Problemen met chaintech aja2e en win XP

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik heb inmiddels op 2 pc's met het volgende moederbord, de chaintech aja2e (uit 2001) windows xp proberen te installeren. tijdens de 2e sessie van de installatie (dus na de eerste reboot) loopt de pc telkens vast. soms geeft hij de foutmelding: IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL. het tijdstip van de crashes is niet zeer stabiel. en heel soms komt de installatie tot aan het invoeren van de cd-key of nog net iets verder. Ik heb alles geprobeerd alle hardware uit de pc's heb ik als test vervangen. niets helpt, ook heb ik bios update's gedraaid. de nieuwste update is alleen uit eind 2001. maar ook hier schiet ik nix mee op. ik heb inmiddels uit 1 pc het moederbord vervangen, maar zit met 1 pc nogsteeds met het probleem. weet iemand dit op te lossen? er moet toch iets aan te doen zijn? misschien zijn er andere mensen met dit probleem?
graag een reactie op dit forum.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kijk eens goed naar je condensatoren op je moederbord (die cylindervormige dingen die vooral rondom je CPU socket zitten). Zijn die nog netjes vlak, of staan er een zooi bol?

Ik had met dezelfde mobo's na 2 jaar last van bollende elco's, het mobo werkt na vervangen van die dingen weer zo stabiel als ooit.

Hier stond een dode link.

• TygeR
Elko's en condensatoren zien er niet vreemd uit dus denk niet dat het daar aan zal liggen.

• TygeR
Heeft niemand dit zelfde probleem (gehad)?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We kunnen weinig met deze startpost. Je geeft ons niet veel om mee te werken. In de tekst bovenaan in [New Topic] staat duidelijk hoe je een "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet openen. En dit is dus niet de manier. De volledige specs ontbreken en er is zoveel wat je nog kunt uitproberen, uitvinden danwel uitsluiten.

Verder is het niet de bedoeling om een topic omhoog te kicken, terwijl deze nog in de topiclist zichtbaar is. Pas wanneer een topic uit de standaardlijst is verdwenen, dan pas mag je deze opnieuw onder aandacht brengen. In de meeste subfora is dat dus na 24 uur. Dit had je onderhand met jarenlange GoT-"ervaring" ook wel moeten weten .. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Dit topic is gesloten.