Toon posts:

[xp]format lukt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik via mijn computer"" mn harde schijf (c:) wil formatteren krijg ik een foutmelding:

de schijf kan niet worden geformatteerd, sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruiken af of controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatteren.

zelfs al sluit ik alle lopende programma's e.d. af lukt het niet...

is er een oplossing voor of een andere manier om te formatteren? want ik had net xp opnieuw geinstaleerd maar veel van de programma's e.d. staan er nog steeds in en ik wil m gewoon compleet leeg hebben.. (en nee ik had niet een update van xp uitgevoerd.)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op welke schijf staat Windows ? ;)

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-08 20:06
Doe het via een opstartdiskette (www.bootdisk.com) met de tool 'fdisk'. Ook via de setup van WinXP zelf -als je boot vanaf de cd-rom- kan je de harde schijf wissen.

En wat bedoel je met
maar veel van de programma's e.d. staan er nog steeds in en ik wil m gewoon compleet leeg hebben
Welke programma's?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

staat windows op die schijf? dan gaat het niet lukken vanuit windows.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
c dus

Verwijderd

Topicstarter
powerflux schreef op 21 mei 2004 @ 19:29:
staat windows op die schijf? dan gaat het niet lukken vanuit windows.
dat zal het probleem zijn.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

maak met xp een boot disk
download http://www.ranish.com/part partition manager en kopieer part244.exe en cwsdpmi naar je flop en start daarmee de compie op gebruik part om je hd te vernaggelen
kom je er niet uit gebruik dan de search van dit forum alsnog

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

nofi maar dit wel een hele basic vraag waarop je met de search heel snel een antwoord gevonden hebt.
Je C: schijf formatteren terwijl je in windows zit, is als een wiel proberen verwisselen van de auto waarin je zelf rondcruist.......

dat gaat niet werken dus....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 21 mei 2004 @ 19:31:
nofi maar dit wel een hele basic vraag waarop je met de search heel snel een antwoord gevonden hebt.
Je C: schijf formatteren terwijl je in windows zit, is als een wiel proberen verwisselen van de auto waarin je zelf rondcruist.......

maar niet iedereen heeft er verstand van he, ik vind het al knap van mezelf dat ik m heel hou...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 21 mei 2004 @ 19:31:

offtopic:
en toch heb ik ooit een stelletje gekken gezien die het deden :)
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 19:32:
[...]

maar niet iedereen heeft er verstand van he, ik vind het al knap van mezelf dat ik m heel hou...
ja, dit is gathering of tweakers, niet voor beginnelingen dus. kijk dan op www.beginnersweb.nl

[ Voor 25% gewijzigd door Mr.Nobody op 21-05-2004 19:35 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

als je aleen xp er opnieuw op wilt hebben, zet je in je bios je "first boot device" op CD-rom en je stopt je xp-installatierommetje erin. C: even formateren en opnieuw installeren op die partitie.
Zo ben je wel alle shit op C: kwijt trouwens, maar dat was je sowieso met een format.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-08 13:15
In de bios je first boot op CD-Rom zetten.
Dan booten met je XP CD-Rom.
Dan kun je tijdens de setup je schijf partitioneren/formateren, en daarna gelijk xp installen.

That's it.

Als je in windows zit kun je alleen secundaire partities formateren. (Mits daarop geen bestanden op in gebruik zijn, zoals een wisselbestand of iets dergelijks.)

oisd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 21 mei 2004 @ 19:34:
[...]

offtopic:
en toch heb ik ooit een stelletje gekken gezien die het deden :)

[...]

ja, dit is gathering of tweakers, niet voor beginnelingen dus. kijk dan op www.beginnersweb.nl
kijk daar heb ik nou wat aan :) maar toch heb ik genoeg info gehad..,thnx

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Mooi. Dan kan 'ie nu dicht. Heeft verder ook helemaal niks met PMG te maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.