Toon posts:

Vaag probleem met @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok we hebben hier echt van alles geprobeerd maar niks werkt... het probleem: Via 1 PC krijg ik geen verbinding met internet. Het (motorola) modem is aangesloten op een NIC onder winxp, als ik de verbinding op automatisch instel krijgt de NIC geen ip van het modem. Stel ik de NIC handmatig in op 192.168.100.25, dan kan ik wel via http in het menu van de motorola komen (op 192.168.100.1).. hier staat alles synced en op ok:

Acquire Downstream Channel Done
Obtain Upstream Parameters Done
Establish IP Connectivity using DHCP Done
Establish Time Of Day Done
Transfer Operational Parameters through TFTP Done
Register Connection Done
Cable Modem Status Operational
Initialize Baseline Privacy Skipped

Het rare is dat ik via een andere PC, met dezelfde NIC wél gewoon een ip adres krijg toegewezen via DHCP en gewoon probleemloos kan internetten. Heb het volgende al geprobeerd:

3 verschillende NIC's
2 verschillende modems
2 verschillende OS'en (Win2k en Winxp)
Andere PCI sloten voor NIC's

Niets werkt.. :( dit alles dus op een kersverse winxp of win2k install. Wie o wie heeft nog suggesties voordat ik uit woede en frustratie iets ga slopen? :(

HELP!

Verwijderd

Topicstarter
is niet echt een probleem specifiek met @home, de verbindign is namelijk goed...

Verwijderd

Ik kan je 1 ding wel vertellen, die Motorola modems zijn zeer irritante modems als het op IP adres releasen en vernieuwen aankomt. Hij kijkt namelijk naar het mac adres icm de hostname en wanneer je niet hebt gereleased krijg je nooit internet op de een andere pc (dus wel toegang tot die interface wat jij verteld).

Staat je hostname dus wel goed?

Nog vergeten te melden, in het tabelletje: Known CPE MAC Address (Max 6) bij "adressen" in je Moterola web interface staan daar niet al toevallig 6 mac adressen, want dan moet je je modem resetten (gemeen dat die niet verdwijnen na een dag bijvoorbeeld :( , was bij onze vorige Com21 namelijk wel zo)

:toevoeging: ik heb hier dus ook @home, voordat mensen vreemd opkijken ivm mac adres toestanden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
hostname staat goed, lijstje met geaccepteerde MAC-adressen staan er nog maar 3 in, zou geen probleem moeten zijn dus.. nogmaals op een andere PC met dezelfde NIC (en dus zelfde MACadres) werkt het wel

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om het IP adres handmatig in te stellen? inclusief DNS/gateway

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 23:04:
Heb je al eens geprobeerd om het IP adres handmatig in te stellen? inclusief DNS/gateway
ja, zie startpost.. ik kan dan wel in het config scherm komen van het modem maar kan dan nog steeds niet internet op

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 22:43:
Stel ik de NIC handmatig in op 192.168.100.25, dan kan ik wel via http in het menu van de motorola komen (op 192.168.100.1).. hier staat alles synced en op ok:
.....
Ik doelde dus meer op, dat je het ip adres van @home handmatig instelt op dat ip adres (geen lokaal ip adres dus).

Trouwens wanneer je dat doet, zou je nog steeds op het modem moeten kunnen komen via http://192.168.100.1
Pagina: 1