Geluid uit film halen

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Het gaat hier om de film memento. Het geluidsspoor is mp3, ik wil dit uit de film halen en omzetten naar een andere bitrate.

Normaal doe ik dit gewoon met VdubMod, maar dat werkt nu niet. Ik krijg een foutmelding en hij houdt er gewoon mee op. Met de functie 'demux' en met 'save wav' doe ik dit dan (logisch).

Is er een ander programma waarmee ik het geluid uit de film kan halen?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 14:57

Caveman

whahoehaha

Waarom zou je het geluid om willen zetten naar een andere bitrate ? Maar goed, je kunt ook eens gewoon virtualdub proberen; met de optie "direct stream copy" en dan "save wav" Hij maakt er dan geen wav bestand van maar copieert direct de audio stream uit de avi. Daarna gebruik je een encoder om er van te maken wat je zou willen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Double J
Als je mijn topic start goed gelezen hebt, dan wist je dat ik dat normaal al doe. Misschien moet ik erbij zetten hoe ik dat doe: eerst demuxen, dan omzetten met bijvoorbeeld audio converter en dan weer toevoegen met vdub. Maar op de een of andere manier kan ik het niet demuxen en ook met de optie 'save wav' werkt dat niet (hij begint, maar na 2 minuten nogwat krijg ik een foutmelding te zien), het werkt wel met iedere andere film. Daarom wil ik het met een ander programma doen.

Wie weet er dus een ander programma?

[ Voor 16% gewijzigd door Double J op 22-05-2004 13:44 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Misschien is nandub wat. Je zou ook kunnen kijken of er iets kapot is in het bestand en dat proberen te fixen met divfix.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 14:57

Caveman

whahoehaha

Ik had je topic goed gelezen hoor.....jij had het over VdubMOD ! das een ander programma dan virtualdub, ik heb zelf niet zo'n beste ervaringen met Vdubmod, Vdub doet het meestal beter, imho.

Maar goed, een ander programma is bv GraphEdit, werkt alleen iets lastiger, je moet nl. zelf de componenten samenstellen om te demuxen, op VCDhelp.com staat wel een uitleg (GraphEdit is a visual tool for building filter graphs and then extract or convert between different video or audio formats.)
http://www.videohelp.com/tools?tool=126#comments

Ik ben toch nog steeds benieuwd waarom je de bitrate zou willen veranderen ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Als Vdub(mod) het hier opgeeft, ga ik over op Adobe Adition (vroeger Cool Edit).

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je serieus rekening met kwaliteits verlies. Een mp3@192kbps naar 128kbps zal nooit zo goed klinken als een direct op 128kbps. Helemaal als je twee verschillende encoders gebruikt, ze gooien nl. allebij wat anders weg... (Ik snap het nut van dit plan dan ook niet helemaal)
Als je er ervaring mee hebt, en je er niet aan stoort/het niet merkt, dan kan je dit als ongetyped beschouwen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Double J
Ik heb een KISS DP-500. Als ik hierop de film afspeel loopt de audio niet synchroon met het beeld. Maar op mijn 3 computers loopt alles synchroon. Dus ik wilde eens proberen of ie het bij een andere bitrate of misschien uncompressed wav of ac3 wel synchroon ging lopen.

Dus het komt er op neer dat ik een aantal dingen wilde proberen. DivFix heb ik er ook al op los gelaten, maar helaas geen bad frames.
Pagina: 1