Toon posts:

[AC97] rear speakers geven geen muziek(wel test geluid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Tis eigenlijk zoals de titel zegt, ik heb de front uitgang van de ac97 aangesloten op mijn mengpaneel en aan de koptelefoon aansluiting daarvan mijn voorste 2 speaker boxjes hangen. Dit werkte altijd goed en nu ook, alleen de speakerboksjes die ik rechtstreeks aangesloten heb op de rear uitgang van ac97 geven alleen het testgeluid. ik heb eens naar die instellingen gekeken maar volgens mij hoort ie het gewoon met allevier de boksjes te doen als ik een mp3tje afspeel in winamp of windows media player.

Mijn vraag is dus: hoe moet dit wel :) .

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je wilt geen geluid over je rears als je muziek luistert (het hoort in ieder geval niet zo).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

muziek is 2 kanaals opgenomen niet 5 kanaals, je kan het vast wel instellen maar of het mooi klinkt is te betwijfelen :)

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:52
Een "oplossing" zou je kunnen vinden door het stereo signaal uit je pc een keer te splitsen. Je hebt dan twee tulp stekkertjes voor links en twee voor rechts.
Deze kun je dan op je surround ingang van je versterker aansluiten. Hierdoor voor je dus voor de speaker links voor en links achter hetzelfde signaal in.

Als je dan afspeeld en je versterker in de surround mode zet heb je dus uit 4 boxen geluid.

Lost In Music