Hallo, ik probeer mij de programmeertaal Visual Basic 6 eigen te maken, en daarbij heb ik voor mezelf een programmeer-project opgezet. Ik wil een programma maken waarbij in een listbox (lstWoordenlijst) een woordenlijst staat beginnend met een letter waarvan de knop daarvan erboven (cmdLetterX) is ingedrukt. Wanneer er dus op dat woord geklikt wordt en daarna op een andere knop (cmdNaarGebarentaal) om de tekst die links in de listbox (cmdWoordenlijst dus) staat rechts in een picturebox (picAfbeelding) te laten weergeven als afbeelding voor het gebaar dat daarvoor gemaakt moet worden in gebarentaal.
Nu heb ik dus voor de button cmdNaarGebarentaal bij de gebeurtenis "click" het volgende staan:
Ik weet het dit slaat nergens op maar ik kon niets beters verzinnen, weet iemand hoe je dit op kunt lossen ??
Nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag hoe je de Listbox kunt aanpassen als je de knop met de letter "B" bijv. hebt ingedrukt, maar dat is voor nu een latere zorg.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Nu heb ik dus voor de button cmdNaarGebarentaal bij de gebeurtenis "click" het volgende staan:
code:
1
| If lstWoordenlijst.ItemData = "Aan en uit" Then picAfbeelding.Picture = aanenuit.gif |
Ik weet het dit slaat nergens op maar ik kon niets beters verzinnen, weet iemand hoe je dit op kunt lossen ??
Nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag hoe je de Listbox kunt aanpassen als je de knop met de letter "B" bijv. hebt ingedrukt, maar dat is voor nu een latere zorg.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.