[2k3] opstartprobleem - checking license 0x80070002

Pagina: 1
Acties:

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10
Windows Product Activation

--------------------------------------------------------------------------------

A problem is preventing Windows from accurately checking the license for this computer.
Error code: 0x80070002

Deze melding krijg ik na het inloggen op de server. Als ik dan op ok klik dan moet ik weer opnieuw inloggen, vicieuse cirkel.

Alles wat ik hierover kan vinden op google of bij microsoft dat gaat over XP en de oplossingen hiervoor in het register kunnnen niet toegepast worden op het register van 2003 (deze entry's bestaan niet namelijk)

HELP

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je contact opgenomen met Microsoft hierover? Heb je dit gezien?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Loewe
Spider.007 schreef op 21 mei 2004 @ 20:08:
Heb je contact opgenomen met Microsoft hierover? Heb je dit gezien?
Nee, ik heb geen contact met microsoft opgenomen aangezien het een 120 dagen evaluatie versie is van m'n technet abonnement. En dat artikel heb ik inderdaad gelezen en die register sleutels ontbereken in 2003.

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Cryptography\Providers
HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Cryptography\Providers

Deze komen niet in 2003 voor.

en de sleutels in het 2e deel van het kb artikel:

HKLM\Software\Microsoft\Cryptography\Defaults\Provider

mist het image path en driveletter hierin. Ik kan ook niets vinden wat hierop lijkt.

Ik gebruik deze evaluatie versie om een situatie bij een klant van het bedrijf waar ik voor ga werken na te bootsen, zodat ik hier mee kan testen. Dit betreft geen illegale versie of illegaal gebruik hier van.

Ik zie nu dat ik vergeten ben om mijn topic met [2003] te laten beginnen. Sorry

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb de titel even aangepast; ik zie nu ook dat in het artikel staat dat het alleen voor Xp werkt....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 21:54
Toevallig een illegale versie van Win 2K3 en Windows Update gedraaid? :?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Billie schreef op 22 mei 2004 @ 11:27:
Toevallig een illegale versie van Win 2K3 en Windows Update gedraaid? :?
er staat toch in z'n tweede post dat het een 120-dagen evaluatie-versie is :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Loewe schreef op 21 mei 2004 @ 20:03:
Alles wat ik hierover kan vinden op google of bij microsoft dat gaat over XP en de oplossingen hiervoor in het register kunnnen niet toegepast worden op het register van 2003 (deze entry's bestaan niet namelijk)
Was deze server al op een bepaalde manier geocnfigureerd - of gebeurde dit meteen na installatie?

Ik zou namelijk gokken op een ergens verkeerd gegane installatie van een niet compatible progarmma oid - en als dat zo is, zou je aan de hand van een manuele system restore (zie http://support.microsoft.com/?kbid=307545) misschien dit kunnen proberen terug te draaien :)

• Loewe
elevator schreef op 22 mei 2004 @ 12:09:
[...]

Was deze server al op een bepaalde manier geocnfigureerd - of gebeurde dit meteen na installatie?

Ik zou namelijk gokken op een ergens verkeerd gegane installatie van een niet compatible progarmma oid - en als dat zo is, zou je aan de hand van een manuele system restore (zie http://support.microsoft.com/?kbid=307545) misschien dit kunnen proberen terug te draaien :)
Dit zal ik zo even proberen. Ik ws bezig met de installatie van exchange 2003 ik had net de forest en domainprep gedaan en wilde net met de installatie gaan beginnen, maar exchange vereiste IIS en ASP server dus toen ben ik die eerts gaan installeren en na deze standaard windows components ging het fout (na de reboot hiervan)
Pagina: 1