Ik ben bezig om een stageplan te schrijven. De situatie is nu zo dat ik dat per september een half jaar (ik geloof 90 dagen) kan doen binnen mijn eigen bedrijfje. Op basis van het stageplan bepaalt de stagecoördinator of ik dat mag doen of dat ik gewoon bij een ander bedrijf een plek moet gaan invullen.
(Er zullen nu misschien mensen denken "niet doen, doe eerst ervaring op bij andere bedrijven etc.", maar ik wil dan ook beginnen met een studie Rechten en het afstuderen doe ik wel bij een ander bedrijf.)
Tijdens de stageperiode wil ik dan regulier werk doen (acquisitie, webdesign, webhosting), maar ook een CMS gaan bouwen. Hier maar even de betreffende tekst uit het verslag:
(Ik heb al wel wat rondgelezen middels Google en op GoT en het gaat hier dus eigenlijk om een soort van site-generator en een WCMS.)
Tweede vraag: ik heb dus een half jaar om mijn stage leuk in te vullen, misschien heeft iemand nog goede ideëen om de tijd in te gaan vullen? Ik snap dat ik dat alleen al met het CMS zou kunnen doen, maar er moet wel wat afwisseling in mijn stage komen (vind ik zelf).
(Er zullen nu misschien mensen denken "niet doen, doe eerst ervaring op bij andere bedrijven etc.", maar ik wil dan ook beginnen met een studie Rechten en het afstuderen doe ik wel bij een ander bedrijf.)
Tijdens de stageperiode wil ik dan regulier werk doen (acquisitie, webdesign, webhosting), maar ook een CMS gaan bouwen. Hier maar even de betreffende tekst uit het verslag:
Klinkt misschien wat simpel, maar het voor de stagecoördinator goed te begrijpen zijn natuurlijk (bovenstaande begrijpt-ie wel schat ik in). Mijn eerste vraag is nu: is dit een redelijke opzet? Heeft iemand misschien nog tips/kritiek/opmerkingen/aanvullingen? Het gaat me nog niet zozeer om de technische aspecten van een CMS, dat is ook de reden dat ik dit topic in [W&G] heb gezet.Ik wil de stageperiode ook graag gebruiken om een goed CMS te bouwen. Een CMS zoals ik dat voor ogen heb bestaat dan eigenlijk uit twee onderdelen: een interne “site-generator” waarmee door mijzelf snel de wat eenvoudigere websites te genereren zijn en een CMS waarmee de klant zijn of haar website zelf mee kan beheren. Technisch gezien is het eerste gewoon een uitbreiding van het tweede. De klant krijgt bijvoorbeeld de rechten om teksten en plaatjes te wijzigen en links te updaten, ikzelf moet snel en makkelijk een complete site kunnen laten genereren waarin de verstrekte layoutkenmerken (logo’s, huisstijl), teksten en modules (links, contactformulier, poll, etc.) verwerkt worden. Hiervoor kunnen dan ook enkele templates gemaakt worden voor wat meer diversiteit in het uiterlijk van de verschillende websites. Het moet allemaal modulair opgebouwd zijn en goed uit te breiden, zodat wat complexere sites met wat maatwerk nog goed te doen zijn.
(Ik heb al wel wat rondgelezen middels Google en op GoT en het gaat hier dus eigenlijk om een soort van site-generator en een WCMS.)
Tweede vraag: ik heb dus een half jaar om mijn stage leuk in te vullen, misschien heeft iemand nog goede ideëen om de tijd in te gaan vullen? Ik snap dat ik dat alleen al met het CMS zou kunnen doen, maar er moet wel wat afwisseling in mijn stage komen (vind ik zelf).