Toon posts:

Wie weet welke moederbord ECC ondersteund

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Leden,

ben nieuw hier en heb de volgende vraag aan jullie.

Ik heb geheugen gekocht en het past helaas niet in mijn computer. Nu is mij vraag weten jullie een type moederbord (Intel 478 socket ) die het volgende geheugen aan kan:

PC2100 1 GB DDR CL2,5 ECC

Graag hoor ik van jullie als jullie het weten

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 23:31:
Beste Leden,

ben nieuw hier en heb de volgende vraag aan jullie.

Ik heb geheugen gekocht en het past helaas niet in mijn computer. Nu is mij vraag weten jullie een type moederbord (Intel 478 socket ) die het volgende geheugen aan kan:

PC2100 1 GB DDR CL2,5 ECC

Graag hoor ik van jullie als jullie het weten
Asus moederborden :-) de P4c800 Deluxe gaat er het meest lekker mee om

1337

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op zich kan ieder moederbord ecc aan. Je probleem zal er waarschijnlijk in zitten dat je geheugen module registered is, wat problematischer is.
Veel via amd chipsets ondersteunen registered gehuegen. Echter is de vraag die je stelt eentje waar je beter zelf even onderzoek naar kunt doen. Open de site van een fabrikant, en check de aangeboden moederborden, er staat vaak wel bij of hij het wel of niet ondersteund.

Success

Verwijderd

Topicstarter
okey, je hebt gelijk. Ik zal morgen de moederbord fabrikanten raadplegen.

En kijken of ze mijn geheugen ondersteunen.

Verwijderd

Ik zou gelijk een socket 940 mobo kopen (bijvoorbeeld van Asus). Het geheugen is namelijk het enige probleem op dit soort borden, als je dat eenmaal hebt loopt het allemaal super soepel. De 1x0 procs zijn inmiddels ook al niet zo duur meer.

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje,

Deze geheugen is pc 2100, ik heb hier 2 gb liggen 2x 1gb. Is dit snel of valt het me straks tegen de snelheid van de geheugen. Ik heb niet zo echt verstand van geheugen.

Want is zie op de nieuwe moederboarden alleem DDR 400 staan, volgens mij is pc2100 266.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 09:23:
nog een vraagje,

Deze geheugen is pc 2100, ik heb hier 2 gb liggen 2x 1gb. Is dit snel of valt het me straks tegen de snelheid van de geheugen. Ik heb niet zo echt verstand van geheugen.

Want is zie op de nieuwe moederboarden alleem DDR 400 staan, volgens mij is pc2100 266.
Er zijn snellere geheugenmodules, maar ik geloof niet Registered. Nog niet tegengekomen i.e.g.

Dat klopt 133MHz DDR = 266MHz bus effectief. Als je er vanaf moet, zet het dan in Vraag & Aanbod.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

ben toch bang dat niet moederbord ecc ondersteunt, zelfs als het niet registered betreft, staat ook specified vermeld bij de specificaties van elk moederbord. Wordt voornamelijk door de wat duurdere (server)bordjes ondersteund. Voor jouw geheugen is de intel 7205 chipset (granite bay) geschikt, zeg maar de voorloper van de intel 865/875 chipset. De bordjes met deze chipset zijn best wel goedkoop op dit moment en tweedehands zijn ze ook goed verkrijgbaar. Voor welke bordjes deze chipset hebben zou ik even googlen, maar ik denk dat vrijwel iedere mobo-producent een moederbord heeft dat gebaseerd is op deze chipset.

p.s. je kunt natuurlijk een 865 / 875 mobo kopen icm met een 533fsb proc (iig geen 800fsb proc met dit geheugen, want dan zal je proc op 533fsb lopen oftewel 33% langzamer). Je proc zal dan gewoon op 533Mhz fsb lopen (uiteindelijke kloksnelheid zal multiplier x fsb zijn btw) en het geheugen op 266Mhz. Dan zou je makkelijker kunnen upgraden naar een 800fsb config.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 10:52 ]

Verwijderd

doet me gelijk denken aan dit topic ?

2x 1GB PC2100 voor 289 EUR?

Verwijderd

Volgens mij is het geen registered/gebufferd geheugen. Ik kom dit nergens op de sites van de verschillende aanbieders tegen.

Trouwens, er bestaat al wel degelijk PC3200 registered geheugen. Het is ook in NL verkrijgbaar.
Pagina: 1