[crt]monitor begint te trillen, nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mijn inmiddels 2 jaar oude merkloze (iliama binnenkant) 17" monitor begint soms te trillen. Me beeld gaat dan 1/2 mm naar links en rechts en dat een paar keer snel achter elkaar.

Heel vervelend als je zit te werken.
Nu vroeg ik me af of ik het op kon lossen door bijv. een andere driver te installeren ofzo. maar dit schijnt niet te werken.

Op lagere resoluties doet ie het niet, het gaat vooral om de reso waarik het makkelijkst in werk (1152x864) en 1024x768. Als ik een spelletje speel op 800x600 doet ie het niet.

word het tijd voor een nieuwe of is er nog iets aan te doen?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Dat klinkt refreshrate probleem, op welke refreshrate heb je draaien?

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 16:34
Heb ik ook gehad, toen ik een beetje met de kabel zat te prutsen was het ineens weg, dus ik denk dat dit ook een kabel probleem is :)

• BasieP
mm ik draai nu @ 72 hertz.. en dat is dan ook het max van de monitor, maar ik heb hem al 2 jaar, en hij draait al 2 jaar op 72 hertz (1152x864)

kabel heb ik eerst ook aan gedacht, maar die heb ik nu aangedraait, en nagekeken. Bovendien trilt het beeld niet constant, maar af en toe

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Heb je niet toevallig iets met een magneet(ischveld) in de buurt staan? Ik ahd vorige zomer een ventilator 30cm van mijn monitor staan waardoor mijn hele scherm ging trillen. dat kwam dus gewoon door de magneet in de ventilator die de boel liep te fokken...

• BasieP
ja ook al naar gekeken, maar enige wat ik veranderd heb laatste tijd is een scanner er bij, maar deze is het niet, want de stekker ligt er naast ;)

bovendien zou ie dan ook constant trillen

Pagina: 1