Overklok ervaringen Ati M10

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Aopen 1557A notebook met een Ati M10 chip. Ervaring met het overklokken van desktop PC's heb ik genoeg maar het overklokken van laptops is totaal nieuw voor mij. De CPU lijkt mij snel zat en hoef ik dan ook niet over te klokken. Mijn vraag is eigenlijk wat ik van de M10 kan verwachten. Ik zelf zat te denken om het geheugen een beetje omhoog te gooien aangezien de warmte dan niet erg toeneemt. Als de snelheid iets te hoog ligt krijg je meestal ook alleen artifacts en niet meteen een crash.

Op welke snelheid draait jullie M10 standaard en overgeklokt?
Wat zijn jullie ervaringen? Alle tips/opmerkingen zijn welkom...

Ik haal nu trouwens 9500 3dmarks, niet slecht maar 10.000 zou wel heel leuk zijn :)

Verwijderd

Je kan het natrrulijk proberen, maar een laptop heeft niet de beste airflow. Het ding gaat meer stroom verbruiken en meer warmte afgeven. Zal niet zo'n probleem zijn voor de videogedeelte, maar mogelijk wordt er iets anders te warm, waardoor de laptop alsnog niet meer stabiel is.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Oc'en en laptop gaat niet samen. Die dingen hebben veel betere cpu's dan desktops maar das omdat ze in extreme omstandigheden nog stabiel moeten zijn. Als je een laptop in full load gooit worden die dingen zo heet is niet normaal meer. K denk niet dat het verstandig is te oc'en maar je kunt het prbeeren. Denk dat je snel arties krijgt als de boel warm wordt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
waarom zou je je laptop overlcocken? Ik heb zelf ook pas een laptop gekocht met een m10 :), maarja ik vind hem zo wel goed genoeg. Echt veel eisende spellen kan je op je normale pc spelen.
Ik zou die laptop maar niet te ver clocken, dat zou zonde zijn (dingen vervangen blijft altijd lastig bij ene laptop en het zijn toch erg dure dingen).
Maarja het is jou keus, iig succes als je toch verder gaat clocken :P 8).
(ik gebruik hem ook voor me studie dus daarom clock ik sowieso niet, want als ie kappot gaat kan ik ut wel vergeten :P

[ Voor 14% gewijzigd door DeSire op 22-05-2004 13:56 ]

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Het is me gelukt!!

10.000 punten :)

Heb alleen het geheugen van de videokaart een beetje moeten opschroeven. Alles lijkt nog goed te werken en ik merk ook niet dat hij warmer wordt.

Als het geen laptop was ging ik voor de 11.000 8)