Windows XP blijft vast zitten

Pagina: 1
Acties:

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Hallo,

Ik heb regelmatig dat mn pc een minuutje vast zit ofzo.. Daarna doet ie het weer en voert alle operaties die ik in de periode dat ie vast zit alsnog uit..

Ik heb AMD Athlon XP 2700+
Windows XP Pro SP1
512 MB geheugen (Deze draait op 266 omdat mn moederbord het geheugen op 333 MHz niet aankan)

Had hier eerder nog geen problemen mee, maar de laatste tijd ineens wel.. heb niets geinstalleerd ofzow..

iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Dat je geheugen op 133 Mhz loopt ipv 166 Mhz maakt niets uit, het is alleen maar sneller.
Je hebt een XP2700+, die draait op een 133Mhz FSB. Je geheugen loopt dus mooi synchroon, wat sneller is.

Heb je al op virussen/spyware gescand?

Leave only footprints, take only memories

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Mafkeez schreef op 21 mei 2004 @ 19:17:
Dat je geheugen op 133 Mhz loopt ipv 166 Mhz maakt niets uit, het is alleen maar sneller.
Je hebt een XP2700+, die draait op een 133Mhz FSB. Je geheugen loopt dus mooi synchroon, wat sneller is.

Heb je al op virussen/spyware gescand?
Sorry, slordig van mij, hij draait niet op 133 Mhz maar op 100..

verder heb ik virussen en spyware gecontroleerd.. niets gevonden

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je het probleem ook in de veilige modus?

Zo nee zet eens alles uit bij msconfig of gebruik HijackThis om ongewilde dingen weg te halen.

Verwijderd

De 2700+ draait, zoals alles sneller of gelijk aan 2600+ (minus mobile en prototypes) op 333. En welk moederbord heb je? Serieus, dit is net zoiets als een garage opbellen en melden:

"m'n auto doet het niet, hij zegt wel vroem, maar rijdt niet".

Verwijderd

Dat je je CPU onderklocked wil niet zeggen dat windows perse steeds gaat hangen, dat lijkt mij meer een windows-aangelegenheid.

Controleer eens je eventlog (start --> settings/instellingen --> control panel/instellingen --> administrative tools/ ? (systeembeheer?) --> eventlog.
Pagina: 1