Is er onder Windows software vergelijkbaar met Chroot/Jail?

Pagina: 1
Acties:

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Onder *nix heb je Chroot om onbetrouwbare software te kunnen opsluiten in een bepaalde directory.

Nou ben ik eigenlijk heel hard op zoek naar iets vergelijkbaars onder Windows.

Bestaat zoiets?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ad-Aware? Norton Antivirus?

Ad-Aware kan malafide dingen (spyware, adware, ...) in quarantaine zetten, maar ook gewoon verwijderen. Norton Antivirus kan hetzelfde maar dan met virussen ;)

[ Voor 113% gewijzigd door _Thanatos_ op 22-05-2004 21:19 ]

日本!🎌

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat je inderdaad op zoek moet gaan naar een sandbox principe, of misschien een virtuele machine. Windows kan niet op dezelfde manier gechroot worden.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
ik heb op securityfocus een programmatje gevonden dat beweerd een sandbox te gebruiken

http://www.securityfocus.com/tools/category/108

Helaas wel alleen voor win9x en NT4 :(

em anders draai je verdachte programmas toch in een virtual machine

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS --> Beveiliging & Virussen. En inderdaad zou ik VMWare gebruiken. Maar dat is natuurlijk niet bepaald hetzelfde :)

[ Voor 37% gewijzigd door F_J_K op 22-05-2004 23:29 . Reden: wghaaaa. stomme cijfertjes :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Linux / FreeBSD hebben een andere structuur - waarbij het chrooten ook meer voordelen bied.

Onder Windows zit de permissie structuur veel geadvanceerder in elkaar waardoor je met 'standaard' file permissies al bijzonder veel kan afdekken - het limiteren van een programma tot een 'niet uitkunnende' root is wel mogelijk door het lees recht te denyen op de parent directory, en ook kan je een directory mounten als drive letter waardoor een user tot z'n root beperkt blijft.

Een aantal andere zaken zijn echter 'globaal' (maar kunnen vaak ook met acl's afgeschermd worden) - denk hierbij bv. aan de registry :)
Pagina: 1