde problemen gehad

Ik had:

Twinmos met Winbond chips > error op 400 MHz, 333Mhz Oké
Vdata > error op 400MHz, 333Mhz Oké

single of dual channel maakte nix uit

Nu heb ik :

Samsung pc3200 Cas 3 met samsung chips > perfect

Andere geheugens niet geprobeerd want ik ben ubertevreden met die samsung, maar ik weet wel dat men niet moet bezuinigen op geheugen, vooral op 400Mhz, want budget geheugen (en daar valt Vdata ook onder) werkt gewoon niet op het uiterste is mijn conclusie.

Als je sneller wil moet je corsair, kinston of geil geheugen proberen pc4000 ofzo.

en als je nu wil kunnen werken moet je je geheugen op 333 zetten, dan werkt het ook
suc6

Verwijderd

titelfix: "1024 mb werkt" > "1GB dualchannel werkt niet - afzonderlijk wel?"

Ik heb het zelf wel eens gehad met Ram wat nét een ander nummertje had als het recommended Ram van mijn mobomaker. Omruilen en alles deed het 100%

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 16:03 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je ook beide modules afzonderlijk getest met Memtest? Staan de timings niet te strak in het BIOS (soms is er voor dual-channel iets meer 'ruimte' nodig)? DDR Voltage al iets verhoogd (naar 2.6 of 2.7 ofzo)?

• dieene
Lekkere Kwal schreef op 22 mei 2004 @ 15:58:
Heb je ook beide modules afzonderlijk getest met Memtest? Staan de timings niet te strak in het BIOS (soms is er voor dual-channel iets meer 'ruimte' nodig)? DDR Voltage al iets verhoogd (naar 2.6 of 2.7 ofzo)?
Ja heb ze beiden getest o.k., en timings staat niet strak (originele stand en laat het regelen door het bios, niet overclocked dus) Ook heb ik het voltage verhoogd.
Het enige dat werkt is het terugbrengen van 400mhz naar 330 mhz, dan doen ze het wel.
Denk dat ik ze maar terugbreng en een fatsoenlijk merk koop. Tips welkom.
Samsung is ok maar vind het te duur

• dieene
DoingK schreef op 22 mei 2004 @ 14:18:
nee, ik heb zelfde bordje+proc, en zelfde problemen gehad

Ik had:

Twinmos met Winbond chips > error op 400 MHz, 333Mhz Oké
Vdata > error op 400MHz, 333Mhz Oké

single of dual channel maakte nix uit

Nu heb ik :

Samsung pc3200 Cas 3 met samsung chips > perfect

Andere geheugens niet geprobeerd want ik ben ubertevreden met die samsung, maar ik weet wel dat men niet moet bezuinigen op geheugen, vooral op 400Mhz, want budget geheugen (en daar valt Vdata ook onder) werkt gewoon niet op het uiterste is mijn conclusie.

Als je sneller wil moet je corsair, kinston of geil geheugen proberen pc4000 ofzo.

en als je nu wil kunnen werken moet je je geheugen op 333 zetten, dan werkt het ook
suc6
Ja ze doen het op 333 mhz. Terugbrengen dus! Weet jij een goedkoop adresje voor samsung. Op de tweakerssite staan ze dacht ik voor 128 euro (512mb) vind dat toch wel een beetje prijzig. Weetje misschien een alternatief (goedkoper)

Verwijderd

Hadden sommige geheugenreepjes geen problemen met AMD64 borden?

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Je zou kunnen proberen voor Kingston Valueram PC3200
103 euro in de pricewatch

weet niet of die goed overklokken, maar ik heb persoonlijk betere ervaringen met de valueram van kingston dan met de HyperX modules, die ik minder stabiel vind namelijk

Ikzelf heb dan ook liever een stabiel systeem dan een overgeklokt systeem. computer is mij toch snel genoeg al nu :)

[ Voor 22% gewijzigd door DoingK op 22-05-2004 23:54 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 16:50:
Hadden sommige geheugenreepjes geen problemen met AMD64 borden?
Wat heeft dat met dit probleem te maken?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vdata is dat niet zo'n onbekend merk. Ik had daar ook heel veel problemen mee dacht ik. Ik had een module gekocht voor 57 euro terwijl orginele en brand 80 euro was voor 512 mb en het was ook nog pc3200 maar bij mijn Asus P4G8x deluxe kwam dat geheugen tot pc2100 en daarna kapte het geheugen ermee.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1