Hey,
Ik zit met het volgende probeem:
Ik heb sinds kort een Sony DRU-700a, maar nu s het met vandaag, tot 2 keer toe Niet gelukt om fatsoenlijk een dvd te branden, bij de dvd+rw geeft ie aan, ongeldig medium. En bij de DVD+R loopt ie niet vast, blijft t lampje van de sony knipperen, maar verder als een x percentage komt ie niet, in dit geval 17%, daar is ie 5 uur blijven hangen.
Mijn pc is als volgt:
Voeding: Aopen 400 watt
Moederbord: Msi K7N2 Delta-L
Videokaart: Saphire Radeon 9800 Pro 128 MB
Geheugen: 2x 256 MB DDR
DVD-Rom: Pioneer Slot in
CD-Writer: Plextor 48/24/48A
DVD-Writer: Sony DRU-700a
Hardeschijf: WD 80 Gig, 8 mb cache
Geluidskaart: C. Audigy LS
Netwerk: Wireless Lan kaartje
De harde schijf/writers/lezers... zijn als volgt aangesloten:
Ik heb de beschikking over 2 IDE kanalen op mijn mobo:
IDE 1 (Onderste op mobo) = Master: Plextor 48/24/48a
Slave: WD 80 gig
IDE 2 (Bovenste op mobo) = Master: Sony DRU-700a
Slave: Pioneer DVD speler
Is deze indeling BETER? (voor de vorige indeling heb ik gekozen, omdat ik een jumpertje te kort kwam, en mijn hd lager in mijn kast zit dan de plextor)
IDE 1 (Onderste op mobo) = Master: WD 80 gig
Slave: Plextor 48/24/48a
IDE 2 (Bovenste op mobo) = Master: Pioneer DVD speler
Slave: Sony DRU-700a
Wat kan t probleem nou zijn?
- de voeding die het niet trekt
- de hd en dvd-writer op hetzelfde ide kanaal?
- bij het opstarten, krijg ik op het eerste scherm de 4 Opslag apparaten te zien en daarna ong de volgende melding: Primary IDE channel no 80 conducter cable installed. De ide kabel die ik gebruikt heb, is de kabel die bij de dvd writer zat (40-pin ATAPI (IDE) flat cable), de standaard kabel was te kort. (Moet ik een nieuwe langere ata 133 kabel aanschaffen?) Ik las in het boekje het volgende: De drive ondersteund geen ATAPI, connect hem daarom niet met de IDE (ATAPI) interface connecter van je pc's moederbord. (wat bedoelen ze hiermee??)
- of een ander probleem, zo ja welk probleem?
/close
Gooi maar dicht, probleem opgelost, plextor er tussen uitgehaald, toch zinloos.
En hd op ide 1 en dvd-rom+dvd-writer op ide 2
Ik zit met het volgende probeem:
Ik heb sinds kort een Sony DRU-700a, maar nu s het met vandaag, tot 2 keer toe Niet gelukt om fatsoenlijk een dvd te branden, bij de dvd+rw geeft ie aan, ongeldig medium. En bij de DVD+R loopt ie niet vast, blijft t lampje van de sony knipperen, maar verder als een x percentage komt ie niet, in dit geval 17%, daar is ie 5 uur blijven hangen.
Mijn pc is als volgt:
Voeding: Aopen 400 watt
Moederbord: Msi K7N2 Delta-L
Videokaart: Saphire Radeon 9800 Pro 128 MB
Geheugen: 2x 256 MB DDR
DVD-Rom: Pioneer Slot in
CD-Writer: Plextor 48/24/48A
DVD-Writer: Sony DRU-700a
Hardeschijf: WD 80 Gig, 8 mb cache
Geluidskaart: C. Audigy LS
Netwerk: Wireless Lan kaartje
De harde schijf/writers/lezers... zijn als volgt aangesloten:
Ik heb de beschikking over 2 IDE kanalen op mijn mobo:
IDE 1 (Onderste op mobo) = Master: Plextor 48/24/48a
Slave: WD 80 gig
IDE 2 (Bovenste op mobo) = Master: Sony DRU-700a
Slave: Pioneer DVD speler
Is deze indeling BETER? (voor de vorige indeling heb ik gekozen, omdat ik een jumpertje te kort kwam, en mijn hd lager in mijn kast zit dan de plextor)
IDE 1 (Onderste op mobo) = Master: WD 80 gig
Slave: Plextor 48/24/48a
IDE 2 (Bovenste op mobo) = Master: Pioneer DVD speler
Slave: Sony DRU-700a
Wat kan t probleem nou zijn?
- de voeding die het niet trekt
- de hd en dvd-writer op hetzelfde ide kanaal?
- bij het opstarten, krijg ik op het eerste scherm de 4 Opslag apparaten te zien en daarna ong de volgende melding: Primary IDE channel no 80 conducter cable installed. De ide kabel die ik gebruikt heb, is de kabel die bij de dvd writer zat (40-pin ATAPI (IDE) flat cable), de standaard kabel was te kort. (Moet ik een nieuwe langere ata 133 kabel aanschaffen?) Ik las in het boekje het volgende: De drive ondersteund geen ATAPI, connect hem daarom niet met de IDE (ATAPI) interface connecter van je pc's moederbord. (wat bedoelen ze hiermee??)
- of een ander probleem, zo ja welk probleem?
/close
Gooi maar dicht, probleem opgelost, plextor er tussen uitgehaald, toch zinloos.
En hd op ide 1 en dvd-rom+dvd-writer op ide 2
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 19:20 . Reden: Foutjes verbeterd ]