[PHP] Output en snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
Ik heb een loop gemaakt die een output genereerd. Deze output wordt ook op de pagina geplaatst, maar pas als de complete output klaar is. Kan dit op een manier sneller worden gemaakt?

zo ziet het er ongeveer uit:
code:
1
2
3
4
while() {
aanroepen_functie();
echo "<table><tr><td>tekst</td></tr></table>";
}

als ik namelijk de bron bekijk tijdens het laden dan staat de tekst er al wel maar hij komt pas op het scherm als alles geladen is.

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het nadeel van tabellen. Die worden pas gerenderd als de </table> binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je output buffering aanstaan? Probeer eens 'flush()' na elke echo te proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
M.b.t. de tabellen, dat was bekend dat de output er pas kwam als er een </table> kwam. Maar deze staat op iedere regel. Zelf nadat ik de complete table om zeep had geholpen genereerd de pagina eerst alle informatie en laat deze dan pas zien.

Het commande flush(); heeft geen effect op de output.

Misschien nog andere ideeen?

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 18:51
Zoals je zelf al aangeeft komen de gegevens wel binnen; het ligt dus niet aan je PHP code. Wanneer begonnen wordt met renderen verschilt per browser. Het is dus wel relevant te weten met welke (versies van) browsers je deze problemen ervaart.

Ik geloof dat ik zelf ook wel eens dergelijke problemen had, die ik kon oplossen door elke tabel in een paragraph te zetten. Echt zeker weten doe ik het niet. Misschien werkt alleen een <br>-tag ook wel. In ieder geval geeft zo'n tag duidelijk aan dat dit 'stukje' content klaar is; het blijft natuurlijk de vraag wat de browser er mee doet. Je kunt nooit op dit gedrag vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als jouw pagina er zó lang over doet om jouw tabel te renderen dat het irritant is, dat er dan uberhaubt al iets mis is met je pagina / database structuur.

Als er dermate veel informatie weergegeven moet worden, dan kun je volgens mij beter met 1-2-3-4 knopjes gaan werken (dus data ophalen met een offset) o.i.d.

Kortom; en nogmaals, als het zó lang duurt dat het als vervelend of lastig wordt ervaren dan moet je toch wat anders gaan verzinnen. Vindt /me dan.
Pagina: 1