Toon posts:

Probleem BTC PC-380 Cam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem met het installeren van mijn BTC PC-380 Webcam.
Ik werk met Windows XP.

Wanneer ik in het cdmenu de installatie van de drivers start, de pc opnieuw opstart en dan de webcam aansluit via USB zegt die uiteindelijk dat het een onbekend apparaat is. Ik krijg het gewoonweg niet geinstalleerd. Ook nieuwe drivers gehaald van www.btc.com.tw. Op de cdrom zijn de drivers niet los te vinden maar zitten ze verpakt in een Setup.exe file.

heeft er iemand raad?

Tnx

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Hem je 'em op een HUB aangesloten, of rechtstreeks op een USB-poort op je mobo?
Want sommige apparaten worden gewoon niet herkend als ze op een HUB zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Vanvoor heeft de pc 2 USB aansluitingen, daarin heb ik de usb aansluiting gestoken.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ff voor de volledigheid:

In de helpfile stond dat je EERST de cd moest installeren, dan rebooten en dan usb inpluggen.
De eerste keer heb ik wel eerst USB ingestoken en dan proberen te installeren.
Daarna heb ik wel alles verwijderd van drivers, reboot, drivers geinstalleerd, reboot en cam aangesloten.
Een maat van me vertelt nu dat het soms problemen geeft wanneer je eerst usb aansluit en dan installeerd.

Mss dat dit laatste handig is voor de oplossing?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
Yeah, onder XP/USB altijd eerst drivers installeren en dan pas ding inpluggen.
Anyways, nou staat hij zeker in apparaatbeheer met een geel uitroeptekentje?

Verwijderd

Topicstarter
nee, er staat gewoon bij usb "onbekend apparaat"

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Wat eventueel nog zou kunnen werken is in apparaatbeheer dat 'onbekende apparaat' te dubbelklikken, tabje stuurprogramma en dan klikken op 'stuurprogramma bijwerken'. Kies dan voor "ik wil zelf kiezen" en dan "niet zoeken, ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren". Van daaruit kan je dan handmatig de driver toewijzen (met alle apparaten weergeven krijg je een lijst van alle drivers.

Zo heb ik toevallig de medion van mijn zwager aan de gang gekregen. Hij had dezelfde fout gemaakt, maar nu werd ie als cd-rom gezien en dat werkte ook niet :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
mja als ik bij webcam apparaten zie die windows herkent ziet hij wel een compatibel webcamdriver (wel ander merk). Dan installeert hij die en plots reboot hij. Komt hij in windows herkent hij weer nieuwe hardware en installeerd weer die driver waarna hij terug reboot, een eindeloos straatje...

En op de cd zelf zijn de drivers niet manueel te vinden want ze zitten in een exe verpakt.

blah echt wel rot :)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Je moet ook niet dat andere merk kiezen.. even het vinkje vinden dat ie alles weergeeft en dan de jouwe kiezen. De drivers staan al geregistreerd omdat je de setup al hebt gedraaid.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
nee ik krijg enkel volgende lijst:

http://users.pandora.be/neoproject/conf.jpg

Als compatibele hardware zie ik dus die Emprex => CamMaestro 4.0 AU

Installeer ik daarmee blijft de pc rebooten na de installatie.

Verwijderd

Topicstarter
met pc naar de pcboer geweest. Hij vond het probleem zelf ook niet. Inruil hebben we een nieuwe webcam gekregen, ditmaal van Trust én een werkende :)
Pagina: 1