plexiglas helder maken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb zojuist een originele deur van chieftec gehaald met big window.

Nu zaten er aan beiden zijden beschermend plastic over. IK deed it er af en er bleven serieuze vlekken op. Ik denk lijmresten van dit klevend plastic.
Ik heb het gekuisd met
water + zeep(geen resultaat)
instanet (geen resultaat)
disolvent (de vlekken gingen gedeeltelijk weg, maar er bleven op andere plaatsen wazige vlekken in de plaats die ik na hard schrobben wegkreeg.)

Hoe kan ik deze het beste proper, helder maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

brillenpoets doekjes, het kost zeer weinig en je krijgt een goede glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Als het werkelijk van die lijmrestjes zijn. dan gewoon het plastic er weer op plakken en weer lostrekken. Of als je dat niet meer hebt gewoon plakband.
Meestal krijg je het er wel vanaf.
Spiritus of wasbenzine helpen ook, maar wees voorzichtig want niet elk kunststof kan er tegen.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:45
Je had gewoon terug moeten gaan waar je het had gekocht, maar met brillendoekjes gaat wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Of met thinner - deed de schilder van Balkenende ook, en alles was weg ;)

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 13:18

Yotta

0110101001111010

Marinus-Roro schreef op 21 mei 2004 @ 18:46:
Of met thinner - deed de schilder van Balkenende ook, en alles was weg ;)
HAHA!!! >:).

On topic:

Das niet netjes van het bedrijf waar je dat plexiglas hebt gekocht. Want als er lijmresten op het glas blijven zitten dan betekend dat, dat het plexiglas daar al een tijdje staat. Na een tijdje droogt namelijk de lijm op.
Je kan dus nog proberen om terug te gaan. Je kan de lijmresten ook laten inweken met wasbenzine.

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 09:12
maar goed dat het van cheaftec komt... die hebben hun deurtjes natuurlijk al een langere tijd staan he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

terpetine is dé oplossing, heb dit al vaker meegemaakt, stickers op plastic... veel middelen ( lees: spiritus aceton wasbenzine nagelakremover enz enz) lossen ook het plastic of de verf op je plastic (in jou geval niet van toepassing) op, of ze tasten het aan en het wordt helemaal dof, maar terpetine werkt altijd! zonder je plexie aan te tasten

[ Voor 19% gewijzigd door Jgsvuden op 22-05-2004 00:36 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

Je kunt bij de praxis enz van die flesjes halen voor sticker remover, alles wat overblijft van die plak stukken poets je daar zo mee weg misschien heb je daar wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

Anoniem: 38778 schreef op 22 mei 2004 @ 01:33:
Je kunt bij de praxis enz van die flesjes halen voor sticker remover, alles wat overblijft van die plak stukken poets je daar zo mee weg misschien heb je daar wat aan. :)
Werk zelf bij praxis. En uit ervaring kan ik zeggen dat die sticker remover waar je het over zeer aggresief kan werken op bepaalde kunststoffen. Plus dat je er een beetje licht van word in je kop.

Pak liever inderdaad terpetine of wasbenzine. Maar ook hier geld dat je het beste even uit kunt proberen op een stuk wat je niet ziet of er geen nare effecten aanvast zitten. En ook deze middelen kun lichtelijk irritante effect hebben op je gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7727

Anders kijk hier eens

Stikker op plexiglas verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

Anoniem: 54248 schreef op 22 mei 2004 @ 01:58:
[...]

Werk zelf bij praxis. En uit ervaring kan ik zeggen dat die sticker remover waar je het over zeer aggresief kan werken op bepaalde kunststoffen. Plus dat je er een beetje licht van word in je kop.

Pak liever inderdaad terpetine of wasbenzine. Maar ook hier geld dat je het beste even uit kunt proberen op een stuk wat je niet ziet of er geen nare effecten aanvast zitten. En ook deze middelen kun lichtelijk irritante effect hebben op je gezondheid.
Ik heb dat spul ook op hout enz gebruikt van meubels en daar ging het perfect op ik heb het 1 keer op plexi gebruikt zonder problemen ik zal morgen ff dat flessie opzoeken en kijken of er nog wat belangrijks op staat, en er dan ff aan ruiken of we hetzelfde spul hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

geloof me stickerremover = plastic remover... het tast echt je plexie aan en het wordt dof... heb tot nu toe geen enkel middel gevonden dat beter werkt dan terpentine... en heb zo'n beetje alles al geprobeerd...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:52
Johannusvanudos schreef op 22 mei 2004 @ 08:02:
geloof me stickerremover = plastic remover... het tast echt je plexie aan en het wordt dof... heb tot nu toe geen enkel middel gevonden dat beter werkt dan terpentine... en heb zo'n beetje alles al geprobeerd...
Ook contact spray geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 09:26
dat het blijft zitten is normaal met die chiefte windows heb ik altijd nog gehad

terpentine en tis weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ik heb al met verscheidene middeltjes geprobeerd.
Ik ga nu eens de opgesomde niet agressieve spullen proberen. Eerst eens kijken wat ik in huis heb natuurlijk.

Het beschermend plastic was inderdaad moeilijk te verwijderen. Maar of het nu al een tijdje bij de winkel of bij chieftec zelf staat, die worden toch onmiddellijk ingepakt met dat beschermend plastic?

*edit*
Ik heb gewoon een mail gestuurd naar die winkel. Ze zullen het wel begrijpen zeker, heb er nog nooit problemen met gehad, en desnoods breng ik het en laat ik het hen eens zien hoe een lelijk zicht het is.

[ Voor 23% gewijzigd door Gizmoke op 22-05-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

Voor al deze zaken gebruik ik altijd wasbenzine. Dat vreet niet aan op het materiaal en verwijderd alles wat ik ook maar weg wil krijgen. Zonder wasbenzine ben ik nergens ;) , top spul :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106207

bij de mycom en andere winkels een busje surface 95 hier heb ik mijn window ook schoon mee gekregen zaten ook plakresten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Maar die resten zitten precies in het plastix hoor.
Zelfs krabben met mijn nagels haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Heb ze zojuist teruggebracht. Maakten er geen probleem om.
Ze verschoten zelf hoe veel erop zaten.

De winkelier vertelde wel dat dit al een lange tijd in het magazijn lag en dat een klant deze bestelling nooit was komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589

da's lullig!

maar je nieuwe raampje is dus weer helemaal okee ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

De winkelier vertelde wel dat dit al een lange tijd in het magazijn lag en dat een klant deze bestelling nooit was komen ophalen.
In dat geval is de lijm vaak erg uitgehard, dus zul je idd pas resultaat hebben met agressieve middelen (die vaak je plexi zelf aantasten). Wat dat betreft ben je goed uit met de omruil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Anoniem: 113589 schreef op 22 mei 2004 @ 18:05:
da's lullig!

maar je nieuwe raampje is dus weer helemaal okee ? :)
Heb nog geen nieuw. Ga wel bij iemand anders bestellen, zie dat de rest van de stock ook zo oud is.

[ Voor 25% gewijzigd door Gizmoke op 22-05-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

das iig wel eerlijk van ze!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Pagina: 1