Toon posts:

Wifi zonder routers maar PCI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pda met wifi,
en een normale desktop pc met internet via chello kabelmodem.

Ik wil GEEN wifi router kopen, maar gewoon een goedkoop pci wifi kaartje.
Zodat ik met mijn pda gewoon kan internetten via mijn pc.

Is dit moeilijk te realiseren??
Want ik belde net mycom op, en zei zeggen dat dit ernstig moeilijk in te stellen is..
wat zijn jullie ervaringen hierin?? is het moeilijk? of valt het mee??..

Ik heb win 2000, dus geen xp met 1000 wizzards.

graag advies, als het makkelijk te doen is, dan ga ik zo nog een kaartje halen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
vreselijk makkelijk in te stellen, gewoon adhoc aanmaken met je pda en klaar.

Verwijderd

Je hoeft niet zo te schreeuwen, we kunnen het in normale letters ook begrijpen.

Dit kan zeker en wordt 'ad-hoc mode' genoemd. Of het moeilijk in te stellen is hangt af van je PDA. Wij kunnen niet ruiken hoe jouw PDA ingesteld kan worden. Als jij daar in de configuratie in kan stellen dat je via ad-hoc verbinding kan maken is er niets aan de hand.

En waarom haal je niet gewoon zo'n kaartje bij MyCom? Dan kun je het proberen en binnen 8 dagen terugbrengen als het niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 21 mei 2004 @ 19:38:
vreselijk makkelijk in te stellen, gewoon adhoc aanmaken met je pda en klaar.
haha.. vreselijk makkelijk ... :o
Maaruhmm tis dus niet moeilijk??... mycom vertelde mij dat ik op mijn pc van alles moet configureren enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 19:39:
Je hoeft niet zo te schreeuwen, we kunnen het in normale letters ook begrijpen.

Dit kan zeker en wordt 'ad-hoc mode' genoemd. Of het moeilijk in te stellen is hangt af van je PDA. Wij kunnen niet ruiken hoe jouw PDA ingesteld kan worden. Als jij daar in de configuratie in kan stellen dat je via ad-hoc verbinding kan maken is er niets aan de hand.

En waarom haal je niet gewoon zo'n kaartje bij MyCom? Dan kun je het proberen en binnen 8 dagen terugbrengen als het niet werkt.
sorry..haha
ik koop wel zo'n kaartje van sitecom voor 49 euro.. tis het proberen waard denk ik

• Icey
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 19:40:
[...]

haha.. vreselijk makkelijk ... :o
Maaruhmm tis dus niet moeilijk??... mycom vertelde mij dat ik op mijn pc van alles moet configureren enzo.
Ja je moet van alles instellen, zelf ipadressen instellen omdat je waarschijnlijk geen dhcp heb draaien, internet delen inschakelen, zelfde ssid, zelfde channel (gaat vaak vanzelf), daarnaast is wat beveiliging (macadres filtering, wep etc) ook wel makkelijk.

Het is voor mij 2 minuten werk, en het is afhankelijk van hoeveel moeite jij wilt doen of het jou lukt. Daarmee bedoel ik niet je vraag neerdumpen, maar meer de manual lezen, faq en in de handleiding van je pda kijken.

*Kuch* sitecom/sweex etc kaartjes zijn niet echt aan te raden als je goed bereik wilt hebben, tevens, waarschijnlijk heb je voldoende aan de 11mbit 'b' kaartjes, ipv de duurdere 54mbit 'g' varianten.

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 21-05-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er niets van.. ik ga er nu even 1 kopen.. zie ut vanzelf wel haha

• Icey
Tja, als je het niet wilt snappen ben ik bang dat je idee onuitvoerbaar is voor jou, klinkt lullig, maar je moet het wel willen snappen. Default out of the box zal het in ieder geval niet draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 21 mei 2004 @ 19:47:
Tja, als je het niet wilt snappen ben ik bang dat je idee onuitvoerbaar is voor jou, klinkt lullig, maar je moet het wel willen snappen. Default out of the box zal het in ieder geval niet draaien.
ik bedoel ermee ik ga er wel wat mee klote.. dus moet wel lukken hoop ik
alleen de termen die je zo gebruikt snap ik niets van..
ben icter in opleiding dus hoop dat ut lukt haha

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dylan18 ; gelieve de edit knop te gebruiken als je nog iets wilt toevoegen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1