Hoe kan ik mijn huidige TV-zenders (analoog door hele huis op 3 TV's op coax) mixen met Digitenne op dezelfde draad? Er zit wel een coax-uitgang op de decoder maar ik wil op alle TV's kunnen zappen tussen alle (analoge) zenders of 'het' Digitenne kanaal (die frequentie). Ik wil dus beide abonnementen betalen maar tegelijk op 1 draad (1 Digitennekanaal dat altijd op 1 zender staat en op elke TV de variabele analoge kanalen). Kan dit? Hoe? Hoe duur?
Verwijderd
Nou, onmogelijk: Je kunt bijvoorbeeld het signaal op een videorecorder binnen laten komen, het videokanaal heeft dan de zender van digitenne, enige probleem is én blijft: je kijkt met zijn alleen naar dezelfde zender, maar het gaat, in mijn ogen wél.
Maar de TS wil het over 1 kabel laten lopen, dus gewoon als een frequentie waar hij de tv op kan programmeren toch? dit lijkt me moeilijk maar een extra kabel trekken en die splitten kan natuurlijk wel als je die op een 2e tuner laat binnenkomen, zoals de vcr
Zoals ik al zei; ik wil op elke TV kunnen zappen tussen ALLE normale kanalen (analoog) alsook het digitenne kanaal (welke dus op alle TV's hetzelfde zal laten zien uiteraard, want er is maar 1 decoder/tuner). Kan dit op 1 draad zoals we nu hebben met canal+ (gaat VCR in en mengt zich met analoge TV)? Het betalen van kabelabo en Digitenne-abo tegelijk is geen probleem.
Als je het op dezelfde manier aansluit zoals je nu met Canal+ hebt gedaan, is het geen probleem.
Ik hoop alleen wel voor je dat je nog een extra ingang op je VCR hebt.
zijn er eigenlijk receivers met een ingang?? het lijkt mij niet, want mensen nemen toch meestal digitenne omdat ze juist geen kabel hebben...delict schreef op 21 mei 2004 @ 22:06:
Als je het op dezelfde manier aansluit zoals je nu met Canal+ hebt gedaan, is het geen probleem.
of bedoel je de scart, maar dan is het geen oplossing voor de ts, als je 3 tv's hebt
[ Voor 10% gewijzigd door Symsonic op 21-05-2004 22:13 ]
Huh.Symsonic schreef op 21 mei 2004 @ 22:12:
[...]
zijn er eigenlijk receivers met een ingang?? het lijkt mij niet, want mensen nemen toch meestal digitenne omdat ze juist geen kabel hebben...
of bedoel je de scart, maar dan is het geen oplossing voor de ts, als je 3 tv's hebt
Ik heb het over de aansluitingen op de VideoCassetteRecorder.
Op de meeste video's is 1 van beide scart-aansluitingen tevens een ingang.
Er zou dan dus een scart-splitter tussen kunnen waar de Canal+ decoder en de Digitenne ontvanger allebei op aangesloten worden.
Volgens mij moet je hier eens kijken: Conrad
en dan zoeken naar 'avm'
Dan vind je 2 apparaten dat het signaal van jouw digitenne reciever bij het signaal van je huis installatie op kunnen moduleren. De duurdere uitvoering kan dit met stereo geluid. Je krijgt er dus gewoon een kanaal bij.
success
en dan zoeken naar 'avm'
Dan vind je 2 apparaten dat het signaal van jouw digitenne reciever bij het signaal van je huis installatie op kunnen moduleren. De duurdere uitvoering kan dit met stereo geluid. Je krijgt er dus gewoon een kanaal bij.
success
WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23
Wat je wil kan wel maar je moet dan per Digitenne kanaal dat je wilt moduleren (door de coax sturen) een aparte Digitenne receiver nodig. Sommige receivers zullen een RF-out hebben waarbij je het kanaal kan kiezen. In dat geval hoeft het niet via de videorecorder of aparte modulator. Ook zijn er apparaten in de handel die dit in 1 keer mixen.
Maar ik vermoed dat dit voor jou sowieso geen oplossing is, het is namelijk ERG kostbaar. Je kunt dan beter bij elke TV een Digitenne ontvanger zetten, tenzij je 100 TV's hebt.
Maar ik vermoed dat dit voor jou sowieso geen oplossing is, het is namelijk ERG kostbaar. Je kunt dan beter bij elke TV een Digitenne ontvanger zetten, tenzij je 100 TV's hebt.
Het is opgelost. Het was gewoon hetzelfde trucje als bij Canal+ namelijk Digitenne-decoder met SCART de VCR in en ook de coax, en dan gaan deze beiden op de coax. Dat wilde ik ook. De VCR moduleert dus zijn input (de SCART van Digitenne nu) bij de coax-zenders op de output-kabel. Thanks allen.
Pagina: 1