Toon posts:

[SuSe] DVD kan niet gebrand worden (root probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem..nadat ik een iso file heb uitgepakt, en probeer te branden krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
System
-----------------------
K3b Version: 0.11.7
KDE Version: 3.2.1
QT Version:  3.3.1

growisofs
-----------------------
Executing 'builtin_dd if=/home/FMA/Documents/MP3/Gran_Turismo_4_Prologue_PAL_PS2DVD-ConFuSiON/cfn-gt4p.iso of=/dev/hdc obs=32k seek=0'
umount: alleen root kan /dev/dvdrecorder ontkoppelen van /media/dvdrecorder
:-( /dev/hdc: unable to proceed with recording: unable to unmount

growisofs comand:
-----------------------
/usr/bin/growisofs -Z /dev/hdc=/home/FMA/Documents/MP3/Gran_Turismo_4_Prologue_PAL_PS2DVD-ConFuSiON/cfn-gt4p.iso -use-the-force-luke=notray -use-the-force-luke=tty -use-the-force-luke=dao -speed=2 -overburn

Ik heb al cdrecorder en cddao ge "chmod", want dat waren de foutmeldingen in K3b zelf. Maar ik blijf deze foutmeldingen krijgen die te maken hebben met het unmounten van de schijf (?) en de root acces. Ik heb ook al geprobeerd om k3b vanuit terminal op te starten en dan root passwoord geven. Maar het zelfde probleem blijf zich voordoen.

iemand enig idee? (ik heb de verschillende topics hier op GoT al afgezocht maar nog geen succes gehad, vandaar deze topic, excuseer mij als het niet mag).

Met vriendelijke groet
Laurens

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:46
misschien een stom antwoord... maar als het scripts zijn en je kunt zien waar die umount wordt aangeroepen kun je 'm misschien outcommenten.

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, weet je wat je probleem is nu? Ten eerste moet je even gaan uitvinden wat die doet. Hij umount, en dat uitzetten in het programma is dan wel een hele vieze oplossing. Wat jij moet gaan uitzoeken (hier of op google) is hoe je andere gebruikers dan root kan laten umounten. Dat is heel simpel na te vinden, op google. Kom je er echt niet uit, drop dan even een lijntje naar 1 van de moderators om even je topicstart en je topic te laten screenen, want als je zonder overleg een nieuwe opent dan gaat ie weer dicht.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:28
@ucchan: Nee, dat gaat helpen, het script slopen.

Er zit een setup-progje (k3bsetup) bij k3b dat de rechten zelf goed kan zetten. Zelf met chmod gaan klooien als je niet weet waar je mee bezig bent is in het algemeen een verdraaid slecht idee. cdrecorder en cdrdao waren vermoedelijk prima zoals ze waren voordat je met chmod ging klooien.

Als je dit wilt oplossen in plaats van er om heen werken, kun je het beste in /etc/fstab bij de regel van /dev/dvdrecorder de optie 'user' toevoegen, zodat je als user mag mounten/unmounten. Zie ook 'man mount'.

Dit topic is gesloten.