V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal
Verwijderd
dat wordt dus in ieder geval een appleZilvere behuizing
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 21:19 ]
Iets meer informatie over je voorbereiding graag.
Ik heb hier inderdaad wat meer rondgekeken, alleen is het nadeel dat de ontwikkelingen best hard gaan en de wat 'oudere' topics vaak ook niet zo heel erg bruikbaar zijn.Aikeleer schreef op 21 mei 2004 @ 21:30:
En heb je zelf al eens rondgekeken hier in CSL? Je geeft aan al op verschillende sites te hebben gekeken, welke precies? Sprak geen enkele notebook je aan, of waren ze vooral te duur?
Iets meer informatie over je voorbereiding graag.
Ik heb gekeken naar de Desknotes van ECS (zie dit topic), het nadeel hiervan is dat het ze een zeer korte accuduur hebben. Ook moet de accu na een jaar alweer vervangen worden las ik.
De notebooks die ik tegenkwam en gezien heb (o.a. bij Computerland) vond ik iets te prijzig, maar houd ik wel in m'n achterhoofd mocht ik echt niet kunnen slagen met de eisen die ik nu heb.
De meeste interesse gaat nu uit naar deze laptop op het moment maar ik wil niet te snel beslissen en probeer op deze manier meer keus te krijgen
Specificaties van laptop zijn wel aan te passen bij hen, maar als ik ff vergelijk met de Jewel dan weet ik onmiddelijk wat kiezen! Hieronder even vermeld:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Acer Aspire 1356LCi -------------------- Processor: Mobile AMD Athlon™ XP 2800+ processor with: 512KB L2 cache Geheugen: 512MB DDR SDRAM HD: 40GB ATA-100 HDD 4200RPM DVD/CDRW Combo Drive: Integrated 8x DVD/24x(16/12/24)CD-RW combo drive Vga: ATI Radeon 9200 met 64MB DDR VGA Weight: 3.7kg |
1
2
3
4
5
6
7
8
| Jewel Saffier 1510 ------------------- Processor: XP-M 2500+ Mobile AMD Athlon Geheugen: 512MB DDR-RAM HD: 40GB Harddisk DVD/CDRW Combo Drive: 24x CDRW Combo / 8x DVD Vga: Geintegreerde videokaart (Welke??) Weight: Niet meegedeeld!! |
Eveneens is er ook de Acer Aspire 1355LC. Is iets minder snel, heeft een 2.6 Ghz ipv 2.8 Ghz en heeft ook een minder snelle vga onboard! Is daarom ook iets goedkoper dan deze van hierboven en komt neer op een prijs van 1069,81€. Deze heeft wel een zilverkleurige behuizing. Tegenover de eerste die ik noemde niet! Deze is eveneens ook te bestellen bij De-Laptopper.
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
De Acer Aspire 1355LC zet ik het lijstje erbij
Goede specificaties voor een mooie prijs
Ik heb zelf ook weer een laptop gevonden met de (voor mij) juiste specificaties, het is de Asus 2500H.
Een keuze maken wordt wel moeilijk, ik kan op internet geen reviews of gebruikerservaringen vinden helaas, dat maakt het nog eens moeilijker...
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Nadeel van de Acer is dat het geen mobile isnvidia schreef op 22 mei 2004 @ 10:03:
Wel ik heb voor jou wat zitten rondkijken en aan de hand van jouw eisen zijn er wel een paar laptops hoor. Eerst en vooral heb je de Acer Aspire 1356LCi. Deze kost ongeveer 1.100€ bij De-Laptopper.
Specificaties van laptop zijn wel aan te passen bij hen, maar als ik ff vergelijk met de Jewel dan weet ik onmiddelijk wat kiezen! Hieronder even vermeld:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Acer Aspire 1356LCi -------------------- Processor: Mobile AMD Athlon™ XP 2800+ processor with: 512KB L2 cache Geheugen: 512MB DDR SDRAM HD: 40GB ATA-100 HDD 4200RPM DVD/CDRW Combo Drive: Integrated 8x DVD/24x(16/12/24)CD-RW combo drive Vga: ATI Radeon 9200 met 64MB DDR VGA Weight: 3.7kg
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Jewel Saffier 1510 ------------------- Processor: XP-M 2500+ Mobile AMD Athlon Geheugen: 512MB DDR-RAM HD: 40GB Harddisk DVD/CDRW Combo Drive: 24x CDRW Combo / 8x DVD Vga: Geintegreerde videokaart (Welke??) Weight: Niet meegedeeld!!
Eveneens is er ook de Acer Aspire 1355LC. Is iets minder snel, heeft een 2.6 Ghz ipv 2.8 Ghz en heeft ook een minder snelle vga onboard! Is daarom ook iets goedkoper dan deze van hierboven en komt neer op een prijs van 1069,81€. Deze heeft wel een zilverkleurige behuizing. Tegenover de eerste die ik noemde niet! Deze is eveneens ook te bestellen bij De-Laptopper.
voorpagina->summersale->laptops staat hij bovenaan
[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 24-05-2004 20:20 ]
Verwijderd
Maar een celeron raad ik je ten eerste af! Die dingen zijn zo traaaaaaaaaaag, die presteren net zoals een duron @1600mhz!MBV schreef op 24 mei 2004 @ 20:19:
wat dacht je van een Compaq? Bij www.paradigit.nl hebben ze nu een aanbiedingsweek (hoe weet ik dat nu weer?). Zodra Compaq heeft geleverd heb je daar een mooie laptop aan, met een lekker groot scherm, snelle grafische kaart, en helemaal zilver. En hij is €999.
Voor de pentium-M heb ik altijd begrepen dat het veel minder uitmaakt (ik heb geen benchmarks gezien, dus weet het niet zeker). Als je dat niet erg vindt, is de 9153 van paradigit's huismerk een prima laptop. Centrino, dus 3 uur accutijd.
- Celeron-M 1.3 Ghz
- 256 MB
- 20 GB
- Combodrive
ik kan het gewoon niet laten, sta kennelijk te veel in de winkel
die 9153 is ook €999, als je doorklikt. Iemand heeft de prijs van de 9154 op de aanbiedingspagina gezet
En als je toch voor die 9154 gaat, kies dan wel de snelle harde schijf. Dat scheelt veel meer dan een snellere proc, en kost maar €5
[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 24-05-2004 20:30 ]
Maar dat staat niet ind eisenVerwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 20:22:
[...]
Maar een celeron raad ik je ten eerste af! Die dingen zijn zo traaaaaaaaaaag, die presteren net zoals een duron @1600mhz!
Packard Bell heeft ook laptops die aan de eisen voldoen, voor 799 euro heb je er eentje bijde Micro Electro. Maar of je daar nu blij van wordt is een ander verhaal...
Trouwens, die behuzing die moet zilverkleurig zijn neem ik aan. Zilveren laptops zul je namelijk niet onder de 1000 euro vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door Johnny op 24-05-2004 20:30 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Die pentium-M CPU's zijn goed jaMBV schreef op 24 mei 2004 @ 20:27:
Voor gewoon officewerkzaamheden merk je dat niet, zit veel meer in de harde schijf. Toch heb je gelijk, wat betreft de P4-celerons.
Voor de pentium-M heb ik altijd begrepen dat het veel minder uitmaakt (ik heb geen benchmarks gezien, dus weet het niet zeker). Als je dat niet erg vindt, is de 9153 van paradigit's huismerk een prima laptop. Centrino, dus 3 uur accutijd.
- Celeron-M 1.3 Ghz
- 256 MB
- 20 GB
- Combodrive
offtopic:
ik kan het gewoon niet laten, sta kennelijk te veel in de winkel
Beetje reclame maken hierzo he
De grafische kaart in dat ding is anders tering langzaam hoor het is een geintergreerde radeon 9000 die erg laag is geclocked en dat ook nog eens van gedeeld geheugen gebruiktMBV schreef op 24 mei 2004 @ 20:19:
wat dacht je van een Compaq? Bij www.paradigit.nl hebben ze nu een aanbiedingsweek (hoe weet ik dat nu weer?). Zodra Compaq heeft geleverd heb je daar een mooie laptop aan, met een lekker groot scherm, snelle grafische kaart, en helemaal zilver. En hij is €999.
is dit soort dingen verboden ofzo?
[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 24-05-2004 20:34 ]
@ MBV
bedankt voor de tip, ik heb laatst het krantje in de bus gehad maar heb niet eens opgemerkt dat er zilverkleurige
De Paradigit Voyager 1953 vind ik zeeer zeker interessant!
Kun je me iets meer vertellen over het huismerk Paradigit misschien?
Is het eigenlijk gewoon een bekend merk in een ander jasje?
En de accutijd, jij zegt 3 uur, op de paradigit site staat bovenaan de aanbieding 4 uur en als je verder leest zie je weer 5 uur staan
Hoelang is het nou (ervanuitgaand dat er alleen office en internet gebruikt wordt)?
-edit-
Zolang MBV de concurrentie niet belachelijk maakt en behulpzaam is zie ik niet in waarom hij geen 'reclame' mag maken hoor, graag zelfs!
-edit-
[ Voor 11% gewijzigd door --Erik-- op 24-05-2004 21:02 ]
Misschien wordt het tijd om eens in de winkel langs te komen? De accutijd ging ik even uit van de 9152, die kon maar 3 uur. Aangezien die ongeveer dezelfde componenten had, had ik gedacht dat het ongeveer hetzelfde was. Met centrino Pentium-M kan je idd 5 uur halen, maar niet met de Celeron-M. Die heeft wat minder zuinigheidsfuncties (is mij verteld, geen benchmarks gezien). Die 5 uur zal je alleen halen met kantoorwerkzaamheden, niet met gamen ofzo.
Huismerk paradigit is gewoon een barebone die wordt ingekocht (doen alle 'grote' merken ook), waar we dan zelf service op verlenen en eigen componenten in zetten. Ik weet geen recente test, maar de 9154 was in een van de eerste centrinotesten als beste getest. Staat ook in een linkje onderaan de website ('waarom paradigit' en 'beste in de testen').
[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 25-05-2004 17:43 ]
Klopt het dat de 9153 geen Draadloos netwerk ondersteuning heeft?
Overigens wil ik denk ik liever iets meer betalen, 1199 (+ 5 euro hd upgrade) zodat ik wat meer heb
De 9154 staat nu dus bovenaan het lijstje, ik denk dat ik deze week ga beslissen wat ik doe
ik heb toevallig vorige week een laptop gekocht die precies aan jou eisen voldoet
Fujitsu Siemens Amilo M7400
Pentium M 1,5
512MB geheugen
40gb schijf
onboard vga
WLAN B
15" 1024x768
en jazeker een zilvere behuizing
accu gaat ruim 4 uur mee
zit zelfs 2 jaar collect return garantie op
gekocht bij mediamarkt duitsland voor 999,-
nu was dit een aanbieding, dus ik weet niet of ze ze nog hebben
Heel erg bedankt voor de tip, ik heb je zojuist een mailtje gestuurd op het adres wat op je homepage staatJoppe schreef op 25 mei 2004 @ 21:46:
nog een tip,
ik heb toevallig vorige week een laptop gekocht die precies aan jou eisen voldoet
Pentium M 1,5
512MB geheugen
40gb schijf
onboard vga
WLAN B
15" 1024x768
accu gaat ruim 4 uur mee
Verwijderd
Vertel er dan wel bij dat je laptop wel wat vreemd doetJoppe schreef op 25 mei 2004 @ 21:46:
nog een tip,
Pentium M 1,5
512MB geheugen
40gb schijf
onboard vga
WLAN B
15" 1024x768
accu gaat ruim 4 uur mee
Centrino - Pentium M 1,4 Ghz nooit sneller dan 600 Mhz??
Hmm...da's weer minder om te lezen.Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 09:05:
[...]
Vertel er dan wel bij dat je laptop wel wat vreemd doet![]()
Centrino - Pentium M 1,4 Ghz nooit sneller dan 600 Mhz??
Maar toch ben ik wel geinteresseerd in deze laptop.
Nog een vraagje:
Een celeron M processor 1,30 ghz, waarmee is die te vergelijken?
ik ben dus naar hetzelfde opzoek alleen zou ik wel een accuduur die eerder richting de 3/4 uur gaat.
zilver hoeft van mij niet :0
zal bij mij dus wel op een centrino uitdraaien denk ik.
is dit niks voor jou:
http://www.kieskeurig.nl/...D5036B7CFC1256D9E004D5D11
vind hem persoonlijk echt zo lelijk, maar hijs wel zilver
zijn er eigenlijk ook p4-m of xp-m die ook 3/4 uur halen?
kan echt door de bomen het bos niet meer zien.
specs zijn duidelijk, maar accuduur, wat voor mij toch erg belangrijk is, is meestal niet aangegeven.
accuduur topic ofzo? minimale en maximale accuduur van laptops
[ Voor 31% gewijzigd door PnD op 26-05-2004 17:22 ]
Die heb ik, in het echt is die minder lelijkPnD schreef op 26 mei 2004 @ 17:17:
handig topic
ik ben dus naar hetzelfde opzoek alleen zou ik wel een accuduur die eerder richting de 3/4 uur gaat.
zilver hoeft van mij niet :0
zal bij mij dus wel op een centrino uitdraaien denk ik.
is dit niks voor jou:
http://www.kieskeurig.nl/...D5036B7CFC1256D9E004D5D11
vind hem persoonlijk echt zo lelijk, maar hijs wel zilver
zijn er eigenlijk ook p4-m of xp-m die ook 3/4 uur halen?
kan echt door de bomen het bos niet meer zien.
specs zijn duidelijk, maar accuduur, wat voor mij toch erg belangrijk is, is meestal niet aangegeven.
offtopic:
accuduur topic ofzo? minimale en maximale accuduur van laptops
denk dat ie helaas een beetje buiten me budget gaat vallen
het is denk ook helemaal geen opvolger van de 5000 aan de specs te zien
Het klinkt misschien stom maar het uiterlijk van de laptop vind ik best wel belangrijk.
Dat neemt niet weg dat de prestaties dan minder mogen zijn.
Eigenlijk weet ik wel bijna zeker dat ik een laptop met een centrino-processor wil.
Ik hoop dat ik van Joppe nog een mailtje krijg over de Fujitsu Siemens Amilo M7400, maar da's even afwachten. Mocht deze niet meer leverbaar zijn in Duitsland ga ik denk ik voor de Paradigit Voyager 9154 voor 1199 (+ 5 euro voor de 5400 hd versie).
Aangezien ik al van verschillende kanten heb gehoord dat celeron een stuk minder is qua prestaties heb ik besloten hier niet voor te gaan.
Het wordt dus een centrino-laptop.
Nu nog het goeie model zien te vinden
Ik ga nu voor de Paradigit Voyager 9154 heb ik besloten
En waar kwam ik mee thuis.
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/pncj18.html
2 uur echt 'draadloos' internetten internetten doe je toch niet. En met speedswitch kan je deze cpu terug klokken naar 900 mhz, en gaat tie extra lang mee.
Voordelen van deze pc boven zo'n budget 1000 euro geval.
2 jaar garantie
512 mb
8 mb cache, 5400 tpm hd (de mijne iig, zou het wel ff na vragen)
m9 videokaart, toch leuk om spelletjes te kunnen doen. Ookal hoeft het niet.
Want 1000 euro voor een shared vga geval is geen probleem, maar 150 euro meer, voor 'net die dingen die je in je desktop pc ook wil (512 mb, snelle hd)' wel.
Anders kan je ook eens naar deze kijken
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/pncq01.html
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Die 4 uur mobiel, vind ik wel erg optimistisch.
Wat kost extra garantie? Want 1 jaar is niet zoveel.
En als na een jaar je moederbord er mee nokt, heb je een vet probleem.
[ Voor 24% gewijzigd door mhr-zip op 28-05-2004 11:41 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Een vriend van me heeft deze laptop ook en heeft hem nu voor de 3e keer in reparatie. Misschien heeft ie pech, misschien ook niet maar ik durf het niet aan hetzelfde model te kopen. Toch bedankt voor het meedenken!mhr-zip schreef op 28 mei 2004 @ 11:32:
Ik had de zelfde eisen als jij. Hoefde niet zo snel te zijn enzo.
En waar kwam ik mee thuis.
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/pncj18.html
2 uur echt 'draadloos' internetten internetten doe je toch niet. En met speedswitch kan je deze cpu terug klokken naar 900 mhz, en gaat tie extra lang mee.
Voordelen van deze pc boven zo'n budget 1000 euro geval.
2 jaar garantie
512 mb
8 mb cache, 5400 tpm hd (de mijne iig, zou het wel ff na vragen)
m9 videokaart, toch leuk om spelletjes te kunnen doen. Ookal hoeft het niet.
Want 1000 euro voor een shared vga geval is geen probleem, maar 150 euro meer, voor 'net die dingen die je in je desktop pc ook wil (512 mb, snelle hd)' wel.
Anders kan je ook eens naar deze kijken
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/pncq01.html
4-5 uur mobiel volgens de advertentie zelfs:mhr-zip schreef op 28 mei 2004 @ 11:39:
[...]
Die 4 uur mobiel, vind ik wel erg optimistisch.
Wat kost extra garantie? Want 1 jaar is niet zoveel.
En als na een jaar je moederbord er mee nokt, heb je een vet probleem.

Je kunt geen extra garantie nemen voor zover ik zie, dus 1 jaar en niet meer.
Zaterdag gaat ie geleverd worden als het goed is
2de hands dell 500m voor 700 euro in twee termijnen zelfs
incl targus tas
misschien is een nieuwe 510m wat voor je?
edit: oh je hebt al iets besteld
[ Voor 10% gewijzigd door PnD op 31-05-2004 12:05 ]
*edit*
ik heb er eentje met Intel Celeron 2,4Ghz, als ik em softwarematig op "Max Battery" zet, dan gaatie zo'n 3,5-4 uur mee. (Gament 2,5)
[ Voor 21% gewijzigd door Leftblank op 10-06-2004 18:07 ]
En vervolgens 3x terug moeten voor een reparatie?Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 23:10:
KOOP TOCH EEN JEWEL!!!!!
Nee dank je!
Ik ben blij met mijn Paradigit Voyager!
1 tip als iemand hier nog een keer langs komt: als je vraagt naar meer garantie, kan je voor 135 euro 3 jaar verzekering hebben, is hij ook verzekerd tegen kopjes koffie en diefstal...