VMware probleem met installatie OS

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb sinds kort VMware 4.0.0 build 4460 op mijn PC staan. Nu wil Ik suse Linux 9.0 installeren op die VMware. Ik heb alleen de CD's niet van Suse Linux 9.0, maar wel alle bestanden op mijn hardeschijf staan (6GB aan Suse bestanden), maar nu wil ik die gebruiken om zo Suse te installeren op mijn VMWare . Hoe kan ik dit nu doen? Ik heb nu geprobeerd om die directory toe te voegen aan de sharing lijst, maar dan weet ik nog niet hoe ik die bestanden kan vinden. Als ik dan die VMWare opstart met een WIn98 bootflop, dan krijg ik ook de melding dat er geen partities zijn gevonden.

Weet iemand hoe ik dan zo Suse kan installeren?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je mappen toevoegt aan de sharing lijst krijg je volgens mij een niet door Linux te herkennen share... Je kunt zelf ook wel bedenken hoe je dit gaat oplossen ;) Bekijk gewoon even de installatie mogelijkheden die suse biedt. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat installtie vanaf een samba share wordt ondersteund; dus dan zou je een mapping kunnen maken naar de host OS. Stel dat het kan vanaf FTP; dan moet je een FTP server draaien. Als je de ISO's hebt kun je die direct mounten als CD speler via VMware overigens :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

die bestanden zijn toevallig geen iso's?
er zal vast ergens een image voor een bootdisk of iets dergelijks bijzitten. Je kunt dan bij vmware een diskette station aanmaken die dus verwijsd naar die diskette-image file. Daarna heb je een aantal mogelijkheden om te installeren. Alleen zul je er waarschijnlijk niet ontkomen om op je host systeem even een simpele ftp of http server te draaien om zo bij de installatiesource te kunnen.
Spider.007 schreef op 21 mei 2004 @ 17:38:
Als je mappen toevoegt aan de sharing lijst krijg je volgens mij een niet door Linux te herkennen share... Je kunt zelf ook wel bedenken hoe je dit gaat oplossen ;) Bekijk gewoon even de installatie mogelijkheden die suse biedt. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat installtie vanaf een samba share wordt ondersteund; dus dan zou je een mapping kunnen maken naar de host OS. Stel dat het kan vanaf FTP; dan moet je een FTP server draaien. Als je de ISO's hebt kun je die direct mounten als CD speler via VMware overigens :)
mmm..., vmware op een linux host gebruikt gewoon een samba deamon for het sharen van de schijf..., misschien dat de windows ook ongeveer zo werkt? :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 17:41 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Of misschien mounten in Deamon tools? Dan gewoon aangeven welke cdromspeler (gemounte Suse cd) ie moet lezen. Je kan dan als ie om een andere cd vraagt, gewoon de volgende cd mounten> okee klikken > verder installeren. Maar dan moeten het wel mountable files zijn, het is vrij gebruikelijk dat je .iso bestanden download voor linux OSen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb nu van die 7GB files van SuSE een ISO image gemaakt (van 7.5GB). En heb toen een CD-rom speler toegewezen naar dat ISO bestand. Verder ging alles goed totdat ik bij het installatie kwam waar ik SuSE linux in kon configureren. Toen kreeg ik een melding dat het software pakket niet gelzen kon worden.
Ik heb toend e ISO nog een keer opnieuw aangemaakt maar werkt nog niet.

(Als ik SuSE gedwon normaal installeer dan doet ie het wel, het ligt gewoon ergens aan die ISO of aan VMWare)

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op 22 mei 2004 @ 16:00:
Ik heb nu van die 7GB files van SuSE een ISO image gemaakt (van 7.5GB). En heb toen een CD-rom speler toegewezen naar dat ISO bestand. Verder ging alles goed totdat ik bij het installatie kwam waar ik SuSE linux in kon configureren. Toen kreeg ik een melding dat het software pakket niet gelzen kon worden.
Ik heb toend e ISO nog een keer opnieuw aangemaakt maar werkt nog niet.

(Als ik SuSE gedwon normaal installeer dan doet ie het wel, het ligt gewoon ergens aan die ISO of aan VMWare)
maar de suse cd of dvd zelf is toch ook geen 7,5gb neem ik aan?
ik snap niet helemaal wat je nou van plan bent. Installeer gewoon een webserver of ftp server en boot vanaf de bootdisk image die er ongetwijfeld bijzit(en anders kun je die nog wel dl-en).

Verwijderd

SuSe Linux 9.0 wordt pas ondersteund vanaf VMware versie 4.5.
SUSE LINUX 9.0
Support
This guest operating system is supported on the following VMware products:

VMware Workstation 4.5

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 21:46 ]

Pagina: 1