Toon posts:

Club 3D Radeon 9800 Pro geeft Artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit dus al een tijdje te springen om een nieuwe videokaart. Het is uiteindelijk de
Club 3D Radeon 9800 Pro met 128 MB DDR geworden aangezien mijn GF2 Ti wel op zn laatste benen liep :7 .

Dus ik vrolijk geinstalleerd en Battlefield Vietnam gespeeld. Nix aan het handje.
Daarna heb ik Hitman Contracts gespeeld (standaard instellingen) en hier ging het fout. Ik krijg allemaal rare artifacts. Zeg maar zwarte blokken in het beeld die niet getekend worden..

Dus ik op aanraden 3dMark2003 geprobeerd. Game 1: geen probleem. Game 2: ARTIFACTS!! Kaart wordt zelf al aardig heet.

Dit alles bovenstaande hoort niet voor te komen op een nieuwe videokaart van nog geen dag oud, maar goed.

Wat heb ik zelf al gedaan:
-Kast open gezet
-Alle Case fans aangesloten (2 achter, 1 voor)
-2 PCI kaarten naar de laagste sloten verplaatst (zodat de fan van de kaart meer ruimte krijgt)
-Schijf en TV Kaart verwijdert voor meer stroom

Wat ik heb:
XP 1600+
MSI K7T266PRO
512 MB DDR
Nieuwste Catalyst drivers: wxp-w2k-catalyst-8-01-040421a-015419c.exe
Soundblaster L!ve Player
80 Gig maxtor
Brander + DVD speler
Alles met Windows XP met SP1 (built in)
In een ANTEC SX1030 kast met 300 watt antec voeding

Wat ik graag wil weten:
-Is mn Radeon nu al 'stuk' :/ ?
-Of wordt alles te warm?
-Of moet ik er een betere voeding in gooien? (een Qtec 400 watt heb ik op het oog)
-Of is er iets anders mis?

Graag jullie reacties. Als ik nog wat vergeten ben te vertellen dan hoor ik het graag.

Edit: nog wat pics ter ondersteuning:

[img url="http://svi.cs.hro.nl/~hitman47/dithoortniet.jpg" /]

[img url="http://svi.cs.hro.nl/~hitman47/endithoortookniet.jpg" /]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 21:14 ]

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kan zijn dat tie te warm word.
Kunnen meerdere dingen zijn.

Kun je de temperatuur meten van de ram's of de core ?
* door middel van een Aerogate II ofzo?

Dat zelfde screenie

afbeelding

Kreeg ik dus met een kapotte 9800se.
Dit betekend nog niet dat jouw kaartje kapot is, ga er mee naar de winkel waar je hem gekocht heb. En laat daar de mensen er even naar kijken.

[ Voor 52% gewijzigd door matinez op 21-05-2004 21:19 ]

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Als hij niet is overgeclockt, zou dit echt niet horen. Ik zou er zeker mee teruggaan.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

lijkt me of een te krappe voeding of verkeerde instellingen in het bios.

Misschien helpt fast writes uitzetten of de AGP master/read cache te veranderen.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
en n Q-Tec voeding van 400 watt is niet beter dan die 300 watt antec... antec is veel stabieler...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik denk dat een Antec 300 Watt meer amperes levert op de 12 volt lijn dan een Qtec 400 wat dat kan. En verder zijn voedingen van antec nogal degelijk en "powerfull", iets wat je van alle qtecs niet kunt zeggen. Als je voeding niet genoeg blijkt kun je beter een Zalman ZM400B-APF nemen. Dat is een goede, stille (20 db) en duurzame voeding die zat power moet kunnen leveren.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• AsusEDje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 11:13
Ik geloof dat dit wel vaker voorkomt bij Club 3d kaartjes. Standaard koelers schijnen niet zo best te zijn. Het beste wat je kan doen is idd er mee teruggaan.

Wat je ook nog kan doen is er een Zalman ZM80C-HP (inc fan) opzetten, al raad ik je dat niet aan want mocht je kaart dan al te ver heen zijn kan je fluiten naar je garantie.

Mocht je een nieuwe krijgen dan zou ik zsm (na testen) gelijk die zalman eropzetten, gewoon voor de zekerheid :D.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zie dat je de nieuwste Catalyst gebruikt. Probleem misschien sinds de install daarvan opgetreden? Misschien oude drivers niet goed verwijderd (ooit Omega drivers geïnstalleerd gehad?). Bios ooit geflashed?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 08:36
naja aangezien hier toch al gesproken word over brakke videokaarten, post ik die van mij er ook ff vrolijk bij :)

Ik heb een radeon 9700, sinds ik hier een nieuwe koeler op het gezet (k7 1u) geeft ie soms dit beeld weer: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/schapenwol/heelergfout.PNG
grote versie: Klik
Dit zie ik dus meestal alleen als ik in windows kom, soms ook al in de POST berichten. Als ik dan ff het totaal stroom van de pc eraf haal, doet de kaart weer normaal.

Maar wat nog vreemder is dat als ik met die artifacts in windows zit, ze ALTIJD maar 30 seconden duren, dan gaan ze automatisch weg :?

Bekend probleem bij iemand, want ik snap er iig niets meer van ! :?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Je plaatje is stuk.

Verwijderd

Doe hem terug? en vraag een andere

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik ben terug gegaan naar de zaak waar ik em gekocht had en heb em omgeruild.
De kaart was kennelijk 'gaar' want met deze nieuwe heb ik geen artifacts meer.

Mijn voeding trekt het aardig allemaal.

Kan natuurlijk voorkomen dat een kaart beetje gaer is (waarom heb ik dat dan altijd? :p)

Bedankt iedereen voor je commentaar.

Verwijderd

Dit is dus gewoon weer een club 3d met artifacts he , ben ik het of SUCKED club 3d KEIHARD :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( |:( :(

nieuw geheugen + 'artifacts'

Streepjes die verergeren in beeld

Verwijderd

Club3d mag dan koeling leveren die in de meeste gevallen net voldoende is, het is wel één van de goedkoopste, al een hele tijd. Daardoor wordt het merk ook veel verkocht en loopt het aantal gevallen dat je hier tegen komt ook omhoog. Dus het ligt niet alleen aan Club3d.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, efkes haakjes weghalen in de UBB code van je top post!

En ..umm... mijn 9800 Pro van Club3d had/heeft ook problemen...het geheugen wordt te warm en moet dus met metalen blokjes gekoeld worden.

There is no place like ::1

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
ok dit klopt zekers niet dus ik zou um terug brengen want dit is zekers niet goed.

btw dit is niet de trademark voor mij van club 3d ik heb een club 3d radeon 9700 pro en nooit ergens last van gehad en zelfs niet als ie op een 9800 xt draaid.Het schijnt wel zo te zijn dat koelers op de kaarten het snel kunnen begeven.

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:20

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik kwam er na een paar maanden Club3D Radeon 9800Pro (128) achter dat de fan pas na een paar minuten startte met draaien. Geen wonder dat ik af en toe artifacts kreeg. Meteen een nieuwe cooler besteld, maar het kwaad was al geschied(t). Niet lang daarna was de kaart RIP maar gelukig wel binnen de garantie periode. De nieuwe Club3D, nu met Titan VGA cooler, loopt nu als een zonnetje.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ray-zor schreef op 23 mei 2004 @ 14:10:
Ik kwam er na een paar maanden Club3D Radeon 9800Pro (128) achter dat de fan pas na een paar minuten startte met draaien. Geen wonder dat ik af en toe artifacts kreeg. Meteen een nieuwe cooler besteld, maar het kwaad was al geschied(t). Niet lang daarna was de kaart RIP maar gelukig wel binnen de garantie periode. De nieuwe Club3D, nu met Titan VGA cooler, loopt nu als een zonnetje.
Zalman HP80C gebruikertje hier... en ook nog koelblokjes op het geheugen... het schijnt dat inderdaad de Club3d serie van de 9800 Pro een beetje... zwak is kwa koeling!

Ik heb zo nu en dan nog gezeik ermee maar....ach.... de 9800 Pro core daartegen is goed..en snel. Maar ik ga hem niet proberen om te toveren naar een XT want als ik nu al met het groffe geschut moet gaan koelen...dan ...je begrijpt het!

Dit is mijn tweede Club3d 9800 Pro..eerste ging RMA! .... maar nu met de heatsink houdt hij het aardig uit... :-( Club3d kan vast wel goede producten maken maar de 9800 Pro serie is geen uitblinker erin!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

De Club3D kaartjes zijn geen goede overclockers nee. Koeling op die kaartjes is maar net voldoende.
Heb zelf hier ook een 9800pro van Club3D met een Zalman erop gemonteerd. Heb blijkbaar een redelijk goed exemplaar want hij loopt hier op 415/375 zonder artifacts.
Mag dus niet klagen. :)

PSN-id: Chrasher

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Chrasher schreef op 23 mei 2004 @ 14:57:
De Club3D kaartjes zijn geen goede overclockers nee. Koeling op die kaartjes is maar net voldoende.
Heb zelf hier ook een 9800pro van Club3D met een Zalman erop gemonteerd. Heb blijkbaar een redelijk goed exemplaar want hij loopt hier op 415/375 zonder artifacts.
Met standaard koeling liep hij al vast na 20 minuten en... well... de mini-heatsink was kokend heet en geheugen... ik begin er niet over!

Ik denk dat ati de warmte onderschat heeft, blij dat de X800 gebaseerd is op een 13Umh met Low-k want ik wed dat die kouder draait dan een 9800 Pro/Xt kaart!

Verwijderd

Chrasher schreef op 23 mei 2004 @ 14:57:
Hoe kom je daar nou bij? De koeling die Club3d gebruikt is hetzelfde als ongeveer iedere fabrikant. Gewoon het standaard rechthoekige koelblokje.
En dat ze niet goed overklokken ligt puur aan de core en de geheugen chips. Mijn kaart kan met een socket A koeler erop bevestigd op 486Mhz @ core en 405Mhz 3dmarken. Zonder artifacts is dat op 475/390.

• Meestersleutel
  • Laatst online: 13:09
Club3d staat er bekend om dat ze minder geld aan koeling spenderen. Ik heb zelf ook een club3d 9800 pro en had zelf ook artifacts. Heb er momenteel een artic vga silencer op draaien, kaart loopt moeiteloos op 415/375.

Ik denk dat artifacts door een te hoge temperatuur worden veroorzaakt :)

• djengizz
  • Niet online
Ik sluit me aaan bij NoStra. Er is wel een lading Club3D's geweest met koelers die er vaak meee ophielden. Maar die hadden plastic voetjes. Heb hier zelf een Club3D die harder loopt dan XT@stock :o

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik gebruik ook al enige tijd Radeon's van Club3D, nooit problemen gehad op dat gebied eigenlijk. Wel merkwaardig dat zoveel koelers op videokaarten zo slecht zijn en het niet lang volhouden.
Wat misschien mijn redding is geweest, dat elke videokaart die ik nieuw koop standaard word voorzien van arctic silver pasta. Ook haal ik de standaard koelprut er af, soms met een stanley mesje als het zo'n plak geval is. Dat doe ik al voordat ie uberhaupt in mijn pc heeft gezeten.
Pagina: 1