[koeling--->cpu problemen]Meer CPU gebruik na SP97 instal?

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb zonet een SP 97 geinstalleerd en als ik on-lien ga is heel men spel traag,en in seriuze schokken en ook in windows blijft hij soms heel hoge CPU-verbruik pieke trekken onder Ctrl+alt+del en dan presaties. Ik hebe r NIET teveelThermal compound op gedaan en ook de temperaturen zijn niet in fout omdat deze 35° bedragen.

Is dit normaal? men Bios resetten lukt ook niet(heb ik gedaan voor de boot met de SP 97)

Danke

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

Exigence

dnkroz

Heb je al gecheckt of je core nog wel helemaal heel is?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Als je er om te beginnen je systeem specs erbij zet dan kunnen we misschien nog wat zinnigs uitbrengen :/

Bij een AMD moet je idd uitkijken met installeren, kans is groot dat je de core hebt beschadigt tijdens het plaatsen van de sink, zeker bij zo'n zware jongen.
En is er niet toevallig wat (geleidende?) koelpasta op de rest van je CPU gekomen?

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 21 mei 2004 @ 21:29:
Als je er om te beginnen je systeem specs erbij zet dan kunnen we misschien nog wat zinnigs uitbrengen :/

Bij een AMD moet je idd uitkijken met installeren, kans is groot dat je de core hebt beschadigt tijdens het plaatsen van de sink, zeker bij zo'n zware jongen.
En is er niet toevallig wat (geleidende?) koelpasta op de rest van je CPU gekomen?
dit is een goed idee... en dat dign is idnerdaad zwaar, ik heb hem zelf ook... goed vast gemaakt hoop ik?

Verwijderd

Welke CPU heb je en hoeveel cache geeft ie nu aan? Heb hier ook eens een Barton gehad, die niet vooruit te branden was. Bleek maar 128kb cache te werken.

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb een van de eerste BARTON 2500+ cores(dus overclockable voluit :) )
Maar ik heb goed gezien of er geen koelprut aan iets anders hing en ik heb de koelpasta van thermalright zelf gebruikt

Nu na een restart(koude,heeft eerst een nachtje gestaan) doet hij het niet meer(onder full load gaan)

En men CPU temps zijn met asusprobe gemeten,IDLE=35°C(Socket temperatuur)

Mens etup is:
AMD 2500+barton
Asus A7n8X-X
512MB DDR3200 Apacer
Hercules ATI 9200 non-SE

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Dan zou ik maar eens gauw gaan kijken wat er van je core over is.. Kans is groot dat een hoekje van de core is afgebroken/beschadigt is!

Geeft je mobo toevallig nog een geluidsignaal? Sommige mobo's doen dat als er geen CPU installed is (of als er een in zit en overleden is :z)

Use the Search Luke...

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik zie dat je 2 topic's hebt gemaakt een over de temp en een over dit probleem.

Probeer voortaan alles in een topic te houden aangezien het allemaal over je cooler gaat. Had in dit geval makkelijk gekunt.

K ben eens gaan kijken naar je topic history en het zijn bijna allemaal topic's waar je met search ook een andwoord op had kunnen vinden. Volgens mij had je je andwoord van dit topic ook uit de FAQ kunnen halen.

Als je problemen hebt na het installeeren moet je altijd eerst naar je cpu gaan kijken of die in orde is. Dus goede temps zo ja kijken of je geen beschadiging hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Astennu op 23-05-2004 09:02 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb zelf de SP94 voor de P4. Eerst AS Ceramique erop gedaan, en later es geprobeerd wat het standaard thermalright voor temperaturen zou opleveren. De thermalright was gemiddeld 2graden warmer stressed (prime95). Dus als je nog ongeveer 2 graden van je temp af wil halen, gebruik dan wat AS! ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
BvK P4 schreef op 23 mei 2004 @ 12:04:
Heb zelf de SP94 voor de P4. Eerst AS Ceramique erop gedaan, en later es geprobeerd wat het standaard thermalright voor temperaturen zou opleveren. De thermalright was gemiddeld 2graden warmer stressed (prime95). Dus als je nog ongeveer 2 graden van je temp af wil halen, gebruik dan wat AS! ;)
ThermalRight behoort tot één van de beste CPU-koeler fabrikanten (ik refereer nu aan talloze reviews, maar is tevens mijn mening ;)), vandaar dat AS maar zo'n klein verschil oplevert.

Anyway, wat voor resultaat heb je als je gewoon weer je 'oude' koeler op je proc fietst? Heb je dan hetzelfde probleem, dan heb je hoogstwaarschijnlijk je core beschadigd bij het aanbrengen van de SP97.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Oude koeler ga ik er niet meer opdoen. Maar ik ben ook niet echt tevreden met de SP94 op mijn 3.0GHz (800MHz FSB)! Resultaten van de boxed en de SP94:

Boxed intel @ 2600rpm: prime stressed 64graden.
SP94 @ 2600rpm (noiseblocker 80mm): prime stressed 56graden.

Dat is maar een verbetering van 8graden. Had de <50graden verwacht met deze cooler, maar dat is dus tot nu toen niet het geval.. Weet ook niet wat ik verkeerd doe... Casetemp is <30graden (1 92mm@1750rpm front voor intake en 1 120mm@1400rpm back voor outtake). Heb de koeler zo op de SP94 gezet dat hij de lucht wegblaast in de kast, dat gaf bij mij de beste resultaten. 3 keer de koeler er op nieuw opgezet. 1e keer met AS, daarna met thermalright, en daarna weer met AS omdat die het beste resultaat gaf.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Pagina: 1