[PC] Doet niets (meer)

Pagina: 1
Acties:

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 11:29
Hallo,

Reeds enkele keren eerder heb ik hier gepost met steeds andere problemen. Ik heb dus een nieuw systeem aangeschaft met de volgende specs:

AMD64 3000+
Radeon 9800 Pro
512/400 Apacer
80Gb sata maxtor
Tagan 380w voeding
Asus K8V SE Deluxe mb

Nou had ik het systeem toen ik de onderdelen net had draaiende. Heel goed zelfs. Alles geinstalleerd en het liep als een trein. Totdat er opeens een zoem van het moederbord kwam en de boel ermee op hield. SHIT!

Ik dus een nieuw moederbord gehaald en alles weer in elkaar gezet. Niets. Aannemende dat het nieuwe moederbord dan wel een DOA moest zijn, ik terug naar de winkel. Daar waren ze erg vriendelijk en hebben ze alles gecheckt. Ik heb alles maar meegegeven (processor, geheugen, voeding, videokaart). Na 2 dagen telefoontje van de zaak. Euhm, meneer, hij doet het hier prima hoor. Ze hadden al mijn spullen weer in elkaar gezet en daar draaide het als een trein.

Enfin, ik m'n spullen maar weer meegenomen en thuis aangesloten en wat blijkt: alles deed het weer tiptop. Aangezien ik nog op een kast zit te wachten die ik besteld heb, heb ik alles weer gedeassembleerd en opzij gelegd.

Omdat m'n vorige pc verkocht is, dacht ik vandaag: laat ik eens wat data van die harde schijf op m'n nieuwe schijf zetten. Dan kan ik immers de verkochte pc even in orde maken (schone install e.d.). Ik dus weer m'n nieuwe systeem in elkaar gezet en wat denk je? Niets... weer helemaal niets. Voeding gaat niet aan, geen fans.. niks... Korstsluiting, zou je denken. Dat zal het echter niet zijn. Moederbord ligt gewoon op een houten plank en ik heb alle snoeren nagelopen. Nergens kortsluiting.

Ik snap er geen reet meer van! Wie kan me in hemelsnaam nog helpen?

we only make way for the man who boldly pushes past us