Toon posts:

WinXP kan geen verbinding krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een super vaag probleem. Ik heb 2 computers die zijn echt bijna identiek. In de een zit alleen een dvd brander en in de andere niet.

Nou heb ik een server (win98) met sygate home network.
Nu werkt het wel op de ene computer maar niet op de andere..
Maar nu komt het vreemde. De kabel is correct, als ik er een laptop aan hang dan heeft die wel gewoon verbinding.

Ik heb nu de computer naar een ander netwerk meegenomen. Ik heb m daar in het netwerk gestoken, werlk een adsl router heeft. Als ik m nu hier aansluit heeft hij wel een verbinding. Ik snap er niks van want ik d8 dat de netwerkkaart kapot was.
Echt ik heb geen idee meer wat het is.

Moederbord: Asus A7N8X-X en het gaat om de on boar lan.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Een internetverbinding? Of een verbinding met de andere PC's in het netwerk? Als het om de internetverbinding gaat: check toch nog eens je DNS instellingen ofzo, misschien dat je daar een foutje maakt? Neem eventueel de instellingen van die laptop nog eens door en zet die instellingen ook in de XP machine die niet werkt.

En waarop zitten die PC's? Op een switch? Een router? Wissel dan eens van poortje, misschien dat dat wel helpt? Is het DHCP? Of heb je vaste IP's ingesteld?

[ Voor 46% gewijzigd door bdgroot op 22-05-2004 00:14 ]

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

staat ook de Firewall van Xp uit? die was het bij mij .. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon de verbinding met zowel internet als de pc's. De computer krijgt dus geen ip adres en de computer wordt er zo fucking traag van als de netwerkkabel erin zit. Om de 1,5 seconde loopt hij ff vast ongeveer. Als de netwerkkabel eruit gaat doet ie dat niet. Ik denk dat ie dan steeds met de DHCP server verbinding probeert te maken ofzo
De PC's zitten op een HUB, poort wisselen maakt niet uit. En er is 1 server, win98 met sygate home network. Ja het is DHCP.

De firewall van XP? waar vind ik die? Die staat toch standaard uit? En de computer heeft het gedaan, toen heb ik daar een ghost image van gemaakt en die heb ik weer terug gezet. Dan lijkt het mij stug dat er dan ineens andere instelingen staan.