[fedora2] Installen op een raid 0 config

Pagina: 1
Acties:

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 09:28
Voordat ik mijn probleem hier neerleg wil ik eerst even zeggen dat ik geen linux goeroe ben ofzo, ik heb linux les gehad op school en een vriend van me helpt me altijd als er iets is, ik heb dus de bazis kennis onder de knie en al een paar keer een linux install (meestal redhat of fedora 1)

Ik wil nu echter op mijn eigen primaire ws fedora core 2 installen.
Om nog wel de nodige games te kunnen spelen wil ik dual boot naar winxp.
Ik heb de volgende sys-specs
en heb voor de install van linux me hd op de volgende manier ingedeeld
Afbeeldingslocatie: http://pwnd.nl/files/disc.png

Dit heb ik gedaan zoals jullie maib wel zien met partition magic (v8.0)
Tevens heb ik deze extra linux drivers gedownload (voor het geval dat)
*linkje*
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#######################################################################
#         Silicon Image SiI SATA controller                           #
#               RedHatLinux  Driver                                   #
#######################################################################

1. OVERVIEW
   This driver disk adds support for SiI SATA controller that is otherwise
   not supported by the RedHatLinux installation program.
   Supported RedHatLinux versions:

* RedHatLinux 7.3/8.0/9.0

ik kon echter geen specifieke drivers voor fedora vinden, maar ik neem aan dat deze drivers goed genoeg zijn.

Toen ik dit alles gedaan had en de DVD versie van de install gedownload en gebrand had ben ik vol goede moet de install ingegaan.
Nu krijg ik echter bij het kiezen van de partitie optie (automatic of manual) de melding dat de partitie tabel niet leesbaar is en dat de schijf opnieuw moet worden geinitsializeerd 8)7

Als ik de drivers van de floppy wil gebruiken krijg ik de melding dat deze geen drivers bevat voor mijn harde schijven.

Wie o wie kan mij vertellen wat ik fout doe of waar het aan kan liggen?
Ik heb wat rondgesnuffeld hier op got en op google, maar er staat nergens echt een oplossing voor mijn probleem. Ik ben er nu al 2 dagen mee aan het klooien maar ik krijg het maar niet voor elkaar |:(

[ Dislect ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:52
Zoals je zelf al aangeeft zijn die drivers t/m RedHat 9. Niet voor Fedora dus. Je zult opzoek moeten naar drivers die wèl met Fedora overweg kunnen. :)

^ Wat hij zegt.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Je zult een andere weg moeten kiezen omdat deze distro geleverd wordt met een 2.6 kernel. Aangezien Linux 2.6 geen BIOS raid ondersteunt zul je ook met geen enkele andere distro voorzien van 2.6 succes kunnen boeken.

Je zou redhat 9.0 kunnen pakken, maar zelfs met behulp van de drivers die je gevonden hebt, zal het problematisch worden. Ik heb ze zelf ook gebruikt en de installatie verloopt soepel. Echter na de installatie kan deze driver niet geladen worden: de driver en de kernel zijn niet compatible en je krijgt bij het booten een kernel panic.

Bekijk dit topic als naslagwerk:
linux en sata-raid

De topicstarter gebruikt knoppix en een precompiled opensource driver om zijn Redhat 9.0 installatie bootable te maken.

Je kunt overwegen een ide schijf in je pc erbij te hangen. Vergeet iig dat je je array kunt gebruiken in 2.6. Ik heb gehoord dat aan support gewerkt wordt, maar de huidige drivers zijn pas in pre-alpha stadium.

Sterkte!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Gewoon software raid gebruiken; sowieso kun je met "hardwarematige softwareraid" geen dualboot draaien, geloof ik.. (not sure)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

pierre-oord schreef op 22 mei 2004 @ 14:52:
Gewoon software raid gebruiken; sowieso kun je met "hardwarematige softwareraid" geen dualboot draaien, geloof ik.. (not sure)
Wat ik heb, zou ik liever BIOS (-assisted) raid noemen. Oftwel software raid ondersteund met BIOS functies voor gebruik in DOS of in bootloaders. In het 32 / 64 bit OS is het gewoon software raid.
Dit is JUIST interessant voor dualboot, want je gebruikt je array in meerdere Operating Systems
en wanneer je zoals ik niet onder windows uit kunt i.v.m. school en vrieden die GNU/Linux niet dulden, dan zou het dé oplossing kunnen zijn.

De topicstarter wil dualbooten, dus..., maarja.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 09:28
mja ik heb hierbij de hoop dus maar opgegeven
nu images aan het maken, morgen raid er af en linux er op.

Daarmee hoop ik nogsteeds een snel systeem te houden ondanks raid er af is.

[ Dislect ]

Pagina: 1