Toon posts:

[2003] Scheduled task start niet - exit code 1F*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De scheduled task die iedere avond een backup procedure moet starten, start wel maar stop na 8 seconden zonder iets gebackuped te hebben. In de logfile kan ik het volgende terug lezen:

Result: The task completed with an exit code of (1f)

Zegt dit iemand wat?
Ik begrijp er niets van, als ik de task handmatig start (vanuit scheduler, rechtermuisknop 'run') dan werkt alles prima |:(

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb geen oplossing voor je, maar ik kan melden uit werkervaring dat ntbackup wel eens rare kuren heeft. Bij mijn vorige werkgever hebben we op een gegeven moment de keuze genomen geen ntbackup meer te supporten/troubleshooten, alleen fatsoenlijke backup pakketten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit (was: Windows 2003 server scheduled task (ntbackup) doet vreemd) zodat het probleem iets beter omschreven wordt :)

Verder - 1F is volgens mij 'A device attached to the system is not functioning.' - weet je zeker dat de locatie waarvan je je script draait wel bestaat (geen netwerk drive) ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het script staat op een locale partitie maar probeert files te backuppen van een andere PC over een netwerk drive. kunnen we hier wat mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al iets verder. Windows 2000 server 1 wil middels NT backup files backuppen van Windows 2000 server 2. Deze servers draaien niet samen in domein (en dat kan ook niet in dit geval). Nu is het probleem denkn ik dat de user die backups wil maken van w2kserver 2 geen rechten heeft om die machine te benaderen. Dit is vreemd want als ik de backup uitvoer direct van ntbackup werkt het prima.

Ik heb een loginaccount aangemaakt op beide machines met de zelfde username/password en daardoor kan ik direct vanuit ntbackup wel backups draaien. Ik heb backup job ook zo ingesteld dat deze uitgevoerd wordt door deze 'gezamelijke' account.

Toch, ook als ik handmatig de scheduled task start, werkt het niet.
Iemand enig idee?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 15:09:
Ik ben al iets verder. Windows 2000 server 1 wil middels NT backup files backuppen van Windows 2000 server 2. Deze servers draaien niet samen in domein (en dat kan ook niet in dit geval). Nu is het probleem denkn ik dat de user die backups wil maken van w2kserver 2 geen rechten heeft om die machine te benaderen. Dit is vreemd want als ik de backup uitvoer direct van ntbackup werkt het prima.

Ik heb een loginaccount aangemaakt op beide machines met de zelfde username/password en daardoor kan ik direct vanuit ntbackup wel backups draaien. Ik heb backup job ook zo ingesteld dat deze uitgevoerd wordt door deze 'gezamelijke' account.

Toch, ook als ik handmatig de scheduled task start, werkt het niet.
Iemand enig idee?
Onder welke account draait je Scheduled Task? 't Probleem met jouw situatie is dat je de task niet onder een account van server1 kunt laten draaien omdat die geen rechten heeft op server2 en je kunt 'm ook niet onder een account van server2 laten draaien want die heeft geen rechten om lokaal (op server 1) het ntbackup proces te laten draaien.
Oplossing is om je backup job in een scriptje te verpakken à la:
code:
1
2
3
net use \\server2\ipc$ /u:<account with priv's on server2> <password>
NTBACKUP -<een hele riedel opties>
net use \\server2\ipc$ /d
Als zowel server1 als server2 in een domain staan kun je bij wijze van alternatief een trust tussen de twee domains maken en een account creëren die voldoende rechten heeft om op server1 ntbackup te draaien en op server2 files mag backuppen. Als één van beide servers in een werkgroep staat zit je min of meer vast aan de oplossing met het scriptje.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Aha. maar wat wel lijkt te werken onder windows is dat ik op beide machines het zelfde account heb aangemaakt met beide zelfde wachtwoord. Als je dan vanuit mijn netwerk locaties navigeert naar de betreffende server kan je zonder problemen deze benaderen. Ik voer de scheduled task uit vanuit de zelfde user account.
Zou moeten werken toch?
Script is trouwens wel een goed idee wil ik alleen zoveel mogelijk vermijden.
Maar als het niet anders kan dan kan het niet anders :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 16:20:
...Zou moeten werken toch?...
Blijkt in de praktijk te werken, ja.
Is die account in kwestie lid van de backup operators groep? Zowel op de lokale als op de remote machine?
En wat is de source voor je backup (waar staan de files die je wilt backuppen)? Gebruik je een gemapte drive of een UNC path?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Heb de account lid gemaakt van Administrators groep (tijdelijk om zeker te zijn dat dar het probleem niet ligt).

Source van de backup is een network drive, heb het getest met gemapte drive en UNC path. Blij f bij UNC path omdat deze ook werkt als geen user ingelogd is op de machine. (er is eigenlijk nooit iemand ingelogd op deze machine)

Verwijderd

maak hem iig ook lid van de backup operators. deze groep kan ook data backuppen waar die geen rechten heeft itt administrators.

edit: als je de task aanmaakt via de backuptool van microsoft, zorg dat je dan ingelogt bent als de user waaronder de taak loopt. win2k3 schrijft het weg in je profile of mydocs en dan zou je wel eens geen rechten kunnen hebben op de scheduled task...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tip.
Pagina: 1