Toon posts:

[IE 6.0) Wilt .ASP downloaden ipv uivoeren in browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nogal vreemd probleem.

Ik maak bij mijn oma (2000 Pro en IE 6.0) een connectie met mijn werk met Citrix.
Om toegang te krijgen tot Citrix moet ik eerst via een website inloggen en de Citrix-plugin / Client installeren. Het installeren van de plugin gebeurt meestal automatisch via zo'n "wilt u deze plugin installeren"-scherm.

Dit gebeurt echter niet!

Ik krijg de melding (afgekort): "Sommige bestanden kunnen schade toebrengen aan uw computer.............. launch.asp ..................... ASP auto file ..... Wilt u het bestand openen of op uw computer opslaan: [openen] [opslaan] [annuleren [meer info]"

De asp-file wordt dus niet automatisch uitgevoerd in de browser maar IIE wilt deze gaan downloaden.

Het zal vast wel een vinkje zijn die ik ergens moet zetten. Heb helaas niet gevonden waar het aan kan liggen. Krijg via Google en GOT alleen maar berichten over IIS problemen gerelateerd aan ASP pagina's.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt _/-\o_

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08
Volgens ligt dit probleem eerder bij de server dan bij de client :)..

Als je de ASP file download , wat is dan de source? pure HTML of de source asp?

[ Voor 39% gewijzigd door om3ega op 22-05-2004 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
om3ega schreef op 22 mei 2004 @ 09:59:
Volgens ligt dit probleem eerder bij de server dan bij de client :)
Dat zou ik inderdaad ook denken als het overal voor zou komen.
Ik heb op drie andere locaties geen probleem gehad!

Verwijderd

Topicstarter
om3ega schreef op 22 mei 2004 @ 09:59:
Volgens ligt dit probleem eerder bij de server dan bij de client :)..

Als je de ASP file download , wat is dan de source? pure HTML of de source asp?
De asp file moet waarschijnlijk de download starten van de plugin.
Opvallend: De homepage is ook een .asp file (HTML) en daar is dus geen probleem mee.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat staat er dan precies in de source, is het misschien de plugin al? Heb je het bij alle asp site's? (probeer de mijne eens) Kijk eens wat voor content type er terug gestuurd wordt door de server.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op 22 mei 2004 @ 10:37:
Wat staat er dan precies in de source, is het misschien de plugin al? Heb je het bij alle asp site's? (probeer de mijne eens) Kijk eens wat voor content type er terug gestuurd wordt door de server.
Ik heb het niet bij alle ASP sites, ook niet bij die van jou.
Volgens IE gaat het hier om een "ASP auto file".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 10:46 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan het zijn dat de server wel het goede content-type, maar niet de juiste naam doorstuurt. Oftewel; krijg je niet gewoon de plugin aangeboden onder een andere naam? Wat staat er in het bestand als je het opslaat?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 09:55:
Om toegang te krijgen tot Citrix moet ik eerst via een website inloggen en de Citrix-plugin / Client installeren. Het installeren van de plugin gebeurt meestal automatisch via zo'n "wilt u deze plugin installeren"-scherm.

Dit gebeurt echter niet!
vziw moet dat dan ook gebeuren bij het inlog scherm - na het aanloggen op NFuse krijg je rechts een warning icon met 'Citrix client not installed' - als je die vervolgens aanclickt start de installatie.
Pagina: 1