enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
zoals ik ook op msn al zei, zou het volgens mij zo best moeten werken, maar laat eerst de experts er maar iets over zeggen/schrijvenSyngrow schreef op 21 mei 2004 @ 11:38:
offtopic::
ik ga vandaag dus proberen om m'n mem te voeden van de 5 voltlijn, aangezien de electronica shop geen zin had om even te kijken wat ik precies nodig heb heb ik zelf maar een schema in elkaar geknutselt.
nou vroeg ik me af of ie wel helemaal klopt, zou iemand daar even naar willen kijken?
De bedoeling is dus om het voltage regelbaar te maken tussen de 2.5 en 3.75v (LM350 veroorzaakt 1.25v drop, dus vandaar die 3.75v)
schema
[afbeelding]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
De lm 317 kan 2,2 A leveren nomimaal en de lm 350 rond de 3 A
Vermogen is het probleem denk ik niet, maar als je naar de temperatuurverloop kijkt in de datasheet zie je dat het voltage zakt naarmate de lm317/350 warmer
wordt. Ik zou er iets bij doen van een temperatuurregeling die de spanning constant houdt..
Ik pak daarom ook de LM350, daar komt dus een heatsinkje op en indien hij te heet zou worden waardoor het voltage zakt nog een klein fannetje. Volgens Fewture trekt het geheugen waarschijnlijk geen 3 AMP, dus dat moet geen probleem zijn eigenlijk. Maar de theorie achter het schema klopt dus wel?Erkandude schreef op 21 mei 2004 @ 12:09:
@syngrow
De lm 317 kan 2,2 A leveren nomimaal en de lm 350 rond de 3 A
Vermogen is het probleem denk ik niet, maar als je naar de temperatuurverloop kijkt in de datasheet zie je dat het voltage zakt naarmate de lm317/350 warmer
wordt. Ik zou er iets bij doen van een temperatuurregeling die de spanning constant houdt..
@ Syzzer: PSU modden doe ik als dit niet gaat werken
en "groot eetstokje en zn vrienden" (worldlingo vertaling
[ Voor 10% gewijzigd door Syngrow op 21-05-2004 12:16 ]
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Verveling denk ikSyzzer schreef op 21 mei 2004 @ 12:24:
Dan ben ik erg benieuwd naar je results! Wat is eigenlijk je motivatie om niet je voeding te modden, maar het op deze manier op te lossen?
En het leuke aan dit ding (als ie dan goed werkt) is dat hij waarschijlijk op ieder moederbord waar een directe 3.3v lijn mod voor bestaat te gebruiken is. En dat icm niet-modbare psu's (mijnes is overigens wel modbaar, TruePower 430)
Owja, nog een reden:
M'n huidige mobo heeft een rare diode constructie erop zitten waardoor de vdimm (standaard gemod, potmeter variant dus) 0.3v lager ligt als de 3.3v lijn van de psu. Dit is op te lossen door een draadje rechtstreeks van de 3.3v lijn te solderen naar een condensator op het moederbord. Maar, dit zorgt ervoor dat ik altijd met 3.3v op m'n mem moet draaien. Dit vind ik dus overbodig. Op 3.1v doen ze ook wel 240MHz, en dat is voor mij perfect om te gamen. Door die constructie die ik heb bedacht kan ik met een potmeter het voltage regelen tussen de 2.5 en 3.75v regelen
[ Voor 38% gewijzigd door Syngrow op 21-05-2004 12:40 ]
de schema werkt voor de rest zeker wel; je hebt de weerstanden goed berekend
voor het afregelen van 2,5 tot 3,25 V. het werkt wel, maar eerst natuurlijk
even proberen met een lampje oid
ga je er trouwens een printje van maken of..?zweefbouw
Verwijderd
Uhm..ik heb dat gezegd ja, maar ik zei er ook bij dat ik het niet zeker wist. U bent gewaarschuwt!Syngrow schreef op 21 mei 2004 @ 12:14:
[...]
Ik pak daarom ook de LM350, daar komt dus een heatsinkje op en indien hij te heet zou worden waardoor het voltage zakt nog een klein fannetje. Volgens Fewture trekt het geheugen waarschijnlijk geen 3 AMP, dus dat moet geen probleem zijn eigenlijk. Maar de theorie achter het schema klopt dus wel?
@ Syzzer: PSU modden doe ik als dit niet gaat werken
en "groot eetstokje en zn vrienden" (worldlingo vertaling) hebben het al getest, alleen geen schema erbij dus. En resultaat was dus dat het werkte
Daarom staat er ook "waarschijnlijk"Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:15:
[...]
Uhm..ik heb dat gezegd ja, maar ik zei er ook bij dat ik het niet zeker wist. U bent gewaarschuwt!
We zullen zien, als ie uitfikt, heb ik gewoon pech en komt er een andere, zwaardere, LM dinges op
Verwijderd
Nee ok, niet dat ik straks kwaaie mensen op de msn hebSyngrow schreef op 21 mei 2004 @ 13:24:
[...]
Daarom staat er ook "waarschijnlijk"
We zullen zien, als ie uitfikt, heb ik gewoon pech en komt er een andere, zwaardere, LM dinges op
Eerste test met m'n "5v vdimm generator"
Hij hangt nu nog gewoon aan een oude 150W Aopen psu, maar gaat dadelijk aan m'n mobo vastgesoldeerd worden. (5v lijn is op 5.26v bij dit ding door een gebrek aan load)
Dit zijn de voltages die hij zonder load haalt
min
max
en een pic van het prinje:
Zoals je misschien wel kunt zien is het ontwerp een klein beetje aangepast. De linker elco is vervangen door een 0,33uF variant omdat ze geen 0,1uF hadden

En de 1.2k potmeter door een 1k om dezelfde reden.
[ Voor 7% gewijzigd door Syngrow op 21-05-2004 15:09 ]
Ik ga dalijk is ff kijken of ik nog van dit soort dingetjes heb liggen
Iig bedankt voor de hele duidelijke inf.
Er zijn helaas wat complicaties, dus die moeten eerst opgelost worden.Mister I schreef op 21 mei 2004 @ 15:50:
@ Syngrow. Heel erg bedankt. Post je dalijk ook nog waar je hem nou soldeert aan je mobo?
Ik ga dalijk is ff kijken of ik nog van dit soort dingetjes heb liggenEn dan wordt het weer tweaken geblazen
. Misschien kunnen we ook nog op dat printje maken dat we meer dan 5 volt kunnen geven? Dus dat we bijvoorbeeld het geheugen op 3,5 volt laten benchen? Dan komen we waarschijnlijk nog hoger.
Iig bedankt voor de hele duidelijke inf.
Het hele ding zit nu op het moederbord gesoldeerd, maar om een vage reden die ik niet weet geeft ie maar 0,05v verschil met "stock"
Ik heb dus al een normale vdimm mod erop zitten en die zorgt ervoor dat mijn begin voltage 2.94v is. Door aan de potmeter op dat ding wat ik gemaakt heb gaat mijn voltage omhoog tot 2.99v
Ik kan dus helaas niet meer voltage geven op dit moment. Zou dit kunnen komen doordat ik een 0,33uF elco gebruik ipv het in een baybus genoemde 0,1uF?
Dat is minder..Syngrow schreef op 21 mei 2004 @ 15:58:
[...]
Er zijn helaas wat complicaties, dus die moeten eerst opgelost worden.
Het hele ding zit nu op het moederbord gesoldeerd, maar om een vage reden die ik niet weet geeft ie maar 0,05v verschil met "stock"
Ik heb dus al een normale vdimm mod erop zitten en die zorgt ervoor dat mijn begin voltage 2.94v is. Door aan de potmeter op dat ding wat ik gemaakt heb gaat mijn voltage omhoog tot 2.99v
Ik kan dus helaas niet meer voltage geven op dit moment. Zou dit kunnen komen doordat ik een 0,33uF elco gebruik ipv het in een baybus genoemde 0,1uF?
Gek, jij zei net dat dit bord altijd maar 0,3 volt lager geeft dan de 3,3 voltlijn en dat je dat met die wiretrick verhelpt door het via de 5 volt te laten geven. en dan komt er uiteindelijk 3,3 volt door het geheugen. Maar ik dacht dus dat mijn geheugen 3 volt kreeg, moet je dat dan op een ander punt meten? Maar waarom heb je dan ook nog de standaard vdim mod er op zitten? Als je al met die wire-trick 3,3 volt krijgt. En dat schema van jou, zet je dan waarschijnlijk tussen dat draad in voor die wire-trick.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, snap het zelf nu ook niet echt meer
Die wiretrick zorgt ervoor dat die diodes overbrugt worden en geeft je mem rechtstreeks 3.3vMister I schreef op 21 mei 2004 @ 16:04:
[...]
Dat is minder..
Gek, jij zei net dat dit bord altijd maar 0,3 volt lager geeft dan de 3,3 voltlijn en dat je dat met die wiretrick verhelpt door het via de 5 volt te laten geven. en dan komt er uiteindelijk 3,3 volt door het geheugen. Maar ik dacht dus dat mijn geheugen 3 volt kreeg, moet je dat dan op een ander punt meten? Maar waarom heb je dan ook nog de standaard vdim mod er op zitten? Als je al met die wire-trick 3,3 volt krijgt. En dat schema van jou, zet je dan waarschijnlijk tussen dat draad in voor die wire-trick.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, snap het zelf nu ook niet echt meer
Het idee van de constructie die ik bedacht heb is om de 3.3v lijn na te bootsen vanaf de 5v lijn. Daardoor kun je dus meer voltage sturen zonder dat je je psu moet modden.
Ik heb een ander plaatje gevonden van die paar jappanners die ook zo'n ding gemaakt hebben. Zoals je op het plaatje kunt zien gebruiken zij hele andere condensatoren als ik. Er moet dus een grotere op

http://219.113.251.125/c-board/file/K8N_Vddr-5Vmod.jpg
kan iemand misschien zien welke types ze precies gebruiken?
Edit: ik ga nu iig een 35uF variant halen, het lijkt mij dat die er 1tje op zit
[ Voor 10% gewijzigd door Syngrow op 21-05-2004 16:21 ]
eventuel fluctuaties in de uitgang uit te dempen, want ik zie er links van 2 kleintjes
en dat zijn degene die jij nu ook hebt denk ik. En op zich zou het gebruiken van die
0,33uF ook moeten werken; want die 2 condensatoren van 0,1 en 1 uF worden gebruikt voor het ontstoren van de LM.
ik snap er niet veel meer van. Ik heb dus die 0,33uF laten zitten en de 1uF vervangen door een 33uF variant. Dit hielp ook weer helemaal niks terwijl ie zonder load perfect werkt.Erkandude schreef op 21 mei 2004 @ 17:00:
Die grote condensator wat ze daar hebben is waarschijnlijk niet degene die jij nodig hebt ipv de 0,1 uF . Ik denk dat die grote parallel over de uitgang staat om
eventuel fluctuaties in de uitgang uit te dempen, want ik zie er links van 2 kleintjes
en dat zijn degene die jij nu ook hebt denk ik. En op zich zou het gebruiken van die
0,33uF ook moeten werken; want die 2 condensatoren van 0,1 en 1 uF worden gebruikt voor het ontstoren van de LM.
wat moet ik gaan veranderen?
Het kan ook zo zijn dat die LM350 het gewoon niet trekt
edit: Heb net ff datsheet gekeken wat die japanners hebben gebruikt;
een LM338 die 8 Ampere kan leveren; bij een spanning van 3,75(max Vdimm)
is dat p=u*i -> 30watt. wat je nu hebt met lm 350 -> 3.75 * 4 = slechts 15 watt
misschien ligt het daaran maar misschien ook niet

[ Voor 34% gewijzigd door FlyEragon op 21-05-2004 17:32 ]
Ik heb het op deze manier in elkaar zitten:Erkandude schreef op 21 mei 2004 @ 17:13:
Die kleintjes hebben niet zoveel met de uitgangsspanning te maken en dienen dus alleen voor ontstoring. Maar ik ben nu ook even de kluts kwijt hoe je alles hebt aangesloten, kan je even een simpel tekeningetje maken in paint ofzo....
Het kan ook zo zijn dat die LM350 het gewoon niet trekt
edit: Heb net ff datsheet gekeken wat die japanners hebben gebruikt;
een LM338 die 8 Ampere kan leveren; bij een spanning van 3,75(max Vdimm)
is dat p=u*i -> 30watt. wat je nu hebt met lm 350 -> 3.75 * 4 = slechts 15 watt
misschien ligt het daaran maar misschien ook niet
Ik ga nu even een LM338 halen, misschien dat het wat uit haalt
Edit: LM338T is niet op voorraad helaas
[ Voor 43% gewijzigd door Syngrow op 21-05-2004 23:41 ]
't lijkt me dat zo'n poging tot voltmodden toch wel een eigen topic verdient
Als je je voeding gaat modden, ga je dan ook die wiretrick houden?
Als je bijvoorbeeld dan je voeding naar 3,6 volt mod, gaat je geheugen dan ook naar 3,6 volt? Omdat je de diodes hebt vermeden door die wiretrick?
[ Voor 6% gewijzigd door Mister I op 21-05-2004 20:28 ]
Jup. Je zet met die wire-trick gewoon het voltage dat je voeding op je 3.3V levert op je mem.Mister I schreef op 21 mei 2004 @ 20:27:
Jammer... (wat betreft de poging)
Als je je voeding gaat modden, ga je dan ook die wiretrick houden?
Als je bijvoorbeeld dan je voeding naar 3,6 volt mod, gaat je geheugen dan ook naar 3,6 volt? Omdat je de diodes hebt vermeden door die wiretrick?
Dan gaan we me voeding ff moddenSyzzer schreef op 21 mei 2004 @ 20:37:
[...]
Jup. Je zet met die wire-trick gewoon het voltage dat je voeding op je 3.3V levert op je mem.
Ik zal ze uiteraard proberen
de LM338T was helaas niet op voorraad hier, dus die heb ik niet kunnen proberen. Indien iemand er zeker van is dat dit het probleem op gaat lossen, laat ik hem bestellen
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 15:22 ]
Huh?
Zie toch echt Syngrow die de 1e post maakt
Niet gelezen sorry.
Maar om dit te gebruiken moet je dan de 5v kabel 1x doorknippen?
Deze technischie shit is beetje , onbegrijpelijk , voor mij dan
of zou je dit met een floppy connector ook kunnen doen.
[ Voor 54% gewijzigd door Timo op 22-05-2004 15:35 ]
Helaas zat er al maar 1tje inVerwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:21:
probeer je het nu met 1 of 2 mem latjes? als je het nu met 2 probeert, probeer dan is met 1. Doet die het dan wel naar behoren dan kan je ervan uit gaan dat de load van 2 latjes teveel werd voor de LM350
Ik ben nu al een paar dagen aan het benchen en omdat mijn A64 toch geen dual-channel ondersteunt heb ik niet eens de moeite genomen om er 2 modules in te stoppen.
Die LM350 wordt/werd wel redelijk heet, dus het zou kunnen dat ie toch te licht is.
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 15:37 ]
Hmm, dat is wel een idee jaVerwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:36:
ampere metertje tussen print en mem hangen?
Misschien doe ik dat morgen wel even, want vandaag moet er gebenched worden
(lees: het hele ding ligt er vanaf en de 3.3v lijn is gewoon doorgelust)
De LM350 schakeling staat dus parallel aan de voltageregulator op het moederbord.
kan het zijn dat je deze cirkel hebt?
- je verhoogt het voltage
- de regulator op het moederbord werkt tegen
-> amper/geen verandering.
hoe test je dit? ik heb geen veilig idee.
Misschien op een oud maar nog werkend bordje, de verbinding van Vmem -> modules helemaal weg halen, en dan de schakeling er voor in de plaats.
Nee, het zit een beetje anders in elkaar. Het geheugen wordt op dit moment rechtstreeks gevoed van de 3.3v lijn. Daarvoor is gewoon een draadje gesoldeerd van de ATX connector naar een elco.ANdrode schreef op 22 mei 2004 @ 18:15:
Volgens mij heb je op dit moment de volgende schakeling:
[afbeelding]
De LM350 schakeling staat dus parallel aan de voltageregulator op het moederbord.
kan het zijn dat je deze cirkel hebt?
- je verhoogt het voltage
- de regulator op het moederbord werkt tegen
-> amper/geen verandering.
hoe test je dit? ik heb geen veilig idee.
Misschien op een oud maar nog werkend bordje, de verbinding van Vmem -> modules helemaal weg halen, en dan de schakeling er voor in de plaats.
Nu is het idee van de constructie om de 3.3v lijn na te gaan bootsen vanaf de 5v d.m.v deze schakeling. Door dus met die LM350 het voltage te verhogen, krijg je dus een hogere vdimm. Dit werkt rechtstreeks van de voeding ook, en zou dus op deze manier ook moeten kunnen.
Nu heb je natuurlijk gelijk dat een ander voltage reguleer gedeelte tegen gaat werken. Maar het blijkt dus zo te zijn dat die uberhaupt al niet boven de 2.95v wil gaan. Ik heb namelijk de standaard vdimm mod er ook op zitten en daar is de maximale vdimm 2.95v. Gigabyte heeft namelijk een 2 paar diodes op het moederbord gemonteerd die er voor zorgen dat de vdimm minimaal 0.3v lager ligt als de 3.3v lijn van de voeding. Door die rechtstreekse mod zorg je er al voor dat deze voltage regulatoren gebypassed worden. Dus dat moet waarschijnlijk geen probleem opleveren.
En ik heb helaas niet de beschikking over een aantal oude moederborden die nog werken

Kan je niet ff wat potloodstrepen over die diodes zetten? Als ze alleen dienst doen om die spanning te droppen moet dat werken toch?Syngrow schreef op 22 mei 2004 @ 18:26:
[...]
Gigabyte heeft namelijk een 2 paar diodes op het moederbord gemonteerd die er voor zorgen dat de vdimm minimaal 0.3v lager ligt als de 3.3v lijn van de voeding. Door die rechtstreekse mod zorg je er al voor dat deze voltage regulatoren gebypassed worden. Dus dat moet waarschijnlijk geen probleem opleveren.
En ik heb helaas niet de beschikking over een aantal oude moederborden die nog werken
Hahahaha! We hebben het hier over VOEDING, waar stroom door loopt, niet over een signaaltje met een hoogohmige belasting! Zo'n potloodstreepje heeft een veel te hoge weerstand voor zo'n stroom...Harrie schreef op 02 juni 2004 @ 17:40:
[...]
Kan je niet ff wat potloodstrepen over die diodes zetten? Als ze alleen dienst doen om die spanning te droppen moet dat werken toch?
Maar nu ff ontopic:
Wat mij niet helemaal duidelijk is is hoe je deze regulator hebt aangesloten. Staat hij parallel aan de Vmem van het mobo? Of zitten daar nog die diodes tussen waar je het over hebt. Als die diodes er nog tussen zitten, zou dat niet uit mogen maken. Als het niet zo is, moet je zorgen dat het mem niet op een andere manier spanning krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 02-06-2004 18:32 ]
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Wat ik je wel kan vertellen is dat die grote elco op dat printje van die chinezen gemaakt is omdat de print ook geschikt is voor AC (staat er op
hoe je het volgens mij moet aansluiten is met een diode na de normale spanningsregelaar en na de sense, en daar je eigen voeding op zetten.
Ik moet alleen nog even onderdelen gaan halen, alleen merk ik dat m'n local electronicazaak een beetje aan de dure kant is
Het onderdeeltje wat ik wilde gaan halen (transistoretje) koste alleen al ruim 6e terwijl ie op circuitsonline in de begroting van sommige schema's voor 2,85 staat

Dus daar moet ik nog een goedkopere variant van zien te vinden. Ik hoop het deze week nog werkend te hebben, maar dat is niet zeker....
Owja, een potlood streepje over de diodes zetten gaat idd niet
De enigste manier die daarop gaat is er een draad overheen solderen. Maar dat wil ik juist niet aangezien mn vdimm dat standaard 3.3v is. Dit is opzich geen probleem, maar voor het reviewen van memmodules voor VYW is het wel handig om ze ook op stock (2.6v) te testen. Dat is dus niet mogelijk als je die diodes gaat overbruggen.
[ Voor 29% gewijzigd door Syngrow op 02-06-2004 18:53 ]
ik was toch eigenlijk wel benieuwd hoe het afgelopen wasSyngrow schreef op 02 juni 2004 @ 18:50:
Ik denk dat ik het hele ding een beetje moet gaan verzwaren. Ik heb een schema gevonden, dus dat is geen probleem meer.
Ik moet alleen nog even onderdelen gaan halen, alleen merk ik dat m'n local electronicazaak een beetje aan de dure kant is
Het onderdeeltje wat ik wilde gaan halen (transistoretje) koste alleen al ruim 6e terwijl ie op circuitsonline in de begroting van sommige schema's voor 2,85 staat
en welk schema je had gevonden
Dat ding moet aan de 12v hangen als voedingspannings, anders ga je onder load die 3.88v niet halen !!!
Er valt dan zo'n 2.5v over de LM317 en je raad het al, 5-2.5 = 2.5.
Test hem maar eens onder 1A of 3A load.
TheDocter liep tegen het zelfde probleem aan. Zonder load gaat alles goed (1.25v verlies), maar met 1A of 3A load kun je het vergeten
Ik zou trouwens het zeker voor het onzekere nemen mbt tot de belasting. Neem een 10A model om er zeker van te zijn dat hij genoeg stroom levert.
van 12v naar 3.8v transformeren is nogal wat mbt warmte. Om een huge koelplaat te vermijden, kun je een weerstand van 1ohm in serie zetten voor de nodige spanningsval als er veel stroom getrokken wordt.
Ik heb idd gehoort van The Docter dat het van de 12v af gevoed moet worden.Epsilon schreef op 05 juli 2004 @ 13:18:
Ik kan je 1 ding vast vertellen.
Dat ding moet aan de 12v hangen als voedingspannings, anders ga je onder load die 3.88v niet halen !!!
Er valt dan zo'n 2.5v over de LM317 en je raad het al, 5-2.5 = 2.5.
Test hem maar eens onder 1A of 3A load.
TheDocter liep tegen het zelfde probleem aan. Zonder load gaat alles goed (1.25v verlies), maar met 1A of 3A load kun je het vergeten.
Ik zou trouwens het zeker voor het onzekere nemen mbt tot de belasting. Neem een 10A model om er zeker van te zijn dat hij genoeg stroom levert.
van 12v naar 3.8v transformeren is nogal wat mbt warmte. Om een huge koelplaat te vermijden, kun je een weerstand van 1ohm in serie zetten voor de nodige spanningsval als er veel stroom getrokken wordt.
Ik heb hem nu klaar, geschikt voor ~8amp continue dmv een transistor. Ik zal hem binnenkort eens een keer aan m'n 12v lijn hangen. Testen op het mem is voorlopig niet mogelijk, m'n Gigabyte K8NNXP is dood en daar zou ie aangemoeten hebben.
Ik wou wel eens weten hoe het afgelopen is, want ik wil dit ook gaan proberen en toen zei YoupY dat het al geprobeerd was.
Ik heb gemeten toen de 3.3V lijn op de vdimm zat en ik meete toen een piek van 3.8A tijdens SiSandra Bandbreedte test.
Nou wil ik of de 12V lijn of 5V lijn gebruiken mist het lukt, ik zach dat die LM338 5A aan kan alleen is de uitgangs spanning niet zo super van die IC's
Datasheet: http://www.ortodoxism.ro/...emiconductor/DS009060.PDF op pagina 8 staan wel een paar goede schema's denk ik (de eerste op pagina 8 niet want die kan alleen 4V en hoger)
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ding gaf te onstabiele voltages dacht ikCyrus The Virus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:43:
Huge Kick
Ik wou wel eens weten hoe het afgelopen is, want ik wil dit ook gaan proberen en toen zei YoupY dat het al geprobeerd was.
...
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Werkte inderdaad niet, ding zakte enorm in onder load. Ik heb mijn verzwaard exemplaar nog steeds liggen alleen nooit meer getest. Ik heb nu een DDR Booster dus het zal er waarschijnlijk ook nooit meer van komen
spaar wat meer geld en wacht totdat hipro met zijn ddr maximizer komt
ja die maximizer is wel cool nadeel van DDR booster dat hij niet past op mijn mobo dan moet ik hem gaan modden.Jack schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:01:
idd, haal een ocz booster of
spaar wat meer geld en wacht totdat hipro met zijn ddr maximizer komt
Maar weet je nog hoe het kom dat hij onderload zakte ?? en heb je toevallig nog een schema ??
[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 16-01-2005 15:16 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
wel duur IC'tje 8 euro
[ Voor 40% gewijzigd door Cyrus The Virus op 16-01-2005 21:45 ]
heb er zelf al even naar gegoogled maar niks concreets kunnen vinden...
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=42220Mythrill schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:21:
hipro ddr maximazer? iemand een linkje klinkt intressant![]()
heb er zelf al even naar gegoogled maar niks concreets kunnen vinden...
als ik dat schema zo bekijk van de vorige pagina, geen terugkoppeling...ikman schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:42:
had je de spannig wel terug gekoppelt, net zo als in een normale voeding met sense wire?
Hoezo dan?
Alleen moeilijk verkrijgbaar denk ik
omdat die terug koppeling er voor zorgt dat de spanning ongeveer stabiel blijft.Jack schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:58:
[...]
als ik dat schema zo bekijk van de vorige pagina, geen terugkoppeling...
Hoezo dan?
bij veel load zakt de spanning in wat slecht is voor je spullen. de sense wire past de spanning aan aan de hand van de hoeveelheid load.
precies het omgekeerde doe je bij een voltmod op je voeding.
Texas Instruments PT6504
Vin: 4.8-6v
Vout: 2.5-4.3v
Iout: 8A max
PT6504
Texas Instruments PT6715
Vin: 4.5-5.5v
Vout: 2.75-3.75v
Iout: 13A max
PT6715
Texas Instruments PT6701
Vout: 1.3-3.5v
PT6701
De laatste is sample-baar
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
mooie IC's vooral PT6504 maar die is nergens te verkrijgen (en vooral als consument) en die laaste is niet echt bruikbaarPASware schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:24:
Nog 3 mogelijkheden:
Texas Instruments PT6504
Vin: 4.8-6v
Vout: 2.5-4.3v
Iout: 8A max
PT6504
Texas Instruments PT6715
Vout: 2.75-3.75v
PT6715
Texas Instruments PT6701
Vout: 1.3-3.5v
PT6701
De laatste is sample-baar
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Yep me to, morgen even naar de electro boer voor een LMS1585 (ik hoop dat ze hem hebben)Astennu schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:20:
Hele mooie poging moet ik zeggen. Khoop dat het gaat lukken
Ik denk toch dat ik voor die LM338T ga.
Syngrow dat plaatje van die print op de eerste pagina hoe heb je die gevonden want ik kan die taal niet lezen (welke het ook mag zijn) want is dat die mod of is het gewoon een of anders ding ?
[ Voor 55% gewijzigd door Cyrus The Virus op 18-01-2005 16:59 ]
Stond ergens op xtremesystems een link naar de vmods voor een plank waar die 3.3v = vdimm mod ook op werkte. In die link stond dat plaatje. Jappanners heCyrus The Virus schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:09:
Net even naar de electronica boer geweest maar ze hadden niks alleen de LM338 maar die was 8 a 9 euro
Ik denk toch dat ik voor die LM338T ga.
Syngrow dat plaatje van die print op de eerste pagina hoe heb je die gevonden want ik kan die taal niet lezen (welke het ook mag zijn) want is dat die mod of is het gewoon een of anders ding ?
Is waarschijnlijk een soortgelijke mod (daar kwam mijn idee ook vandaan)
over die LM338T, je kunt het proberen maar pas op er gaat een hoop geld in zo'n mod zitten
Ik denk dat ik er in totaal wel een euro of 20 in gepompt heb. Iedere keer onderdelen vervangen en het is nooit iets nuttigs uit gekomen. In mijn ogen blijft een booster of een maximizer toch de oplossing ipv een zelfbouw ding...
Daar heb je gelijk in maar ik heb en hoop spullen zelf en het is toch leuker om zelf te maken (DDR booster past bij mij niet) en als het lukt goedkoperSyngrow schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:52:
[...]
Stond ergens op xtremesystems een link naar de vmods voor een plank waar die 3.3v = vdimm mod ook op werkte. In die link stond dat plaatje. Jappanners he
Is waarschijnlijk een soortgelijke mod (daar kwam mijn idee ook vandaan)
over die LM338T, je kunt het proberen maar pas op er gaat een hoop geld in zo'n mod zitten
Ik denk dat ik er in totaal wel een euro of 20 in gepompt heb. Iedere keer onderdelen vervangen en het is nooit iets nuttigs uit gekomen. In mijn ogen blijft een booster of een maximizer toch de oplossing ipv een zelfbouw ding...
LT1581 - 10A, Very Low Dropout Regulator het perfect IC met sense wire (zelfde iedee als bij een PSU)
[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 18-01-2005 20:41 ]
bedoelje wat de tekens betekenen.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:09:
R is weerstand in ohm of kilo ohm
C is condensator in micro farad
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/97 hier staat hij ook.
haha je hoeft mij niet uit te leggen wat R en C is ben al 5 jaar met electronica bezig, ik bedoelde die foto van dat MSI bord + modikman schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:22:
[...]
bedoelje wat de tekens betekenen.
R is weerstand in ohm of kilo ohm
C is condensator in micro farad
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/97 hier staat hij ook.
ik snapde al niet waarom je het vroegCyrus The Virus schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:06:
[...]
haha je hoeft mij niet uit te leggen wat R en C is ben al 5 jaar met electronica bezig, ik bedoelde die foto van dat MSI bord + mod
haha
Ik heb een paar ICtje gesampeld en dan kijk ik wel welke het beste is