Toon posts:

De Benq of de Fujitsu/siemens

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe tft monitor 17 inch. Op de pricewatch ben ik verschillende monitoren tegen gekomen namelijk de Fujitsu/Siemens Scenicview B17-1 25 ms voor maar 300 euro en de benq FP767 12ms voor 420 euro. Beide hebben D-sub aansluiting, alleen is het verschil tussen 12 en 25 ms wel die 120 euro waard? En is het niet verstandiger om dat te gaan kijken naar eentje met DVI aansluiting. Of zie je hier het verschil ook bijna niet ..........

De tft moet samen gaan werken met een ATI 9800 SE AIW. Ik heb gegoogled en gezocht op gathering maar heb niks kunnen vinden dus vandaar vraag ik het in een nieuw discussie begin. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met mij keuze, alvast bedankt.

Drogekloot _/-\o_

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Als je veel gamed is de 12ms benq aan te raden, 25ms is vaak erg op het randje van gamen zonder ghosting.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel o.a. om te gamen, zit er dan zoveel verschil tussen? En is het dan ook niet verstandig om te kijken naar eentje met digitale aansluiting (dvi)?

• Icey
Dvi is in mijn mening meer voor erg grote resos, ik zelf heb niet heel veel verschil kunnen bekenen. Dvi is ietsjes scherper volgens sommigen, andere zien het verschil niet.

Kijk anders hier eens:
[rml][ Ervaringen] BenQ FP767 12ms[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de discussie gelezen, maar niet veel wijzer geworden of dvi in combinatie met een 9800 iets uitmaakt. Natuurlijk de een valt dit eerder op dan de andere. Daarom is mij vraag heeft iemand toevallig duidelijk verschil gezien tussen de benq en eentje met dvi in combinatie met een 9800 se of pro?

• Icey
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 20:17:
Ik heb de discussie gelezen, maar niet veel wijzer geworden of dvi in combinatie met een 9800 iets uitmaakt. Natuurlijk de een valt dit eerder op dan de andere. Daarom is mij vraag heeft iemand toevallig duidelijk verschil gezien tussen de benq en eentje met dvi in combinatie met een 9800 se of pro?
Dvi = digitaal, dus of het een matrox g500 of een 9800pro is maakt niet uit.

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Er zijn ongeveer 155 resultaten, verdeeld over 4 pagina's.
Er is gezocht op: voordelen dvi

Verwijderd

Topicstarter
Wat DVI is mij inmiddels al duidelijk. Voor 420 euro heb je ook een acer 1721 met dvi aansluiting. Dit is wel een 25 ms, tegenover de Benq 767 12 ms. Daarom zou ik willen vragen heeft iemand zelfde twijfel gehad tussen deze beide monitoren en waarom hij juist voor dvi heeft gekozen en niet voor het verschil in responstijd. Ik ben wel een gamer, alleen heb ik meer aan dvi of betere responstijd. Al heb ik verschillende discussie gelezen (thanks Icey) de verhouding tussen de verschillen tussen respons tijd en dvi of d-sub is mij niet duidelijk. Hopelijk heeft iemand hier toch wat meer duidelijkheid over.

Drogekloot _/-\o_

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan je anders niet naar een winkel toe gaan, en vragen of ze verschillende monitors willen laten zien met en zonder DVI... dan kan je het zelf wel zien of het jou opvalt/bevalt... vaak staan er al monitors opgesteld, zoald bij de Mycom...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik morgen ook doen, alleen ben nu bezig de juiste informatie bij elkaar te zoeken. Een verkoper is niet altijd subjectief.

Heeft iemand de Benq 783 12 ms
of de Samsung 172X 12 ms

en heeft die toevallig verschil gezien tussen de Benq 767 12 ms.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 22:16 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
de schermen van samsung hebben wel :P _/-\o_ :9~ kleuren, die van de BenQ vind ik wel n beetje tegenvallen kwa kleurechtheid... maar ze gamen allebei lekker, mits je op 1280x1024 speelt...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Opzoek naar nog meer info kwam ik de acer 1712 ook tegen. Deze heeft een responsetijd van 16 ms en ook een dvi aansluiting en dit maar voor 375 euro. Heeft iemand ervaring met deze tft zal dit niet een ontzettende miskoop zijn. Big Guy bedankt voor je reactie, de benq valt af ik vindt em te lelijk (mislukte voet) en voor zelfde geld heb je de samsung die er stukken beter uitziet en beter beeld geeft volgend jou.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Neem een benq.

Bij die schermen heb ik nog nooit een dode pixel gezien, strak beeld.

Bij de fujitsu siemsens heb ik er echt teveel gezien :/

Bovendien is beeld minder dan de benq..

Tweakers Discord

Verwijderd

Ik heb zelf de Acer Al1721ms, en heb deze aangesloten op een Radeon9800SE AIW via DVI. Ghosting heb ik hier nog niets van gezien, en het is ook en prachtig design.
De responstijd bedraagt 16ms. Best snel dus.
Pricewatch linkje

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, maar de benq blijft lelijk maar eens kijken naar een andere benq is die prijs klasse met zelfde specificaties. Trouwens op de acer site staat dat de 1721 ms 16 ms heeft en dan kijk je weer bij leveranciers en dan is het ineens 23 ms? Hoe kan dat?

Zijn er misschien meer monitoren die aan volgende eisen voldoen:
-DVI
-16 ms of minder
-17 inch
- maximaal 500 euro

Iemand ervaringen? Misschien iemand een review of een vergelijking?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okeej het is wel een 16 ms alleen ik las net in dat 16 ms zelfs slechter zijn voor gaming dan een 25 ms. De 16 ms panelen schijnen een 18-bits substraat te hebben. Flashing-effecten bijvoorbeeld bestaan simpelweg niet in 20ms/25ms schermen, omdat daar geen dithering in plaatsvindt. Zelfs de samsung 172 x schijnt die 12 ms op deze 18 bits substraat te zijn gebaseerd. Was er net uit
dat het een 172 X zou worden! Welke tft naast de lelijk benq heeft ook 12 ms. En zijn die dan ook niet gebaseerd op 16 ms? :O

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:15
Ik heb hier zelf een Benq FP731 staan (17", aangesloten op D-Sub) Ik speel best vaak zware spellen zoals Medal of Honor en Farcry, en ik heb nog nooit last gehad van ghosting.
Ook me beeld is zeer scherp, ik zou niet weten wat DVI hieraan zou kunnen verbeteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in verschillende discussie gelezen dat iemand van d-sub naar dvi is gegaan en daardoor de ghosting ineens weg was. Lijkt mij ook logisch, een digitaal signaal is beter dan analoog. Kwaliteit verlies als je van digitaal naar analoog gaat er dan weer naar digitaal. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar een tft met dvi en 12 ms (dan wel met de 24 bits panel). Alleen ben er niet overeens welke monitor dit werkelijk kan waar maken. Wie weet :O of er een merk is die een monitor heeft die 12 ms responstijd heeft en dvi ingang.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de samsung geworden dvi en 12 ms. Natuurlijk dit met pixelgarantie. Als het meezit wordt hij dinsdag geleverd. :O
Pagina: 1