Toon posts:

Aan nieuwe voeding toe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een a7v8x-x met daarop 1024 mb corsair 400 mhz ram, 2 harde schijven van maxtor 120 gig 8 mb cache. een lite-on dvd speler en een lite on 52 speed brander.
Ik heb er een barton op 2300 mhz 11,5 x 200 inzitten en ook een radeon 9800 pro welke standaard draait .
De geluidskaart is een audigy 2 zs.
Dit alles draait op een zalman 300 watt voeding.
Wanneer ik een spel wil spelen gaat dat maar korte tijd goed voordat de pc bevriest.
Het OS is windows xp-sp1 inclusief updates, forceware 4.12 radeon drivers 4.5
De voedingslijnen zijn ( de pc is idle )
3.3 = 3.3
+5.00 = +4,73
-5.00 = -4.96
+12.00 = +11.31
-12.00 = -11.81

cpu temp = 46

Ben ik aan een nieuwe voeding toe ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 08:17 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 15:39
Lijkt me duidelijk dat de 12V lijn aan de lage kant is.
Dus ke kunt het proberen met een andere voeding.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

hmm volgens mij word et tijd voor een nieuwe voeding die 5v lijnen zijn erg laag (allemaal zijn ze aan de lage kant trouwens)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er al bang voor , is de Enermax 460 watt iets ?
Ik vond dat die de beste specs had , of raden jullie me een andere aan ?

Verwijderd

5v is belange zo laag nog niet hoor, ik denk eerder de 12v dat een probleem is. Maar aangezien dat z'n mobo de stroom voor cpu van de 5v lijn neemt is het toch niet meer zo gezond. Het kan aan de harde schijven liggen die niet genoeg stroom krijgen (12v lijn) maar ook aan de cpu (5v). Maar zo extreem laag is de 5v lijn niet. Toch je voeding vervangen.
EDIT: Je moet helemaal niet zoveel geld uitgeven aan een enermax voeding, specs zeggen niet alles. Je kan voor een CWT voeding gaan, deze zijn ook zeer goed, of gewoon een sterkere zalman, nog steeds goede voedingen.
Hoort dit topic trouwens wel in DOC, ik denk eerder PMG of OH
offtopic:
Hoe valt die audigy 2 zs mee? want k heb even geleden zo eentje besteld.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 08:37 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 15:39
Ik heb zelf een Antec 430
Deze doet zijn werk prima

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding die ik op het oog had is deze:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=701
Hij is inderdaad wat duurder maar dat was die zalman ook, de prijs maakt me ook niet uit, als het maar een goed apparaat is .
Op die site zetten ze ook per spanning het ampèrage erbij, deze komt dan toch wel het sterkst uit de bus.
Maar ik ben benieuwd naar jullie mening, zonder naar de prijzen te kijken .

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind die enermax echt geen slechte keuze hoor!
ik heb ondertussen al 4 voedingen verkloot, maar de enermax die ik op dit moment heb wil nog lang niet gaan....

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Antec True Power 550W })

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:36
Een Zalman 300 Watt is normaal gesproken eigenlijk ook wel meer dan genoeg voor een niet al te zwaar systeem, misschien heb jij gewoon een beetje brakke versie. Kijk eens of je 'm kan ruilen :)

The devil is in the details.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Tagan 480,
Beste voeding ooit,(volgens mijn mening dan)
Is een echte 480 voeding, dit geeft ie echt constant af, voor een review lees startpost van linkje dat Dreeke gaf.

Hij weegt ongeveer 3kilo, en meestal is het zo hoe beter de voeding hoe zwaarder, dit is ook het geval met de 480.

En vind je hem te duur kun je ook nog de 380 nemen, is ook nog zat voor jouw systeem.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

waarmee, heb je de waardes gemeten, met welk programma?
of heb je een multimeter gebruikt?, je zou misschien is kunnen kijken in het bios wat je voltages zijn, progamma's als speedfan en mbm kunnen inacuraat zijn,
de instabiliteit zou aan ook overhittende hardware kunnen liggen, ik zou deze dingen eerst even controleren voordat je geld uitgeeft aan een nieuwe voedig.

offtopic:
ik dacht ook eerst dat mijn zalmanvoeding brak was maar het bleek uiteindelijk gewoon de overhittende vid kaart te zijn (agp voltage 1,7 ipv 1,5 :X )

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Koppel alle overbodige dingen los, zoals de 2e hd, brander, cdrom..., zet je cpu weer standaard en test het dan eens opnieuw. Als die het dan wel doet, dan kan het liggen aan de psu ofwel een je oc. Met wat heb je getest of je oc stabiel is? Zoveel uren prime95? Want 200fsb op een kt400 chipset is nogal veel...
Die zalman zou het normaal moeten trekken en Asus staat bekend om zijn hele slechte voltage/temperatuur uitlezingen...

Verwijderd

Als het een beetje kwaiteit voeding is dan kan je gewoon de spaningen verhogen door aan de potmeters te gaan draaien in de voeding ;).

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.