Toon posts:

wattage cd-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn eindwerk Bedrijfseconomie moet ik een kostenberekening doen van een met domotica gestuurd apparaat. Hiervoor moet ik echter de wattages weten van de motoren. Ik gebruik motoren uit cd-spelers. Weet iemand toevallig hoeveel watt zo'n cd-speler gemiddeld heeft of hoe ik dat zou kunnen meten?
Dank bij voorbaat!
BuzyBee _/-\o_

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Het is Vermogen ;)
Wat heeft dit te maken met W&L ?

</onzin>

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan het beste een multimeter pakken.

Eerst meet je de spanning over de motor, daarna de stroom door de motor (stroomkring onderbreken, en daar de multimeter tussen)

Dat vermenigvuldig je met elkaar, P=U*I, en dan heb je het opgenomen vermogen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:24
Wel even opletten dat als je een cd-speler gebruikt de motor belast is. Dit scheelt aanzienlijk in het opgenomen vermogen.

Meet voor de lol maar eens het stroomgebruik van zo'n motortje eerst kaal, en daarna met een papierje eraan dat zorgt voor luchtweerstand tijdens het draaien.

Lost In Music

Verwijderd

Wat doet dit topic hier?

Verwijderd

Topicstarter
Als elektriciteit geen wetenschap is weet ik het ook niet hoor

En bedankt iedereen die mij hier heeft proberen helpen :*)

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Elektriciteit is meer iets voor in CME
W&L policy
Welke topics horen nu thuis op W&L?
0 Het onderwerp moet in ieder geval liggen in de richting van wetenschap, filosofie, religie, en dergelijke. Soms kan je het wel iets breder interpreteren, en een interessante topic over, zeg, poëzie, zal waarschijnlijk niet gesloten of verplaatst worden. Zorg er wel voor dat de openingspost van voldoende kwaliteit is: neem een standpunt in en draag daar argumenten voor aan. Dus niet alleen "Wat denken jullie nou over de ziel?"

Huiswerkvragen Zogenaamde 'huiswerkvragen' zijn toegestaan, mits het vragen zijn van voldoende niveau. Een vraag waarop het antwoord na 5 minuten zoeken met een search engine gevonden kan worden zal dus worden gesloten. Probeer te laten zien dat je zelf al hebt nagedacht over wat mogelijk het antwoord is. Mensen zijn sneller bereid je te helpen als ze weten dat je er zelf ook moeite voor doet. Verder moeten huiswerkvragen natuurlijk ook gaan over de onderwerpen waar dit forum over gaat.
Met de search in 2 sec : keywords: berekenen vermogen
edit:
Is wel een topic uit de oude koekendoos, let dus niet op < en >

[ Voor 99% gewijzigd door nuclear waste op 22-05-2004 19:28 ]

</onzin>

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

nuclear waste schreef op 22 mei 2004 @ 19:21:
Elektriciteit is meer iets voor in CME
En in dit geval evt. ook nog AV te overwegen ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

GoT is geen forum voor huiswerkvragen. Bovendien kan je deze informatie met Google vinden.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.