Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[5hdd's]High Tower, ide-kabels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet goed waar dit moet, dus dan maar hier.

Ik heb een A-Open High Tower (blue) en binnenkort 5 hdd's en 2 cd-rom spelers, aan te sluiten op de 2 channels op m'n mobo en op een Q-tech IDE RAID kaartje.

Nou is er alleen een probleempje. De kast is eigenlijk verticaal in 2 delen verdeeld. Onderin zit het moederbord en ik dacht 3 hdd-slots. Bovenin zit de rest. Nu zitten onderin 2 hdd's in RAID op de q-tech kaart. Ik krijg vreemd genoeg alleen de hdd's boven elkaar. Ik wilde ze eigenlijk met 1 slot ertussen zetten ivm warme-ontwikkeling, maar ik krijg de hdd niet helemaal in het onderste slot doorgeduwd :?

Mijn idee is nu, bovenin 3 hdd's te plaatsen. Waarvan 1 gewoon laten zitten, dat is de originele 40GB IBM op primaire master van het mobo. 2 hdd's op een lange IDE kabel naar de q-tech ide kaart en 2 hdd's in het onderste deel op een kortere IDE kabel naar het andere channel van de q-tech kaart.

Ik zit alleen met een probleempje en dat is die lange IDE-kabel. Die moet lang genoeg zijn om van een pci-slot, helemaal tot bovenin de kast te komen. Alle kabels die ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn daar te kort voor en in de pricewatch kan ik ook geen kabels langer dan 1m vinden.

Iemand nog ideeen en/of alternatieven hiervoor :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 09:44 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 21:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

1 meter is erg veel hoor. ik denk dat dat makkelijk moet gaan.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

flatcable kopen op rol + fiches
!!! Bij zeer lange kabels treed gegevensverlies op !!!

</onzin>

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Koop round shielded ide cables.

Deze zijn op de meeste beurzen wel te vinden, winkels weet ik zo niet uit mijn hoofd (Mycom???)

ik heb ik mijn tower ook 1 round shielded cable zitten (90 cm) en haal max uit hdd.

Let wel op dat ze shielded zijn, dit is te zien aan 2 massa draadjes die aan de beide uiteinden eruit komen, en welke aan de kast vastgeschroeft moeten worden (of onder je hdd en pci kaart schroefje)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Bekend probleem, heb zelf een HQ-08 en een HX-08. Wat ik heb gedaan is de HDD cage die boven in hangt onder op de bodem gezet (in beide gevallen was er voldoende ruimte voor (afhankelijk van mobo afmeting, plaatsing van pci kaarten en lengte van deze kaarten). Deze HDD cage was namelijk met geen mogelijkheid te bereiken (kabels te kort of stonden zo strak dat ze wel eens loskwamen :( ).
Nadeel is wel dat de HDD's nu voor de intake staan en de inkomende lucht voorverwarmen. Je kunt natuurlijk ook altijd de hdd's mbv brackets (3 1/2" naar 5 1/4") in de 5 1/4" bays schroeven, maar waarschijnlijk krijg je dan weer last van de kabel lengte

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
rdfeij schreef op 22 mei 2004 @ 09:52:
Koop round shielded ide cables.

Deze zijn op de meeste beurzen wel te vinden, winkels weet ik zo niet uit mijn hoofd (Mycom???)

ik heb ik mijn tower ook 1 round shielded cable zitten (90 cm) en haal max uit hdd.

Let wel op dat ze shielded zijn, dit is te zien aan 2 massa draadjes die aan de beide uiteinden eruit komen, en welke aan de kast vastgeschroeft moeten worden (of onder je hdd en pci kaart schroefje)
Het feit dat er bitjes omvallen bij een te lange kabel heeft niets met afscherming te maken, de tijd dat het signaal er over doet om tot je hd te komen wordt gewoon te lang.

Repareren doe je zo.

• JF_
  • Laatst online: 23-11 07:19

JF_

Pantagruel schreef op 22 mei 2004 @ 09:53:

Nadeel is wel dat de HDD's nu voor de intake staan en de inkomende lucht voorverwarmen.
Voordeel is wel dat je HDs nu prima gekoeld worden, en die twee graden warmere intake maakt geen hol uit. Als jouw PC in de problemen komt bij een temperatuurstijging van twee graden wordt 't een PC-loze zomer :-)

[ Voor 4% gewijzigd door JF_ op 22-05-2004 11:08 ]

• JF_
  • Laatst online: 23-11 07:19

JF_

Wat ik meestal doe als er ergens veel HDs in moeten: niet in de daarvoor bestemde slots monteren, maar in een aparte drivecage onderin de kast zetten. Is meestal ook een stuk koeler.
Zoiets dus.

[ Voor 28% gewijzigd door JF_ op 22-05-2004 11:11 ]

• Pantagruel

Pantagruel

JF_ schreef op 22 mei 2004 @ 11:07:
[...]

Voordeel is wel dat je HDs nu prima gekoeld worden, en die twee graden warmere intake maakt geen hol uit. Als jouw PC in de problemen komt bij een temperatuurstijging van twee graden wordt 't een PC-loze zomer :-)
En t antwoord is: big ass fan ;) , een 16 cm ding op 5 V (komt uit een HP server case) die de lucht naar binnen werkt. De lucht is inderdaad zo'n 2 a 3 graden warmer dan wanneer ik de HDD's op hub plek heb.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Pantagruel

Pantagruel

oeps

[ Voor 99% gewijzigd door Pantagruel op 23-05-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst. Heel erg bedankt voor alle adviezen mensen. Het is natuurlijk logisch dat er nauwelijks al ide-kabels zijn die langer zijn dan 75cm. 90 schijnt ook te bestaan en ik heb dit ook gezien bij informatique.nl: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=552031

Ik zit ook te denken om de Q-Tech pci RAID kaart op het bovenste pci-slot te zetten, dan moet het denk ik wel lukken met een 75cm flat ide-kabel.

Ik wil mijn kosten toch ook een beetje drukken :z

Heeft iemand ook die vervelende ervaringen met mijn A-Open kast en die 3 hdd-slots onderin :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:20:
Allereerst. Heel erg bedankt voor alle adviezen mensen. Het is natuurlijk logisch dat er nauwelijks al ide-kabels zijn die langer zijn dan 75cm. 90 schijnt ook te bestaan en ik heb dit ook gezien bij informatique.nl: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=552031

Ik zit ook te denken om de Q-Tech pci RAID kaart op het bovenste pci-slot te zetten, dan moet het denk ik wel lukken met een 75cm flat ide-kabel.

Ik wil mijn kosten toch ook een beetje drukken :z

Heeft iemand ook die vervelende ervaringen met mijn A-Open kast en die 3 hdd-slots onderin :?
kabel waar jij naar toe linkt is geen ATA100/133 kabel. lijkt mij dus niet echt geschikt om te gebruiken met HD's

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 17:17:
[...]

kabel waar jij naar toe linkt is geen ATA100/133 kabel. lijkt mij dus niet echt geschikt om te gebruiken met HD's
Hoe herken ik nou eigenlijk echt een 80 pins (ATA100/133) kabel, want mijn vader heeft hier nog wel een 75cm liggen, maar wat voor 1 het is :?

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 18:10:
[...]

Hoe herken ik nou eigenlijk echt een 80 pins (ATA100/133) kabel, want mijn vader heeft hier nog wel een 75cm liggen, maar wat voor 1 het is :?
Tellen :P het zijn de kabels met de hele dunne draadjes :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 14:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb voorheen in me vorige kast een flatcable gehad met 5 aansluitingen.
Gingen ook nog goed (was alleen voor de cd-roms). ;)

Tegenwoordig heb ik een Chieftec Dragon Full Tower.
Hier passen 6 harddisks in, heb 2 rekjes onderin me kast waar per rek 3 schijven in kunnen.
Momenteel heb ik harddisks met een 8cm koeler ervoor (kan je in het rekje klikken).

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 23-05-2004 17:35 ]

Whatever.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
Wat voor kast is het? Ik heb zelf een AOpen HQ08 en ik haal het gewoon met "korte" kabels?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/airflowgot.jpg

Die paarse rounded kabels (2 HDD's bovenin) zijn maar 45cm en komen toch bijna bij de onderkant van de kast :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

nuclear waste schreef op 22 mei 2004 @ 09:46:
flatcable kopen op rol + fiches
!!! Bij zeer lange kabels treed gegevensverlies op !!!
bij mijn flightcase had ik 90cm rounded IDE cable ata100/133 gebruikt en die waren lang genoeg voor mij en nooit problemen mee gehad met geheugen probs..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 23 mei 2004 @ 17:37:
Wat voor kast is het? Ik heb zelf een AOpen HQ08 en ik haal het gewoon met "korte" kabels?

[afbeelding]

Die paarse rounded kabels (2 HDD's bovenin) zijn maar 45cm en komen toch bijna bij de onderkant van de kast :?
Je vergeet dat ze de hoek om moeten. Maar ik zal het wel gewoon redden met 75cm, tnx allemaal voor de reacties :)
Pagina: 1