Gigabyte K8VT800 boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Ik heb hier voor me een Gigabyte GA-K8VT800 mobo met AMD Athlon XP 64 3200+ staan die sinds gisteren vertikt om succesvol te booten. Wat er gebeurt verschilt per keer: het vaakst gaan alle fans etc wel draaien, gaat het RAM ledje aan, en doet verder niks het, soms boot 'ie wel maar hangt hij na het checken van het geugen, en soms doet hij ook helemaal niks als ik 'm aanzet.

Aan de het FAQ, heb ik het systeem eerst helemaal gestript van 10 schijven/kaarten/etc, behalve de videokaart (een andere videokaart geeft dezelfde problemen), en dat hielp ook niet. Een andere voeding (460W enermax, dus moet genoeg zijn) maakt ook geen verschil. We hebben het BIOS minstens 5x gecleared met jumpers/batterijtje/etc. Zo ongeveer het enige wat we niet hebben kunnen testen is de CPU in een ander bordje/andere CPU op hetzelfde bordje, simpelweg omdat dit de enige Athlon64 in de omgeving is op dit moment.

Ik zit redelijk vast, maar heb wel een vermoeden dat het de CPU of het mobo is. Het is alleen prijzig om nu beiden te vervangen als er maar 1 de boosdoener is. Heeft iemand ideeen over welke van de 2 het kan zijn? Of is dat echt niet af te leiden?

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je beter terug gaan naar de winkel als er nog garantie op zit.

--> RMA :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
neem aan dat het allemaal uit dezelfde winkel komt :? Dan ga je gewoon met beiden terug en zeg je dat de combinatie niet werkt, welke van de 2 het dan is is natuurlijk hun probleem, anders koop je ze beiden ergens anders :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28

Arno

PF5A

Het komt idd uit dezelfde winkel, maar de vraag is of ze daar wel zo 1-2-3 kunnen testen :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Arno schreef op 21 mei 2004 @ 19:16:
Het komt idd uit dezelfde winkel, maar de vraag is of ze daar wel zo 1-2-3 kunnen testen :?
Zo moeilijk is dat niet he, neem ander bord uit kast, prop cpu erin, boot ok, geef bord mee aan klant.

Boot niet ok neem andere cpu. Voila 10 min werk en klant weer blij.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Tomsworld schreef op 21 mei 2004 @ 23:43:
[...]

Zo moeilijk is dat niet he, neem ander bord uit kast, prop cpu erin, boot ok, geef bord mee aan klant.

Boot niet ok neem andere cpu. Voila 10 min werk en klant weer blij.
Als 't op voorraad ligt is 't idd zo gedaan, maar bij de wat zeldzamere hardware kan dat wel 's problemen oplevern heb ik 't idee. Dacht dat dit mobo zo ook niet op voorraad was dus........

If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28

Arno

PF5A

Intussen hebben we een andere bak kunnen bemachtigen waar we op kunnen testen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik heb cpu's omgewisseld tussen twee identieke machines met nieuwe koelpasta en het werkt nu allemaal weer goed :)

Waarschijnlijk was het dus de thermische beveiliging of een verkeerd geschoven CPU (kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar wie weet ;)) oid wat de problemen veroorzaakte.

Pagina: 1