[laptop] Internetten op laptop via infrarood/GSM?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79067

Topicstarter
Goedenavond

Ik heb sinds vanmiddag een tweedehands laptop gekocht, een Compaq Armada 1592TD. Deze heeft een infrarood poort aan de achterkant. Op mijn mobiele telefoon zit ook een infrarood poort. Ik heb van mijn ADSL provider een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen, alsook een inbelnummer met de daarbij behorende gebruikersnaam en wachtwoord. Is het mogelijk om via mijn GSM draadloos te kunnen internetten via de laptop? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:43

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

In principe is het mogelijk om te internetten op die manier.

Alleen.... IR is wel zo bagger traag dus praktisch gezien is het waardeloos op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WOW dat is pas een snelle reactie! Kun je me ook vertellen hoe ik dit allemaal moet instellen op de laptop en mijn telefoon? Ik heb een siemens ME45, al zal je dat misschien niet veel zeggen. Wel zat er een CDROM met een heleboel programma's bij. Op de laptop staat windows 2000 + sp4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

WfVN, bij mijn (redelijk oude) laptop is de IR port 4Mbit... zal toch wel meevallen dan?
de beperkende factor is eerder het mobieltje zelf. op GPRS haal je maximaal 33K6 snelheid (en op normale GSM maar 9600 baud)

en hoe je et instelt... ik denk gewoon je mobiel voor je laptop leggen en een modemverbinding instellen die je instelt op et mobieltje ofzo.
of je installeert een generic modem en geeft aan dattie op de IR zit. zodra je mob er van voor ligt, kan je inbellen.

Via een andere PC kan het waarschijnlijk een stuk sneller.
gewoon een USB IR kastje kopen en dan internet deling instaleren, en op de laptop (via de verbindingsinstellingen van IE) de verbinding op IR zetten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
je moet ff kijken of je siemens een ingebouwd modem heeft ( als hij een beetje nieuw is zal hij dat wel hebben)
vervolgens ff modemdrivers van je telefoon downloaden op de siemens site en installeren.. dan internetverbinding aanmaken en als modem je telefoon kiezen. telefoon bij infraroodpoort leggen en inbellen

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wie het weet mag het zeggen... ik krijg het weer eens niet werkend. Ik krijg volgens mij geen verbinding met de telefoon volgens de IrDA. Waar kan dit aan liggen? De software heb ik al gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 22:41
Ik heb zelf alleen ervaring met nokia telefoons en laptops met XP. Maar normaal gesproken voeg ik dus gewoon een nieuw modem toe. En het modem is dan het apparaat dat via IR is aangesloten. Heb er nooit problemen mee gehad verder. Het is alleen ERUG traag. Een beetje simpele paginatjes surfen gaat opzich wel en msn ofzo wil ook nog wel lukken dus het is te doen. Heb het zelf een paar keer in de trein gebruikt.

EDIT: Ik weet overigens niet of je verder niet hoeft te betalen voor data aan je internet provider maar anders kan je dit nog gebruiken van KPN:

Tel 06760-12321
name kpn
pass: - (hoeft niet in gevult te worden)

[ Voor 22% gewijzigd door Johny58 op 22-05-2004 00:48 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik vanaf mijn telefoon data naar de laptop verzend reageert het allemaal wel. Andersom gebeurt er niets. Ook als de telefoon klaar is met data verzenden zegt de laptop dat hij de verbinding kwijt is. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:43

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

FireWurX schreef op 22 mei 2004 @ 00:08:
WfVN, bij mijn (redelijk oude) laptop is de IR port 4Mbit... zal toch wel meevallen dan?
offtopic:
Hm... ik loop blijkbaar achter met gegevens over IrDA. Ik geloofde je zelfs niet van die 4Mbit maar vanaf IrDA 1.1 blijkt dat inderdaad zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb tot vanacht 4 uur aan die laptop en mijn gsm gezeten, ik krijg het gewoon niet draaiend. Ik ga zometeen maar even een datakabeltje halen, misschien dat het dan lukt? Als het gaat lukken, moet ik hiervoor dan betalen? Heb al een inbelnummer gekregen van mijn ADSL provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 23:35

pietje63

RTFM

Klinkt alsof de telefoon geen data ontvangst accepteert via infra rood, misschien dat even aanzetten?
Verder heb ik een sony ericsson en daar zat gewoon een cd bij met een driver erop (niet getest want in de trein kan ik net zo goed wap.tweakers.netten

En als het gaat lukken zijn er 2 opties
1) je betaalt continu gsm kosten (std tarief) als je aan het internetten bent
2) je maakt gebruik van GPRS en betaald per MB

[ Voor 26% gewijzigd door pietje63 op 23-05-2004 10:43 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1