[winXP] start menu kapot

Pagina: 1
Acties:

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Topicstarter
Mijn startmenu is kapot, dat is rete vervelend maar niet fataal. De rest werkt nl nog wel, alle troep op mijn bureaublad draait nog wel. Iets preciezer: de helft van het startmenu doet het ook nog, maar alleen "programma's" doet het niet meer. Documenten uitklappen doet het dus nog wel, netzoals alle andere knoppen.

Als ik mijn cursor boven programma's hou, dan gebeurt er +/- 5 sec. niets, en daarna krijg ik de mededeling dat er een fout is opgetreden in Explorer.exe, en of ik een foutenrapport wil versturen.

Ik heb windows update al een paar keer uitgevoerd. Ik heb al SFC gedraait, en ik heb explorer.exe al vervangen vanaf een andere computer met dezelfde versie (XP home SP1).

Heeft iemand dit probleem ook ooit eens gehad?
Kan ik dit oplossen zonder windows opnieuw te installeren? (er staat hier nog al wat onvervangbare zooi op)

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 07:13

ScSi

Belg.

Heb je systeemherstel al geprobeerd sinds het voorval zich voor doet? Dat lijkt me de gemakkelijkste oplossing.. Het lijkt mij dat er toch ergens iets ernstig fout is, misschien een wormpje of virus op je pc.. Zou eerst dat systeemherstel proberen, lijkt me het meest voor de hand liggend.

Verwijderd

Heb je dat probleem ook bij andere gebruikers?

• opagrover

opagrover

Topicstarter
ScSi_009 schreef op 21 mei 2004 @ 16:15:
Heb je systeemherstel al geprobeerd sinds het voorval zich voor doet? Dat lijkt me de gemakkelijkste oplossing.. Het lijkt mij dat er toch ergens iets ernstig fout is, misschien een wormpje of virus op je pc.. Zou eerst dat systeemherstel proberen, lijkt me het meest voor de hand liggend.
Dat heb ik al gedaan, en het hielp niet. Ik merkte dat het herstel wel iets vervangen had, maar ik weet niet of explorer.exe ook vervangen is. Daarna heb ik dus het vervangen van alleen explorer.exe gedaan (die bij de broncomputer wel werkte), en het probleem bleef.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verder - post eens even je hijackthis logfile?

[ Voor 50% gewijzigd door elevator op 21-05-2004 16:21 ]

• Dr. Malsain
  • Laatst online: 14-02-2023
Zoals den KoeNijn al zeide, probeer eens een ander user-account aan te maken en te kijken of dat enig verschil maakt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

kan je via de explorer.exe wel bij die snelkoppelingen in programma's komen?

Kan je van een andere user/Administrator de map programma's kopiëren en dan in de map programma's (rechtermuisknop op start -> Openen) pasten? Misschien dat het ze op de één of andere manier 'per ongeluk' gewist zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Turkish op 21-05-2004 16:25 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• opagrover

opagrover

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 16:19:
Heb je dat probleem ook bij andere gebruikers?
Nee... bij de andere accounts kan ik prima het startmenu gebruiken, en in veilige modus doet hij het bij het probleem account ook goed.
elevator schreef op 21 mei 2004 @ 16:21:
Verder - post eens even je hijackthis logfile?
Wat is een hijackthis logfile, en waar kan ik dat vinden?

Ik ga wel eens wat mappen heen en weer schuiven vanuit dat start menu. Er zit op het eerste gezicht niets in wat problematisch is.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

opagrover schreef op 21 mei 2004 @ 16:31:
[...]

Nee... bij de andere accounts kan ik prima het startmenu gebruiken, en in veilige modus doet hij het bij het probleem account ook goed.

[...]

Wat is een hijackthis logfile, en waar kan ik dat vinden?
Hijack kan je hier vinden :P >> [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• opagrover

opagrover

Topicstarter
Turkish schreef op 21 mei 2004 @ 16:24:
kan je via de explorer.exe wel bij die snelkoppelingen in programma's komen?

Kan je van een andere user/Administrator de map programma's kopiëren en dan in de map programma's (rechtermuisknop op start -> Openen) pasten? Misschien dat het ze op de één of andere manier 'per ongeluk' gewist zijn
Explorer doet het voor de rest prima. Alle snelkoppelingen stonden er nog.

Nadat ik alles eruit gegooid heb, ging het weer goed!
Nu nog uitzoeken welke snelkoppelingen of mappen het waren.

Bedankt voor de hulp iedereen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

opagrover schreef op 21 mei 2004 @ 16:46:
[...]

Explorer doet het voor de rest prima. Alle snelkoppelingen stonden er nog.

Nadat ik alles eruit gegooid heb, ging het weer goed!
Nu nog uitzoeken welke snelkoppelingen of mappen het waren.

Bedankt voor de hulp iedereen.
Als je administrator rechten hebt, kan je een andermans profile copiëren naar je eigen profiel :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1