Upgrade, maar wat precies?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik wil volgende maand mijn PC gaan upgraden gezien de komst van een aantal nieuwe games en vanwege het feit dat mijn PC gewoon aan een stevige upgrade toe is. Bij de upgrade behoren dan een nieuw mobo, processor, geheugen en een nieuwe videokaart. Voor dit alles wil ik maximaal 800 euro uitgeven.

Wat betreft de videokaart heb ik me eigenlijk voorgenomen om een Ati Radeon x800 Pro aan te schaffen. Ik kan nu wel een 9800 pro aanschaffen (die overigens wel erg netjes geprijst is) maar hoe lang gaat deze nog mee, ik denk dat ik met de x800 Pro dan beter af ben. Dan zou ik van mijn budget dus nog ong. 400 euro overhouden voor de proc. + mobo en het geheugen.

Wat betreft de processor wil ik een AMD 64 bit processor. Welke ben ik nog niet helemaal uit. Iig niet de allersnelste want de kleine snelheidwinst zorgt voor een nogal flinke prijsstijging.

Mijn vraag dus, welke onderdelen zouden jullie aanschaffen? Doom III en Half-Life 2 moeten allemaal op max soepel lopen, en ook in de toekomst wil ik mijn games nog zo goed mogelijk kunnen draaien. Ik heb even in de pricewatch gekeken maar vooral van mobo's heb ik zo weinig verstand.... Tweaken is voor mij overigens niet echt een must dus daarvoor heb ik geen duurder mobo nodig.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Kijk eens: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7 Een heel topic gewijd aan deze vraag. Jij kunt daar ook jouw vraag stellen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.