Toon posts:

[XP] Blokt Windows firewall ook automatische updates?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zéér tevreden over de ingebouwde firewall van XP en heb hem zo ingesteld dat alle inbound traffic word geblokt (dus eigenlijk de standaard configuratie nadat je hem inschakeld)

Tot dusver werkt het uitstekend en kan gewoon msnen en zelfs bestanden versturen en ontvangen dus daar heb ik geen moeilijkheden mee, wat ik me alleen afvraag (en heb kort geleden een format gedaan) of de functie van automatische updates van windows misschien wél word geblocked zonder dat ik dat weet en zo ja, hoe kan ik instellen dat in ieder geval de poorten die automatische update nodig heeft open zijn en gewoon toegankelijk?

Alvast ontzettend bedankt voor de informatie :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Nee, dat blokt 'ie niet als het goed is. Je hebt trouwens wel een hele vreemde definitie van een goede firewall; hij laat je bestanden versturen en ontvangen via MSN... Dat lijkt me nou niet echt de hoofdfunctie van een firewall ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 21-05-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom dat er geen duistere poortconnecties komen zoals bijv van blaster of sasser, en wat betreft het bestanden versturen en ontvangen in msn is goed beveiligd neem ik aan :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

nee jou firewall blocked dat niet omdat het opgezet wordt vanaf jou computer naar buiten toe. Aangezien het een UPNP firewall is zal hij dat verkeer toestaan.