PQMagic 8 error

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Als ik PQ Magic 8.0 start, krijg ik een verhaal over geometry oid, dan ok en dan een error 117, partition's drive letter could not be initialized. Ik naar de site van pqmagic, staat er draai partinfo of rescue diskettes. ik draai partinfo, wil niet starten vanwege een error. (staat niet bij wat voor error). Ik draai rescue diskettes, krijg ik "Critical error, retry ignore fail abort"
Wat moet ik doen? op zich werkt mijn systeem perfect, ik heb pqmagic alleen ff nodig om mn linux partities dr af te gooien (en wat er vrijkomt aan me windows partitie te plakken).
Heb dus geen zin om te formatten oid :X

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik heb hetzelfde probleem doordat door een fout in het partitioneringssysteem van de Fedora installer (Anaconda) de parititiontable verkeerd wordt weggeschreven. De vorige keer loste ik het op door handmatig met de Windows XP fdisk de partitiontable opnieuw weg te schrijven, maar nu ben ik er nog niet helemaal uit :)

Je kunt in dit geval dus even starten in recovery mode (F8 tijdens opstarten van Windows XP) en met fdisk de Linux partities verwijderen, dan werkt alles weer. :)

[ Voor 21% gewijzigd door JeRa op 22-05-2004 12:01 ]

• Vinnie_N
Hmm, ik heb dus even die xp fdisk gechecked (schijfbeheer oid :? )
en daarmee de linux partities verwijderd... maar pqmagic geeft nog steeds dezelfde error. en ik wil graag nog even de vrije ruimte erbij "lijmen"

• Vinnie_N
JeRa schreef op 22 mei 2004 @ 11:59:
Je kunt in dit geval dus even starten in recovery mode (F8 tijdens opstarten van Windows XP) en met fdisk de Linux partities verwijderen, dan werkt alles weer. :)
Uhm, als ik op f8 druk tijdens opstarten zie ik een hoop opties (veilige modus, recente instellingen die werkten, foutopsporingsmodus, etc) maar geen recovery mode :? :?
En zoals ik al zei, heb de linux partities al verwijderd, maar het werkt dus nog niet :((
Zou t iets zijn met de MBR Oid? Ik kan wel een fdisk /mbr doen vanaf een dos 6.2 bootdisk ,maar dan wil die zeker niet meer in XP booten of wel? Kan me herinneren dat het met win98se nog werkte als lilo me bootrecord verneukt had

• Vinnie_N
Partinfo doet het nu weer wel.
Hij geeft 0 errors bij Partition Info en 1 error bij Geometry Info:

Error #109: Partition ends after end of disk.
ucEndCylinder (9729) must be less than 9729.
Info: Partition didn't end on cylinder boundary.
ucEndHead expected to be 254, not 80.

:?

PQMagic site:
Solution: Error 109 Partition ends after end of disk

To use the full capacity of hard disks with more than 1,024 cylinders, you must run the PartitionMagic or ServerMagic non-native (DOS) executables under OS/2.

Cause: This error can occur when you are booting OS/2 from a diskette and the correct drivers for the hard disk are not present on the diskette.

Leuk, maar dit lijkt me niks met os/2 te maken hebben 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Vinnie_N op 22-05-2004 12:38 ]

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Sorry, ik bedoelde dat je kon opstarten met de Windows XP-cdrom, dan krijg je een herstelmodus aangeboden (R voor reparatie). Vervolgens kun je met fdisk of fixmbr proberen je table te herstellen, en vervolgens kun je met PartitionMagic alles weer goed lijmen :)

offtopic:
Je kunt met de edit-knop je berichten wijzigen, scheelt een hoop reacties en maakt 't wat overzichtelijker.

• Vinnie_N
Oke, heb recovery mode gedaan . Met fixmbr nieuwe mbr gemaakt. Maar nog steeds die error :(

Shit, ik weet het echt niet meer... iemand?? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Vinnie_N op 22-05-2004 15:32 ]

• Vinnie_N
Argh, moet ik nu echt formatteren en nieuwe partities maken? :'(

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

mno

Je bent niet de enige, veel mensen hebben hier last van gekregen sinds de installatie van de nieuwe Fedora en Mandrake distro's. Sommigen kunnen helemaal WinXP niet meer opstarten dus je hebt geluk ;)

Er loopt ook een bug van: http://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=115980

Ik heb hetzelfde probleem, met de foutmeldingen in Partition Magic. Verder heb ik er geen last van dus ik wacht nog even tot er een goede oplossing gevonden is waarbij je niet hoeft te formatteren.

Gewoon rösti

• Vinnie_N
mno schreef op 24 mei 2004 @ 20:07:
Je bent niet de enige, veel mensen hebben hier last van gekregen sinds de installatie van de nieuwe Fedora en Mandrake distro's. Sommigen kunnen helemaal WinXP niet meer opstarten dus je hebt geluk ;)

Er loopt ook een bug van: http://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=115980

Ik heb hetzelfde probleem, met de foutmeldingen in Partition Magic. Verder heb ik er geen last van dus ik wacht nog even tot er een goede oplossing gevonden is waarbij je niet hoeft te formatteren.
Is die oplossing dr al toevallig? Waar kan ik nieuws hierover vinden?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Vinnie_N schreef op 24 mei 2004 @ 14:58:
Argh, moet ik nu echt formatteren en nieuwe partities maken? :'(
misschien nog niet, gebruik www.ranish.com/part eens

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

mno

Vinnie_N schreef op 04 juni 2004 @ 18:18:
[...]
Is die oplossing dr al toevallig? Waar kan ik nieuws hierover vinden?
Ik heb toevallig net vandaag weer even gekeken en vond dit:
http://lwn.net/Articles/86835/

Bij mij heeft dit de boel weer hersteld. De melding in Partition Magic is weg. Ik heb het SFDISK commando trouwens gestart vanaf een bootable Knoppix CD.

Gewoon rösti

• Vinnie_N
Super, bedankt _/-\o_

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
De bovenstaande oplossing (met sfdisk) werkte niet voor mij.
Ik heb het kunnen oplossen door enkel de boot en de swap partitie van mijn linux installatie te verwijderen.
Partitionmagic start nu weer zonder problemen.
Nu moet ik enkel die /boot partitie weer herconstrueren (had beter backupje gepakt hmm :s ) en alles zou weer moeten werken!
Pagina: 1