Toon posts:

[Win32] Windows horizontaal spiegelen

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft zelf een beamer gebouwt, alleen nu heeft hij 1 klein probleempje en dat is dat het beeld horizontaal gespiegeld is. Nu vroegen wij ons dus af of hier niet een simpele softwarematige oplossing voor bedacht zou kunnen worden. Ik heb de beschikking over VB6, VC++ en Builder 6.

P.S. ik heb de search en google al gebruikt (google gaf alleen trojans enzo :/)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Met een nVidia videokaart kan je gewoon nView hiervoor gebruiken.

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 11:14
sysspecs misschien wel erg handig?

Als ie ati (waarschijnlijk nvidia ook) heeft, kan je gewoon mbv de drivers het beeld roteren (90/180 graden); zie advanced display porperties

Whoo-ah.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Als je het zelf moet programmeren is het ook niet eenvoudig, want ik denk dat je het dan via de videokaartdrivers moet spelen. Het is waarschijnlijk makkelijker om een extra spiegeltje in de beamer te bouwen. (Als je toch al de hele beamer gebouwd hebt, zou dat niet zo ingewikkeld moeten zijn, lijkt me.)

Verwijderd

Topicstarter
nee met die nvidia zooi kan je alleen het beeld DRAAIEN. Ik ben er onderhand dus wel 8er dat verschillende trojans deze optie wel hebben. Maar ik moet dus ff achterhalen hoe ze dat doen. :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:35

curry684

left part of the evil twins

Kun je niet met ScaleWindowExtEx een negatieve waarde voor de X-multiplicant opgeven? Zit een hele rits functies voor dit soort dingen in "Coordinates and space transformation" sectie van MSDN.

Professionele website nodig?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:11

Dentheman

Zie signature

je moet een lens erin bouwen, ik zal vanavond nog even in mn natuurkunde schrift kijken om te vertellen wat voor lens er precies in moet, ok ?

Zie ondertitel

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een lens om het beeld om te spiegelen? Dat lijkt me heel erg knap!

Volgens mij moet je met spiegels dan gaan werken, maar dan heb je het over meer dan 1 spiegel. Kun je - het is een zelfbouw project - gewoon niet het lcd schermpje omdraaien?

(ps - zit het lcd schermpje wel goed :p )

[ Voor 64% gewijzigd door Eusebius op 21-05-2004 17:10 ]

==
hoi

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 21:08
Dat met de lens klopt wel hoor eusebius.
een bolle lens zorgt mits op de goede afstand geplaatst, ( waardoor t brandpunt tussen de lens en t scherm is) voor een omgekeerd beeld.

suc6 :)

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Eusebius
  • Niet online
ja, maar dan niet alleen horizontaal gespiegeld, maar ook verticaal. Het gaat er hier om, het beeld alleen horizontaal te spiegelen

==
hoi

Verwijderd

Eusebius schreef op 21 mei 2004 @ 17:08:
Een lens om het beeld om te spiegelen? Dat lijkt me heel erg knap!

Volgens mij moet je met spiegels dan gaan werken, maar dan heb je het over meer dan 1 spiegel. Kun je - het is een zelfbouw project - gewoon niet het lcd schermpje omdraaien?

(ps - zit het lcd schermpje wel goed :p )
Precies door het lcdscherm te draaien kan je het beeld horizontaal vertikaal spiegelen of roteren. Als je horizontaal wil spiegelen moet je het scherm ondersteboven draaien.

Verwijderd

Je zult idd op een of andere manier de overlay van de video kaart moeten manipuleren. AFAIK is dit afhankelijk van de gebruikte kaart/drivers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 17:29:
Je zult idd op een of andere manier de overlay van de video kaart moeten manipuleren. AFAIK is dit afhankelijk van de gebruikte kaart/drivers.
Dit hoeft niet. De zelfgemaakte beamer is niet goed zelf gemaakt. Draai het lcd scherm in dat ding en ie doet het. Een lens draait altijd het beeld ondersteboven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
\  |
 \ | /|
  \|/ |  <-- lcdscherm
  /|\ |
 / | \|
/  |
   ^
 lens

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:35

curry684

left part of the evil twins

Uh gaan we dit programmeertechnisch oplossen of moet ik het even richting Videoplanken & Beeldkanonnen trappen met een rename? :)

Professionele website nodig?

• Eusebius
  • Niet online
Dat hangt van de oplossing af ... maar TS heeft al even niets meer van zich laten horen. Maybe is het probleem opgelost en zitten ze nu samen een filmpje te kijken.

TS dacht dat t een softwarematige oplossing moest hebben, maar t kan evengoed een hardwarematige oplossing zijn. Worden er in V&B ook softwarematige problemen besproken? Dan kan dit topic imho daarheen gemoved worden

==
hoi

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Zal leuk zijn als het een simpel knopje betreft op de beamer zelf, om het beeld te spiegelen :P

Dell XPS 13 9343

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En daar schop je een 3 jaar oud topic voor? :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.