Toon posts:

Office licenties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje over office licenties, ik kan een Office 2000 'Small Business edition' licentie kopen, maar ik vraag me af of ik daarmee wel 100% legaal ben, want ik ben tenslotte en thuisgebruiker, en ik weet niet wat de restricties zijn van de Small Business edition.

Met andere woorden, heeft het zin dat ik Office met een dergelijk licentie koop of schiet ik hier geen bal mee op?

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Jazeker, zoalng je het maar op één pc installeert (of op het aantal overeengekomen pc's). Wat wel goedkoper is, is een Student Edition kopen die je op 3 computers mag instaleren ALS je een docent (leerkracht) , student (leerling) of de voogd/ouder van een leerling bent; als ik me niet vergis. Die suite is wel enkel de Office Standard, maar SBE is enkel een nutteloos tooltje meer (was in 2000/XP toch het geval)

Verwijderd

Topicstarter
Student Edition had ik inderdaad al gezien, maar geen van de eisen zijn op mij van toepassing, dus da's geen echte optie.

Wil trouwens nog even onderstrepen dat Office voor de simpele thuisgebruiker nog steeds veel te duur is :(

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Open Office en Star Office zijn geheel gratis, ik draai die eerste op mn linux bak en voor het normale werk kan ik het verschil nog niet vinden :)
Misschien een aanrader!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er is geen beperking om dat te doen. If the price is right, go ahead.

Let wel dat Office 2000 al weer 2 versies oud is en de support op een gegeven moment ophoudt.

Als de prijs van een nieuwere versie dus niet veel hoger is kan dat ook een overweging zijn.

Let ook even op extra functionaliteit die bij de Small Business versie zit, die is toegespitst op midden en klein bedrijf. Dat heb je misschien helemaal niet nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 21:26:
Wil trouwens nog even onderstrepen dat Office voor de simpele thuisgebruiker nog steeds veel te duur is :(
ja, en chocola is bruin :)

je kunt natuurlijk voor de gratis concurrentie gaan: www.openoffice.org

//spuit11

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds OpenOffice draaien, maar voor enkele dingen heb ik gewoon de originele versie van Word en Excel nodig. In Excel heb ik enkele spreadsheets met enorme macro's die ik zonder veel werk niet onder OO aan de gang krijg, daarnaast: password protected documenten zijn ook (nog steeds) niet te openen in OO.
Pagina: 1